Må ha en prøvetur en dag, men det er et lite stykke til Sandven i Bergen. Får ta det i forb. med en utreise til jobb.WikingTnT skrev: 15 okt 2019, 09:01Ja , fikk ikke mer enn ca 30 min men kjørte bla min favoritt mc-vei og fikk testet kjøre-egenskaper.Olav K skrev: 14 okt 2019, 23:11 Hvis man kan pense over på elbil igjen, er det noen som har testet Jaguar I-pace?
Som oppsummering så vil jeg si at den sitter som fy... i svingene og har en fantastisk akselerasjon , brukbar plass innvendig og bagasjerom ca Golf +. Den er sammenlignbar med min BMW 4-serie volum-messig.
Ikke helt premium tysk innvendig , et stykke opp til BMW/Audi/MB - mer Mondeo + ( noe som fikk selgeren til å få tics når jeg nevnte det ..)
Batterikapasitet er vel ok - selv om det røyk 9% av totalen med litt inspirert høyrefot.
Komforten var overraskende god sett i forhold til at den sto på 20 toms valser på en såpass "liten" bil. Ikke prøvd Etron/MBQ men ville absolutt gjort det før jeg har tatt en beslutning.
For min del så avventer jeg EL iom at det skjer mye utvikling blant mange "nye" merker og har bestilt en 2020 Bmw 530e Hybrid som kom med x-drive nylig. Jeg beregner å kjøre 3-4 dager i uke med kun EL da rekkevidden på 2020 modellen er økt til 55-67 km , og da har jeg 0 bekymringer med rekkevidde-angst.
Utifra tall (og det du skriver her) er jeg mest betenkt over tilhengervekt (jeg har riktignok andre biler som kan dra tungt, men 750kg på kroken er jo ingenting

Takk for svar :)