Vi får se hva som skjer...
AJ Arena...
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39731
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Høstsyk 1290
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: AJ Arena... Høstsyk 1290
Kremt.....
Det er noe besnærende med eldre rimelige sykler, uten særlig mye elektronikk med små grønne menn i, som er ferdig med barnesykdommer, og som kun har kjente svakheter med ditto velkjente løsninger. 
Men det er klart, det er ikke lett å snu seg trill rundt og snobbe ned. Da må man liksom mobilisere seg litt ...
Anyways, håper KTMen blir frisk og rask fort


Men det er klart, det er ikke lett å snu seg trill rundt og snobbe ned. Da må man liksom mobilisere seg litt ...

Anyways, håper KTMen blir frisk og rask fort

-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39731
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Høstsyk 1290
TGR skrev: 02 okt 2019, 21:51 Kremt.....Det er noe besnærende med eldre rimelige sykler, uten særlig mye elektronikk med små grønne menn i, som er ferdig med barnesykdommer, og som kun har kjente svakheter med ditto velkjente løsninger.
Men det er klart, det er ikke lett å snu seg trill rundt og snobbe ned. Da må man liksom mobilisere seg litt ...
Anyways, håper KTMen blir frisk og rask fort![]()

Ser man på MC-historikken min fra 2006 (se signaturen...), så kan man lett forledes til å tro at "nedsnobbing" kan by på en og annen utfordring

Kubikkesyken er nok rimelig synlig fra Yamaha TDM 900 til Triumph Tiger 1050 SE, videre til Moto Guzzi Stelvio 8V 1200 til mine to KTM 1290'er...

Hm...

Kanskje min neste sykkel blir en BMW 1600?
Tru'kke det, gitt...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: AJ Arena... Høstsyk 1290
BMW 1600 er jo en kjempemaskin 

dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39731
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Høstsyk 1290
Nåja...
Har hørt litt forskjellige erfaringer om hvor kjempemessig den faktisk er...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39731
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Høstsyk 1290

Kanskje det, gitt...
Men... nei, tru'kke det heller, gitt. Ganske sikkert veldig behagelig, men med fare for å være sedat og søvndyssende...

Vet ikke...



Nei... jeg får håpe 1290'en kommer til hektene igjen og kan vise hva hun er god for igjen.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: AJ Arena... Høstsyk 1290
Naturligvis må du få orden på ørkengeita di :)AJ skrev: 02 okt 2019, 23:23![]()
Kanskje det, gitt...
Men... nei, tru'kke det heller, gitt. Ganske sikkert veldig behagelig, men med fare for å være sedat og søvndyssende...?
Vet ikke...![]()
![]()
![]()
Nei... jeg får håpe 1290'en kommer til hektene igjen og kan vise hva hun er god for igjen.
Søvndyssende kan LTen være ja. Superbehagelig og avslappende på cruisecontroll. Perfekt å ha slik komfort tilgjengelig på tur.

Men sedat, nix. Hva er det som gjør en mc artig å kjøre? For meg har det vært en kjapp styregeomtri, ei stiv ramme, gode fjæringskomponenter, og reale bremser. Med oppgradert fjæring, så har LT alt dette. Bortsett fra superpower og svær nedleggsvinkel da, naturligvis. Men den er hur lettsvingt som helst, og leverer 120 nm på 5250 rpm. Henger med på frisk kjøring, langt over hva lovens lange arm aksepterer

Jeg har hatt en rekke slike fjellgeiter og ørkentroll. Gagiva Elephant 900, BMW R1100GS, 1150 GS og noen 1200 GS. Det var liksom greia mi etter at kroppen ikke fixer Ducatier og andre sportslige sykler no mer.
Men så oppdaget jeg LT i fjor. Kan ikke beskrives på en overbevisende måte, for det handler jo om den enkeltes opplevelse. Så det må prøves, en god tur, på morsomme norske svingete veier. Ferdig snakka :)
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: AJ Arena... Høstsyk 1290
Etter å ha prøvd å henge på min kollega med sin K1600GTL i sommer så kan jeg si at den er svært så potent. Nå er han som fører den mot normalt rutinert og tar langturer på strak arm. Over tusen mil på under to ukers ferie feks. er imponerende.
For asfaltkjøring kunne jeg ikke se at han sleit med noe som helst og det var hardt og henge på han gjennom en hel dag med svært aktiv kjøring. Og når kvelden kommer og vi parkerer på hotellet, og et følge på noe over 10 sykler klyver av, stive og fæle hopper han av med en særs blid mine.
Han har vel hatt to stykk K1600GT, og nå en GTL. GTene ble byttet inn med over 100k på telleverket uten et feilslag.
Må innrømme at en K1600GT hadde vært noe og hatt.
For asfaltkjøring kunne jeg ikke se at han sleit med noe som helst og det var hardt og henge på han gjennom en hel dag med svært aktiv kjøring. Og når kvelden kommer og vi parkerer på hotellet, og et følge på noe over 10 sykler klyver av, stive og fæle hopper han av med en særs blid mine.
Han har vel hatt to stykk K1600GT, og nå en GTL. GTene ble byttet inn med over 100k på telleverket uten et feilslag.
Må innrømme at en K1600GT hadde vært noe og hatt.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39731
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Høstsyk 1290
Da kom det en mail, fra verkstedet om at ny kill-switch til sykkelen var bestilt og ventes inn til uka.
Jeg regner med at det er er hele enheten som skal byttes og ikke bare bryteren. Race-on enheten med killswitch og startknapp ble oppdatert for en stund tilbake og feilen som har oppstått tyder på at den utgåtte enheten er mointert på sykkelen min.
Problemet jeg opplevde er nøyaktig det samme som beskrives godt i denne tråden på advrider.com forumet:
https://advrider.com/f/threads/key-less ... m.1314842/
Så er det håp om at jeg kan ta årets siste tur fra Oslo og hjem igjen til uka :) .
Brukbar temp på torsdag og fredag, iflg. Yr. Regn på torsdag uten at det betyr så mye, men sol og opphold på fredag.
Jeg regner med at det er er hele enheten som skal byttes og ikke bare bryteren. Race-on enheten med killswitch og startknapp ble oppdatert for en stund tilbake og feilen som har oppstått tyder på at den utgåtte enheten er mointert på sykkelen min.
Problemet jeg opplevde er nøyaktig det samme som beskrives godt i denne tråden på advrider.com forumet:
https://advrider.com/f/threads/key-less ... m.1314842/
Så er det håp om at jeg kan ta årets siste tur fra Oslo og hjem igjen til uka :) .
Brukbar temp på torsdag og fredag, iflg. Yr. Regn på torsdag uten at det betyr så mye, men sol og opphold på fredag.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: AJ Arena... Høstsyk 1290
jeg stusset litt da det ikke er startsperre(rfid brikke) på indianeren-langt mindre "key-less"...men ser at det er greit å ha ting så enkelt som mulig ja...
Tror vi til slutt lager ting så avansert at det går til helvete av seg selv..
På jobb er "stasjonene" blitt så avanserte at de "produserer" feil grunnet at de er blitt for fintfølende.

Tror vi til slutt lager ting så avansert at det går til helvete av seg selv..
På jobb er "stasjonene" blitt så avanserte at de "produserer" feil grunnet at de er blitt for fintfølende.

