MC Oslo - verkstedet
MC Oslo - verkstedet
Styr langt unna MC Oslo - et virkelig lavmål. Etter gjentatte forsøk på å få dem til å utføre en enkel garantireparasjon på min Honda gir jeg nå opp og reklamerer overfor importøren. Kjøper aldri MC eller tar service på MC Oslo igjen.
Men jeg kommer nok til å ta en tur opp i butikken igjen, for det er fasinerende å se fire stykk sitte bak disken og gjøre ingenting, mens en ekspederer og køen hoper seg opp.
Men jeg kommer nok til å ta en tur opp i butikken igjen, for det er fasinerende å se fire stykk sitte bak disken og gjøre ingenting, mens en ekspederer og køen hoper seg opp.
Re: MC Oslo - verkstedet
Nå har vi vel hatt en slik tråd om alle MC-verkstedene i Oslo snart? Står dårlig til...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: MC Oslo - verkstedet
Vel, jeg kan ikke si at jeg er fornøyd med MCOslo selv. Verkstedet har slurvet litt, og butikken, der trenger man god tid til tross for flere bak disken enn forran. Var en gang jeg måtte vente rimelig lenge hvor de bak disken forklarte meg at alle var opptatt med å besvare e-post.
Det jeg har best erfaring med er klikk og hent med forhåndsbetaling i nettbutikk. Da det krever minimalt av de ansatte. Da kommer jeg ut av butikken på DT kvarters tid.
De har noen forbedringspunkter, men jeg handler der innimellom allikevel.
Det jeg har best erfaring med er klikk og hent med forhåndsbetaling i nettbutikk. Da det krever minimalt av de ansatte. Da kommer jeg ut av butikken på DT kvarters tid.
De har noen forbedringspunkter, men jeg handler der innimellom allikevel.
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: MC Oslo - verkstedet
Vanskelig å vudere denne "saken" siden det åpenbart dreier seg om en tvist om garantiansvar, uten at den saken beskrives med et eneste ord. Slike saker er jo relativt vanlige.
At trådstarter allikevel vurderer å oppholde seg mer hos McOslo som tilskuer til dårlig kundebehandling, det er jo i beste fall litt komisk....
At trådstarter allikevel vurderer å oppholde seg mer hos McOslo som tilskuer til dårlig kundebehandling, det er jo i beste fall litt komisk....
Re: MC Oslo - verkstedet
Stor og fin butikk med et skikkelig verksted. Men som kunde føler man fort at man blir oversett veldig raskt og kan gjerne svime rundt en time uten å bli kontaktet av en selger. Mens andre ganger kommer man knapt nok innenfor døra før de kan hjelpe deg. De sliter vel som mange andre med nok bemanning på alle områder når de har mer enn en ting å håndtere (salg/service/support/netthandel osv).
Jeg har hatt bra kjøpeopplevelser på MCOslo, men etter å ha pratet med noen kollegaer og venner, blir nok service et annet sted en MCOslo.
Jeg har hatt bra kjøpeopplevelser på MCOslo, men etter å ha pratet med noen kollegaer og venner, blir nok service et annet sted en MCOslo.
Every bike is OK, as long as it has an engine and says Vroom Vroom :)
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: MC Oslo - verkstedet
Dette summerer veldig godt min opplevelse med MCOslo også :)Lars S skrev: 18 nov 2019, 22:01 Men jeg kommer nok til å ta en tur opp i butikken igjen, for det er fasinerende å se fire stykk sitte bak disken og gjøre ingenting, mens en ekspederer og køen hoper seg opp.
Når det tar 15 minutter bare for å få betalt for en vare en har funnet frem selv blir det for ille...
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: MC Oslo - verkstedet
Sitter de faktisk å gjør ingenting eller antar dere at de gjør ingenting fordi de sitter å stirrer på en PC-skjerm?Snikendeugle skrev: 19 nov 2019, 08:49Dette summerer veldig godt min opplevelse med MCOslo også :)Lars S skrev: 18 nov 2019, 22:01 Men jeg kommer nok til å ta en tur opp i butikken igjen, for det er fasinerende å se fire stykk sitte bak disken og gjøre ingenting, mens en ekspederer og køen hoper seg opp.
Når det tar 15 minutter bare for å få betalt for en vare en har funnet frem selv blir det for ille...
Jeg har forøvrig også vært på MC Oslo for å kikke på sykkel. Spankulert rundt i lokalet både lenge og vel, før jeg ble kontaktet av noen som lurte på om jeg trengte hjelp. Jeg antok likevel ikke at de som satt ved pultene rundt omkring ikke jobbet...
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: MC Oslo - verkstedet
Jeg skal ikke prøve å forsvare dette firmaet på noen som helst måte, ei heller si noe negativt om dem. Jeg har ikke vært der!
Men jeg jobber selv i bransjen, og vil gjerne bekrefte at det er SVÆRT MYE annet som må gjøres i en butikk/delelager enn å ekspedere kunder som er i butikken. Vi ekspederer også kunder på e-post og telefon gjennom hele dagen. Etter hver kundekontakt i butikken, telefonen eller e-post er det gjerne et delekatalogsøk, ordreregistrering og bestillingsprosess. Selvfølgelig skal en kunde som besøker butikken få en særbehandling, det er viktig at han/hun forlater butikken med en god opplevelse. Men det er også viktig at kunder på telefon og e-post har en tilsvarende opplevelse. De er også kunder, og potensielt fremtidige kunder som skal bli ekspedert raskt. Selv i en stressende jobbsituasjon er det forventet av oss at alle kunder føler at vi har tid til å ta oss av hver enkelt. Dette er ofte ikke helt enkelt.
