Som åpenbart veldig Moto Guzzi interessert tidligere i hvert fall , etter vårt artige møte på Shell, Roa for mange år siden da jeg kom kjørende med med min hvite Stelvio, lurer jeg litt på om du har vurdert å gå til anskaffelse av en Moto Guzzi V85 TT?
Har du prøvekjørt denne?
I så fall, hva synes du?
7.000 kilometer på 7 dager
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 7.000 kilometer på 7 dager
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: 7.000 kilometer på 7 dager
Så du husker det?
- Jeg også!
Joda, har prøvekjørt Stelvioen, og likte den godt! Jeg liker Vedlig godt de store Guzzi motorene - sikret av de samme grunnene som de andre som liker dem. Jeg syntes det var mye mer interessant motorkarakter enn på 1150 GSen jeg hadde da. Og møtet med 1200 Sport, som jeg hadde et ar år var fantastisk, spesielt med tanke på motoren - Og jaja, sykkelen er elegant. Effekten kom for høyt oppe i turtallsregisteret for min del. GSen dro i det minste på bakhjulet (spesielt etter 6% reduksjon av bakdrevet), det skjedde aldri med Sport'en for min del. Ikke viktig for meg å løfte forhjulet, men litt grunt lenger ned i registeret liker jeg. Ellers så satt jeg litt for trangt, lavt og for lite oppreist på Sport'en, selv etter at jeg hadde senket fothvilerne. Og stå og kjøre var ikke noe særlig, og da er man nødt til å sakke ned over dumpene. 17 toms forhjul er også litt for te ved kjøring på dårlige veier. I tillegg satt man utsatt til, så det blåste fælt ved hastigheter over 130.
Men sammenlignet med GSen: Hestekrefter, akselerasjon, balanse og kjøreegenskaper var en helt ny og positiv opplevelse for meg. Selv om Guzzien, sammenlignet med sykler som er raske var rimelig tung og sløv. Litt som en avdempet høflig 'gentleman'. Lyden var fin og formene elegante.
Jeg kunne helt sikkert ha trivdes med en Stelvio i stallen!
- Sammen med en del andre jernhester! 


Joda, har prøvekjørt Stelvioen, og likte den godt! Jeg liker Vedlig godt de store Guzzi motorene - sikret av de samme grunnene som de andre som liker dem. Jeg syntes det var mye mer interessant motorkarakter enn på 1150 GSen jeg hadde da. Og møtet med 1200 Sport, som jeg hadde et ar år var fantastisk, spesielt med tanke på motoren - Og jaja, sykkelen er elegant. Effekten kom for høyt oppe i turtallsregisteret for min del. GSen dro i det minste på bakhjulet (spesielt etter 6% reduksjon av bakdrevet), det skjedde aldri med Sport'en for min del. Ikke viktig for meg å løfte forhjulet, men litt grunt lenger ned i registeret liker jeg. Ellers så satt jeg litt for trangt, lavt og for lite oppreist på Sport'en, selv etter at jeg hadde senket fothvilerne. Og stå og kjøre var ikke noe særlig, og da er man nødt til å sakke ned over dumpene. 17 toms forhjul er også litt for te ved kjøring på dårlige veier. I tillegg satt man utsatt til, så det blåste fælt ved hastigheter over 130.
Men sammenlignet med GSen: Hestekrefter, akselerasjon, balanse og kjøreegenskaper var en helt ny og positiv opplevelse for meg. Selv om Guzzien, sammenlignet med sykler som er raske var rimelig tung og sløv. Litt som en avdempet høflig 'gentleman'. Lyden var fin og formene elegante.
Jeg kunne helt sikkert ha trivdes med en Stelvio i stallen!


Sist redigert av Chev. den 03 okt 2019, 23:57, redigert 1 gang totalt.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 7.000 kilometer på 7 dager
Ok...
Men du unngår ganske elegant å svare på om du har prøvd nye V85 TT...
.
Men du unngår ganske elegant å svare på om du har prøvd nye V85 TT...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: 7.000 kilometer på 7 dager

- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: 7.000 kilometer på 7 dager
Flott tur , opplevelsesrik, mer kjøring enn stille opplevelse, akkurat slik jeg har funnet at det passer meg. Treff gjør at jeg kan ha ro i baken omtrent 3 dager. Så til de som var der takk for pust i bakken på Gullvåg.
Legger planer for neste langtur, og 1. Del blir litt som din , Nordkapp- Tarifa raskest mulig. Og så feriere hjemover. Spørsmål .. hva type dekk , hvor mye igjen etter tur. Hvilken form for overnatting.
Noen plasser med langt mellom bensin ?
Legger planer for neste langtur, og 1. Del blir litt som din , Nordkapp- Tarifa raskest mulig. Og så feriere hjemover. Spørsmål .. hva type dekk , hvor mye igjen etter tur. Hvilken form for overnatting.
Noen plasser med langt mellom bensin ?
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- Audi Mannen
- Innlegg: 867
- Registrert: 23 mai 2017, 14:13
- Motorsykkelen din: Yamaha XJR 1300
- Bosted: Kristiansund
Re: 7.000 kilometer på 7 dager
Beundringsverdig. samme rute sørover som jeg har kjørt til Al'fas del pi et par ganger. Men da med bil, takboks og baksetet fullt av unger, 40 km "stau" og diverse. Startet her på møre kysten og har da ca 50 mil lengre tur, men vi bruker 4 dager hver vei. Det du gjør på sykkel der er det bare å ta av seg hatten for.
Yamaha XJR 1300
Re: 7.000 kilometer på 7 dager
Takk for hyggelige ord!



Ganske mye mer omfattende å passe på at alle i bilen har det bra.

Re: 7.000 kilometer på 7 dager
Jeg hadde ikke mer en 8 dager til rådighet før jeg burde være hjemme igjen, så jeg la opp til å bruke 7 i tilfelle mye av en dag skulle gå bort til problemer av noe slag.rolf-arne skrev: 10 nov 2019, 15:33 Spørsmål .. hva type dekk , hvor mye igjen etter tur. Hvilken form for overnatting.
Noen plasser med langt mellom bensin ?
Dekkene var Michelin Sirac, som er en av typene dekkene selges med originalt. Syns de er OK asfalt-dekk. Slites ikke forferdelig fort, og sitter greit, også på vått føre.
Jeg satt ikke av tid til å finne overnattinger (hverken på forhånd eller underveis). Siden jeg ikke hadde så veldig mye tid, (og det skulle tross alt være trivsel og ikke en plikt, selv om hjeg hadde en tidsfrist) tenkte jeg at jeg får bare kjøre så lenge jeg føler for det og kan glede meg over det, enten det er sola eller månen som skinner. Og så la jeg meg bare til å sove når jeg syns det det hadde vært nok kjøring den dagen. Neste morgen var det bare å stoppe et sted jeg kunne få noe som lignet på (en solid) frokost, to sterke kaffe og litt kaldt vann i ansiktet. Så var jeg fornøyd og gledet meg til å fortsette.
Nei, ingen steder der jeg kjørte, at det var langt mellom besninstasjonene.

- Geiroe
- Innlegg: 861
- Registrert: 29 jul 2013, 21:12
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
- Bosted: Sandefjord
Re: 7.000 kilometer på 7 dager
La du deg ikke inn på campingplass heller? For over tredve år siden fikk jeg strekk av polisen, da jeg fant en fin plass langs veien å slå opp teltet i Danmark. Det var ikke trygt å ligge der sa de.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
Re: 7.000 kilometer på 7 dager
Husk, jeg kjørte nesten bare på store veier, så det var alltid en stor bensinstasjon med en liten kafeteria/restaurant, og hvor biler, campingbiler og langtsport kan stoppe så førerne får hvile hvor jeg også kunne stoppe. Et par ganger kjørte jeg forbi noe som så ut som et rimelig motell (rett nord for Hannover) eller campingplass (nord for Toulouse), men hver gang ble det slik at jeg bestemte meg for å fortsette litt. Tror ikke jeg så så veldig velstående ut, så var nok ikke et fristende ransobjekt. Og siden bare meg - ingen fare for kvinner og barn. Hadde helt sikkert gjort det kanskje annerledes om jeg ikke hadde vært alene.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Bosted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: 7.000 kilometer på 7 dager
I det store så finner jeg mange likhetstrekk med hvordan mine turer og tanker har vært for denne sesongen. I hovedprinsippet så slår jeg "leir" så sent og er på veien så tidlig at få eller ingen får registrert at jeg er der. Riggen i år tok 10 min å slå opp og kortere å pakke ned.Chev. skrev: 15 nov 2019, 23:10 men hver gang ble det slik at jeg bestemte meg for å fortsette litt. Tror ikke jeg så så veldig velstående ut, så var nok ikke et fristende ransobjekt
men jeg kjenner meg mest igjen med det sitatet jeg tok med , bestemte meg for å fortsette litt til



Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..