Vel ,vel...
Teltene mine brukes også av andre i familien. Ikke minst er det morsomt for barnebarnet på snart 3 å være med å sove i bestefar og mormors telt.
Morsomt med telt på tvers av generasjonene her hjemme

Vel ,vel...
AMEN!!JohnnyTh skrev: 29 des 2012, 09:38 For meg er det nok en blanding av frihetsfølelse, slippe å lete etter hotell og økonomi. En 14 dagers tur men hotell/hytte hver natt, kommer sikkert på minimum 6-7000kr. Det kan jeg spise godt for og kjøre langt. Og så har det nok litt med at jeg hater hotell etter månedsvis på hotell i jobbsammenheng. Kan love at man er lei etter 6 uker om gangen på hotell.
Setter pris på det å kunne lage sin egen mat og spise det man vil når man vil. Og så har jeg nesten aldri opplevd dette med å våkne kald å våt etter sivil camping (er litt anderledes i militær camping:) Er vel her man får litt igjen for å ha liggunderlag til 1220kr telt til 3000kr og sovepose til 2000kr. uansett betaler ikke dette mer en 6-7 netter på et hotell. Og soveposen min har jeg hatt i 18 år nå. Den er nedbetalt mange ganger. 18 år x 30-40 netter blir ca 2,8kr pr natt.
Etter som jeg har blitt eldre har jeg oppdaget verdien i et skikkelig liggunderlag. Sover bedre her, selv om jeg i grønn tjeneste somregel kun bruker vanlig liggunderlag. Det blir litt for mye røff bruk til at jeg vil spandere exped'en min, våpen og sånt oppå liggunderlaget.
For min del er det ingenting som er deiligere en å ligge i telt når det er skikkelig drittvær. Regnet som trommer på teltet og vinden som uler. Og så kjenne at man ligger der tørr og godt.
Svarte som jeg lengter etter en telttur nå.
Jeg har valgt campingseng i stedet, men skal ikke hardnakket påstå at en slik er bedre enn liggeunderlag. Brukte denne "Desert Walker" senga i sommer og synes den er behagelig å ligge på. Kunne kanskje vært litt bredere. Virker stødig og fin, men sover man veldig utrolig kan et eller flere av beina kollapse.KåreDump skrev: 06 nov 2019, 12:50AMEN!!JohnnyTh skrev: 29 des 2012, 09:38 For meg er det nok en blanding av frihetsfølelse, slippe å lete etter hotell og økonomi. En 14 dagers tur men hotell/hytte hver natt, kommer sikkert på minimum 6-7000kr. Det kan jeg spise godt for og kjøre langt. Og så har det nok litt med at jeg hater hotell etter månedsvis på hotell i jobbsammenheng. Kan love at man er lei etter 6 uker om gangen på hotell.
Setter pris på det å kunne lage sin egen mat og spise det man vil når man vil. Og så har jeg nesten aldri opplevd dette med å våkne kald å våt etter sivil camping (er litt anderledes i militær camping:) Er vel her man får litt igjen for å ha liggunderlag til 1220kr telt til 3000kr og sovepose til 2000kr. uansett betaler ikke dette mer en 6-7 netter på et hotell. Og soveposen min har jeg hatt i 18 år nå. Den er nedbetalt mange ganger. 18 år x 30-40 netter blir ca 2,8kr pr natt.
Etter som jeg har blitt eldre har jeg oppdaget verdien i et skikkelig liggunderlag. Sover bedre her, selv om jeg i grønn tjeneste somregel kun bruker vanlig liggunderlag. Det blir litt for mye røff bruk til at jeg vil spandere exped'en min, våpen og sånt oppå liggunderlaget.
For min del er det ingenting som er deiligere en å ligge i telt når det er skikkelig drittvær. Regnet som trommer på teltet og vinden som uler. Og så kjenne at man ligger der tørr og godt.
Svarte som jeg lengter etter en telttur nå.
Et godt liggeunderlag xpeed, Therm-a-rest eller lignende gjør turen MYE mer behagelig!
Og som regel drasser man med seg alt for mye ræl som aldri blir brukt.
KISS (Keep It Simple, Stupid) er en grei filosofi!
Å dra rundt med så mye kjøretøy på tur
Skulle til å si at tennstål er vel og bra som en backupløsning, men det finnes enklere løsninger.AJ skrev: 07 nov 2019, 14:26 Tennstål hører med i turutstyret og idag kom det svenske stålet som jeg bestilte for noen dager siden: