Hei,
Jeg opplever at min Ducati 848 som jeg har på 2. sesongen har begynt å fuske på den måten at den ikke reagerer skikkelig når jeg gir gass. Dette skjer også når sykkelen er varm. Det kan skje for eksempel når jeg gir mye gass fra ca. 4-5000 omdreininger i 3. gir Jeg har ikke opplevd dette problemet tidligere. Det virker som om ikke begge sylinderne er med. Har foreløpig ikke begynt å lete etter problemet, tar gjerne noen tips først. Det umiddelbare jeg tenkte på er pluggene, eventuelt forgasser, evt. luftfilter. Noen tips?
Ducati 848 'fusker'
- gsx750_80
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Kontakt:
Re: Ducati 848 'fusker'
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Hei, og velkommen her på MCsiden.notbar2112 skrev: 14 okt 2019, 22:22 Hei,
Jeg opplever at min Ducati 848 som jeg har på 2. sesongen har begynt å fuske på den måten at den ikke reagerer skikkelig når jeg gir gass. Dette skjer også når sykkelen er varm. Det kan skje for eksempel når jeg gir mye gass fra ca. 4-5000 omdreininger i 3. gir Jeg har ikke opplevd dette problemet tidligere. Det virker som om ikke begge sylinderne er med. Har foreløpig ikke begynt å lete etter problemet, tar gjerne noen tips først. Det umiddelbare jeg tenkte på er pluggene, eventuelt forgasser, evt. luftfilter. Noen tips?

Som jeg har streket under i sitatet av innlegget ditt er neppe årsaken forgasserne siden denne sykkelen har innsprøytning, ikke forgassere...

Så er spørsmålet hva problemet skyldes. Kondens, kanskje? Verd å sjekke om problemet har dukket opp nå i høst etter mye fuktig vær...
Så får vi se hva andre brukere her inne kan komme med andre tips.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Takk, her var det en del gode tips!
-
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Få sjekket TPS(throttle position sensor). Over tid vil disse kunne feiljustere seg, og må da resettes.