Så langt har de ikke lykkes så veldig, syns jeg...

Men det er kanskje ikke så rart?
Noen av disse idrettsheltene snakker om seg selv på en måte som gjør at man blir litt usikker på om de består av et helt stykke menneske som skal fungere som et helt et eller ikke...
Hvor mange ganger har ikke Marit Bjørgen snakket om at kroppen hennes ikke fungerte? Er det hun eller kroppen som ikke funker? Strengt tatt er det vel hun som ikke funker. Er ikke hun en del av kroppen sin, da!?

Nå, etter å ha kollapset fullstendig i første øvelse i årets OL, sier Nortug'en at kroppen hans føltes kjempefin og at den fingerte som bare det. Men gjorde den egentlig det?
Nei! Nei!! Nei!!!
Vi må vel enkelt og greit kunne slå fast at den slett ikke fungerte. Vi fikk jo ikke gullmedaljen vi hadde bestilt. Ja, ikke bare bestilt; vi satt jo her hele nasjonen og kjælte med den alle sammen! Gullet var vårt! Vi er best!! Igjen!!!
Og så skulle vi bli sentimentale og nasjonale så det holder da flagget skulle til topps og Nortug'en ta i mot all hyllesten.
Gikk ikke slik... I stedet får vi høre om en kropp som fungerte!?
Men

Hva er det som ikke fungerer? Kroppen eller hodet eller hele fyren, hele dama, hele greia... på en måte...

Ja, ja... de får si hva de vil. Men dette med å si at kroppen ikke fungerer eller at den faktisk fungerer dysfunksjonelt slik den åpenbart gjorde i Nortugs tilfelle i dag selv om den i hans verden føltes som den fungerte helt fint, så må han og andre slutte å holde sin egen kropp på en god armlengde avstand.
De får heller begynne å si at "i dag gikk det meste dritt, gitt! Jeg fungerte ikke i det hele tatt, var rett og slett ikke god nok, jeg er overtrent og har en tullete trener som jager meg ut seint og tidlig og som ber meg ete mat jeg ikke liker og ber meg holde meg unna alt jeg liker!"
Si hva som helts, men ikke si at kroppen fungerer eller ikke fungerer - dere må slutte å skylde på kroppene deres som om den er noe der bare kan bytte ut med en annen. Går ikke det, vettu

Det er du som gjør en for dårlig jobb - ikke kroppen din!
Sånn! Måtte bare få det ut siden dette har ligget å ulmet i kroppen min i altfor lang tid!!!

Uten å få det ut så fungerer ikke kroppen min. Derfor måtte det ut!