Men jeg jobber selv i bransjen, og vil gjerne bekrefte at det er SVÆRT MYE annet som må gjøres i en butikk/delelager enn å ekspedere kunder som er i butikken. Vi ekspederer også kunder på e-post og telefon gjennom hele dagen. Etter hver kundekontakt i butikken, telefonen eller e-post er det gjerne et delekatalogsøk, ordreregistrering og bestillingsprosess. Selvfølgelig skal en kunde som besøker butikken få en særbehandling, det er viktig at han/hun forlater butikken med en god opplevelse. Men det er også viktig at kunder på telefon og e-post har en tilsvarende opplevelse. De er også kunder, og potensielt fremtidige kunder som skal bli ekspedert raskt. Selv i en stressende jobbsituasjon er det forventet av oss at alle kunder føler at vi har tid til å ta oss av hver enkelt. Dette er ofte ikke helt enkelt.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: MC Oslo - verkstedet
De gjør nok garantert en annen form for arbeid bak kassen/disken, men da hadde det vært bedre om de satt på bakrommet for det ser og føles ikke veldig riktig ut slik de praktiserer i dag.Sakkle skrev: 19 nov 2019, 13:02Sitter de faktisk å gjør ingenting eller antar dere at de gjør ingenting fordi de sitter å stirrer på en PC-skjerm?Snikendeugle skrev: 19 nov 2019, 08:49Dette summerer veldig godt min opplevelse med MCOslo også :)Lars S skrev: 18 nov 2019, 22:01 Men jeg kommer nok til å ta en tur opp i butikken igjen, for det er fasinerende å se fire stykk sitte bak disken og gjøre ingenting, mens en ekspederer og køen hoper seg opp.
Når det tar 15 minutter bare for å få betalt for en vare en har funnet frem selv blir det for ille...
Jeg har forøvrig også vært på MC Oslo for å kikke på sykkel. Spankulert rundt i lokalet både lenge og vel, før jeg ble kontaktet av noen som lurte på om jeg trengte hjelp. Jeg antok likevel ikke at de som satt ved pultene rundt omkring ikke jobbet...
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- barske
- Innlegg: 272
- Registrert: 10 jun 2017, 14:33
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter V4S
- Bosted: Trondheim
Re: MC Oslo - verkstedet
Jeg jobber også i butikk, riktignok i byggevarebransjen men prinsippene er vel omtrent de samme.kjellv skrev: 19 nov 2019, 18:26 Jeg skal ikke prøve å forsvare dette firmaet på noen som helst måte, ei heller si noe negativt om dem. Jeg har ikke vært der!
Men jeg jobber selv i bransjen, og vil gjerne bekrefte at det er SVÆRT MYE annet som må gjøres i en butikk/delelager enn å ekspedere kunder som er i butikken. Vi ekspederer også kunder på e-post og telefon gjennom hele dagen. Etter hver kundekontakt i butikken, telefonen eller e-post er det gjerne et delekatalogsøk, ordreregistrering og bestillingsprosess. Selvfølgelig skal en kunde som besøker butikken få en særbehandling, det er viktig at han/hun forlater butikken med en god opplevelse. Men det er også viktig at kunder på telefon og e-post har en tilsvarende opplevelse. De er også kunder, og potensielt fremtidige kunder som skal bli ekspedert raskt. Selv i en stressende jobbsituasjon er det forventet av oss at alle kunder føler at vi har tid til å ta oss av hver enkelt. Dette er ofte ikke helt enkelt.
Nærværkunder har alltid 1. pri. Innkommende telefon nr 2 og besvare e-post nr 3.
Re: MC Oslo - verkstedet
Ja, jeg ser den. Det er ikke noe mindre irriterende for de som prøver å komme igjennom på telefon forsåvidt da. Ideelt sett skulle jo noen hatt ansvaret for telefon til en hver tid også, men ansatte koster penger osv.barske skrev: 20 nov 2019, 10:20 Jeg jobber også i butikk, riktignok i byggevarebransjen men prinsippene er vel omtrent de samme.
Nærværkunder har alltid 1. pri. Innkommende telefon nr 2 og besvare e-post nr 3.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
Re: MC Oslo - verkstedet
Hvilken av dine Honda og hva gjaldt det?Lars S skrev: 18 nov 2019, 22:01 Styr langt unna MC Oslo - et virkelig lavmål. Etter gjentatte forsøk på å få dem til å utføre en enkel garantireparasjon på min Honda gir jeg nå opp og reklamerer overfor importøren. Kjøper aldri MC eller tar service på MC Oslo igjen.
Men jeg kommer nok til å ta en tur opp i butikken igjen, for det er fasinerende å se fire stykk sitte bak disken og gjøre ingenting, mens en ekspederer og køen hoper seg opp.
-
- Innlegg: 299
- Registrert: 18 jul 2017, 11:06
- Motorsykkelen din: Triumph Speed 400 (2024)
- Bosted: Oslo
Re: MC Oslo - verkstedet
Jeg har aldri hatt service der (kjører Yamaha) men bruker utstyrsbutikken av og til og har bare fått utmerket service. De tar seg god tid til å hjelpe og jeg får alltid svar på det jeg lurer på. Men er det mye trøkk i butikken er det lurt å være forberedt på litt venting.
Re: MC Oslo - verkstedet
Hva er hensikten med å registrere seg på mcsiden, slenge dritt i ett innlegg og bli borte ...
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: MC Oslo - verkstedet
Kan hende bloggen var nede akkurat den dagen.dypen skrev: 25 nov 2019, 15:06 Hva er hensikten med å registrere seg på mcsiden, slenge dritt i ett innlegg og bli borte ...