simpson skrev: 15 okt 2019, 05:39
Hva skjer i kjelleren for tiden?
Er du lei av din nye hobby allerede eller var det mest morsomt å fikse og handle?
Jeg er litt sånn, at planlegging, handling av utstyr og bygging av prosjekter ofte er mer interessant enn å bruke det jeg har bygget.
Har planer for garasjen nå, men montering av garasjeinnredning, arbeidsbenker osv for å få orden på alt for mye verktøy osv.
Bruker mye tid på nett for å finne ut hvilken innredning jeg skal ha, hva jeg skal ha på gulvet og sånne ting.
Men når jeg en dag er ferdig, blir det ikke brukt noe mer tid i garasjen enn det gjør i dag.
Hehe, skjer mye i kjellern for tiden, men ikke alltid jeg orker å skrive om hver minste ting. En sjelden gang er gleden større uten trangen til å flashe alt man gjør. Selvsagt kommer jeg med oppdateringer fra tid til annen, men ikke hva jeg bedriver med hver eneste dag.
Du har rett i at det er gøy og planlegge samt handle. Dette er vel strengt tatt ingen hemmelighet. Men jeg synes det er like morsomt og bruke utstyret. Det store problemet er at tiden ikke alltid strekker til.
Men for å oppsummere sånn kjapt, så har jeg de siste dagene testet blandinger av epoxy da de to første blandingene mine ble veldig "myke" etter herding. Jeg tester også ut diverse fargekombinasjoner vedrørende epoxy pigmenter.
IMG_2063.JPG
Så har jeg selvsagt klart og slenge sammen ett skjærebrett denne uken som det skal finnes plass til på kjkkenet etter at madammen krevde og få denne. Å lege ett slikt brett tar fort en uke totalt når man kun har en liten time pr. dag og holde på. Det skal kuttes og skjæres samt limes. Limet trenger 24 timer for å herde 100% før man gir tykkelseshøvelen litt jobb. Så er det mye pussing, samt litt flambering og til slutt tre strøk med olje som skal tørke minst 12 timer mellom hvert strøk.
Men det ble da ikke så gale...?
IMG_2060.JPG
Å slik går no dagan :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.