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39731
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Høstsyk 1290
Jeg innrømmer gjerne at jeg synes keyless på MC har sine fordeler. Som bl.a. at man slipper å bruke nøkkel for å åpne bensinlokket.
En behagelig, men likevel helt unødvendig komfortdetalj, når alt kommer til stykket.
Selvfølgelig er det også både behagelig og praktisk med en nøkkel man stort sett hele tiden kan ha trygt oppbevart i lomma på tur.
Men i det store og hele er vel keyless på MC en løsning på et "problem", som strengt tatt aldri har eksistert...
Kanskje heller det motsatte; "løsningen" gir rom for flere og mer kompliserte problemer, som ikke lar seg løse i veikanten, enn hva tilfelle er med konvensjonelle nøkler.
En behagelig, men likevel helt unødvendig komfortdetalj, når alt kommer til stykket.
Selvfølgelig er det også både behagelig og praktisk med en nøkkel man stort sett hele tiden kan ha trygt oppbevart i lomma på tur.
Men i det store og hele er vel keyless på MC en løsning på et "problem", som strengt tatt aldri har eksistert...
Kanskje heller det motsatte; "løsningen" gir rom for flere og mer kompliserte problemer, som ikke lar seg løse i veikanten, enn hva tilfelle er med konvensjonelle nøkler.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: AJ Arena... Høstsyk 1290
..min erfaring med 1600, er nesten utelukkende negativ, fra prøvekjøring til kolega som har hatt, og han kjører MYE. Han foretrekker Pan European, eller Gold Winge'n sin.
I utgangspunktet blir det feil for meg uansett, for den er alt for S V Æ R, (jeg synes jo også FJR er alt for svær, en kval å håndtere i svingene, er ikke gøy når jeg er vant til noe som er presist mye mer letthåndterlig og med snert i gassresponsen).
Men, som i den kategorien den er i er jo noe bra, men aerodynamikken ikke bra..det er turbulens rundt hodet uansett fra 90 og opp, også var den ruskete på alve turtall, det har de vel fått fiksa nu..vet ikke.
Lyden kunne vært prima, men det er en slags blaffrelyd jeg ikke blir vant med...jeg liker Gold Wing 1800 mye bedre!
Ja, også håper jeg biken din snart blir "sterk og klar" AJ!
Det er jo meldt mildere fremover, og tørker det opp, kan det hende det blir riktig så trivelig
I utgangspunktet blir det feil for meg uansett, for den er alt for S V Æ R, (jeg synes jo også FJR er alt for svær, en kval å håndtere i svingene, er ikke gøy når jeg er vant til noe som er presist mye mer letthåndterlig og med snert i gassresponsen).
Men, som i den kategorien den er i er jo noe bra, men aerodynamikken ikke bra..det er turbulens rundt hodet uansett fra 90 og opp, også var den ruskete på alve turtall, det har de vel fått fiksa nu..vet ikke.
Lyden kunne vært prima, men det er en slags blaffrelyd jeg ikke blir vant med...jeg liker Gold Wing 1800 mye bedre!
Ja, også håper jeg biken din snart blir "sterk og klar" AJ!
Det er jo meldt mildere fremover, og tørker det opp, kan det hende det blir riktig så trivelig

-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39731
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... Høstsyk 1290
Blir nok "sterk og klar" igjen, ja :) .ZZR-Erling skrev: 11 okt 2019, 12:17 Ja, også håper jeg biken din snart blir "sterk og klar" AJ!
Det er jo meldt mildere fremover, og tørker det opp, kan det hende det blir riktig så trivelig![]()
Og enda bedre etter hvert som kilometerne ruller på, er min erfaring med den forrige 1290'en i hvert fall.
Tar litt til og en god del turer før disse syklene er skikkelig innkjørt

Beste sykkelen jeg har hatt tross problemene i fjor og nå altså i år, helt på tampen av sesongen.
Hos AMD hvor sykkelen er nå er det ledig vinterlagringsplass, fikk jeg bekreftet her om dagen.
Men blir været så bra som Yr mener blir det nok til at jeg henter den hjem til uka, hvis den er klar for nye tokt

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39731
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: AJ Arena... 1290 på bedringens vei
Da kom det en hyggelig melding fra verkstedet om at sykkelen er friskmeldt
.
Så da blir det en kjølig tur fra Oslo og hjem igjen i dag.
Så får man håpe på en kjøredag til i løpet av uka for å gjenfinne KTM kjøregleden før sykkelen vinterlagres.

Så da blir det en kjølig tur fra Oslo og hjem igjen i dag.
Så får man håpe på en kjøredag til i løpet av uka for å gjenfinne KTM kjøregleden før sykkelen vinterlagres.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.