FredrikE24 skrev: 10 okt 2019, 21:57
Det husker jeg faktisk ikke, men det virker logisk å måtte fjerne den.
Det er tricky å ta av, og montere clutchkurven, bare så det er sagt.
Kan gjerne åpne opp og kjenne på kjedeslakken først. Er mulig det holder å stramme. Om det er mer å stramme på vel og merke.
Vil kanskje ha av clutchkorga for å kjenne på det kjedet og inspisere strammeren der. Ser for meg at jeg må ha verktøyet som REP ROM CD nevner, korgholder og det låseverktøyet som settes i foran. Mulig jeg nå, (etter tips og råd fra deg

) går for:
1. skifte kjølevann
2. skifte plugger
3. sjekke ventilene
4. skifte registerkjedet 112$
5. skifte oljestyrt strammer til registerkjedet 168$
6. skifte oljepumpekjedet 50$
7. skifte oljepumpekjedets strammer 15$
8. skifte registerkjedets slide 58$
Sjekka priser på Max BMW Motorcycles, er nok ikke så langt fra prisene i Norge.
Får se hva vinteren bringer av tid og lyst :) ...for strengt tatt er nok dette jeg ikke må, ennå...men, hver 75 000km høres igrunn fint ut..om ikke annet for "peace in mind"
Var nettopp nede i dvala og kobla inn GS911 og leste av alle "korta" samt kjørte ABS-ventiler og pumpetest, alt ok.
Satt på Optimate'n/batterliladeren