simpson skrev: 03 nov 2019, 16:29
Jeg har alltid sagt at alt de har på Biltema, kan du få i bedre kvalitet andre steder.
Ett annet problem med tommestokkene er at de løsner i leddene, så du kan måle fra 197cm til 204 cm bare ved å strekke og dytte de sammen.
Du har såpass god råd etter det andre verktøyet ditt å dømme at du absolutt ikke trenger å handle på Biltema.
Det er en grunn til at ting er billig der. Du får ikke bra produkter for en billig penge, sånn er det bare.
Ingen hemmelighet det simpson. Altså at det er varierende kvalitet på Biltema. Kunsten er å finne det som faktisk funker. Som oftest gjelder dette ikke verktøy, bortsett fra fastnøkler og noe annet.
For å finne det som funker, må man prøve seg litt frem og selvsagt også gå på noen smeller på veien. Man vil jo ikke bruke unødig med penger heller. Det som ikke funker bytter man jo bare inn til noe annet.
Av det som faktisk funker på Biltema kan jeg nevne de dyreste HSS borene (de gullfargede), papir, noe av limet dems er bra, lakkpensler, det meste av skruer etc. Ting som fresestål og alt av bits som jeg har prøvd er elendige greier. Elektroverktøyet dems er også dårlig. Bortsett fra en bordslipemaskin som jeg har. Denne har fungert utmerket i 7 år. Kjøpte meg en ny slik nylig, men det var forsi den gamle ikke passet på bordet.
Så jeg ser ikke like svart/hvitt på det som deg.
Jeg vet ikke helt hvor du har fått for deg at jeg har god råd. Ikke for at jeg skal klage på økonomien, men jeg har ikke penger til bånn jeg heller. Invisteringene i kjellern er et resultat av en veldig lite aktiv MC sesong og en service som jeg slapp i pr som jeg hadde satt av penger til. Tipper jeg totalt har brukt rundt 30.000 kroner i kjellern inkludert verktøy, utstyr og materiale etc. Men nå er også verktøybua nærmest komplett. Jeg mangler fire ting for å få en fullstendig komplett snekkerbod og det er dreiebenk, båndsag, CNC fresemaskin og mye bedre plass.
Jeg kan til nød få inn en båndsag og det er vel det mest nærliggende, men da er det også propp fullt der, så da stopper det seg opp av seg selv.
Noen bruker 100.000 på høytalerkabler, mens andre buker penger på andre ting. Det betyr ikke at man har så god råd at man kan slenge penger rundt om seg. En god balansegang er nok det beste. Dessuten bor jeg kun 4km unna Biltema så veldig lettvint og dra innom der. For som nevnt. Noe av det man å på det blå varehuset er ganske bra og bra nok.