Blyraua gjør ting han sikkert ikke kan
-
- Innlegg: 94
- Registrert: 19 des 2010, 22:05
- Motorsykkelen din: Honda CBF1000-06, 3 stk. Yamaha veteran
- Bosted: Østfold
Re: Blyraua gjør ting han sikkert ikke kan
"Ble engentlig overrasket over hvor rent og pent det var under toppdekselet. "
Interessant observasjon. Vet du noe om hvilken olje denne mc`n har fått opp igjennom årene?
Kan si noe om hvilken vaskeeffekt oljen har hatt. Ikke hvor bra oljen har vært i andre sammenheng.
Interessant observasjon. Vet du noe om hvilken olje denne mc`n har fått opp igjennom årene?
Kan si noe om hvilken vaskeeffekt oljen har hatt. Ikke hvor bra oljen har vært i andre sammenheng.
Re: Blyraua gjør ting han sikkert ikke kan
Her har jeg nok ikke noe informasjon om hva slags olje som har vært brukt på den før jeg kjøpte den. Det jeg vet er at den har gått 17000 km på de første 8 årene, de neste 3 årene har den gått 9000. Hvor mange oljeskift og hva slags olje har jeg ingen ide om. De siste 11000 har jeg brukt Castro power 1 racing og jeg har byttet olje 3 ganger. Da jeg kun har brukt en type olje har jeg ikke grunnlag for å si noe om vaskeegenskapene på denne olja kontra andre oljer. Beklager650spleisn skrev: 23 nov 2019, 00:36 "Ble engentlig overrasket over hvor rent og pent det var under toppdekselet. "
Interessant observasjon. Vet du noe om hvilken olje denne mc`n har fått opp igjennom årene?
Kan si noe om hvilken vaskeeffekt oljen har hatt. Ikke hvor bra oljen har vært i andre sammenheng.
Yamaha YZF R1
KTM 690 SMC
Suzuki GSX750R
Kawasaki GPZ500S
KTM 690 SMC
Suzuki GSX750R
Kawasaki GPZ500S
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Blyraua gjør ting han sikkert ikke kan
Castrol Power 1 Racing er nok blant det ypperste du kan velge i så måte. Dette er en premiumolje, og koster en del over gjennomsnittet. Den blir ikke produsert etter minimumsspesifikasjoner, men inneholder dyre tilsetninger for å bedre egenskaper som blant annet rensing og å hindre avleiringer. Den er altså bedre enn minimumskravet i Jaso MA-2 og er et trygt valg. https://www.castrol.com/en_au/australia ... 10W50.htmlBlyraua skrev: 23 nov 2019, 19:09Her har jeg nok ikke noe informasjon om hva slags olje som har vært brukt på den før jeg kjøpte den. Det jeg vet er at den har gått 17000 km på de første 8 årene, de neste 3 årene har den gått 9000. Hvor mange oljeskift og hva slags olje har jeg ingen ide om. De siste 11000 har jeg brukt Castro power 1 racing og jeg har byttet olje 3 ganger. Da jeg kun har brukt en type olje har jeg ikke grunnlag for å si noe om vaskeegenskapene på denne olja kontra andre oljer. Beklager650spleisn skrev: 23 nov 2019, 00:36 "Ble engentlig overrasket over hvor rent og pent det var under toppdekselet. "
Interessant observasjon. Vet du noe om hvilken olje denne mc`n har fått opp igjennom årene?
Kan si noe om hvilken vaskeeffekt oljen har hatt. Ikke hvor bra oljen har vært i andre sammenheng.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Blyraua gjør ting han sikkert ikke kan
Har en gammel cbr som har rullet 120000km .
Når jeg overtok denne så justerte jeg ventiler på 87000km og den var ren under dekslet da som den er i år...
Denne har gått på diverse oljer før min tid og jeg vet castrol har blitt benyttet, og de siste 40000km har den hatt biltema og motul...
Ser ingen forskjell.
Ikke funnet noe avleiringer på gamle gs450 eller xl600r heller...
Cb900C jeg hadde var også ren inni og den hadde bare gått på mineraloljer.
Oljene ett eller annet sted på 90 tallet sluttet å levre seg i motoren ved normale skiftintervaller synes det...
Men noen motorer er nok mer utsatt muligens...
Når jeg overtok denne så justerte jeg ventiler på 87000km og den var ren under dekslet da som den er i år...
Denne har gått på diverse oljer før min tid og jeg vet castrol har blitt benyttet, og de siste 40000km har den hatt biltema og motul...
Ser ingen forskjell.
Ikke funnet noe avleiringer på gamle gs450 eller xl600r heller...
Cb900C jeg hadde var også ren inni og den hadde bare gått på mineraloljer.
Oljene ett eller annet sted på 90 tallet sluttet å levre seg i motoren ved normale skiftintervaller synes det...

Men noen motorer er nok mer utsatt muligens...

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Bosted: 4645 Nodeland
Re: Blyraua gjør ting han sikkert ikke kan
Moto Guzzi som jeg har levrer olja litt i toppdekslene og bunnpanna. Uansett hvilken olje jeg har brukt. 

Olja blir som regel ikke over 80-90 grader.
Olja blir som regel ikke over 80-90 grader.
If it ain't broke, I'll break it.
Re: Blyraua gjør ting han sikkert ikke kan
Det blir ofte veldig mye meninger når det blir snakk om biltema oljer, noen mener dette bare er dritt mens andre kun kjører på dette.
Jeg har aldri brukt BT oljer på noen av MCene mine, jeg har riktignok brukt BT oljer på andre motorer og ikke hatt noen problemer med det.
Oljene skal tross alt oppfylle spec som står på kanna, og hadde sikkert vært mer enn godt nok for mitt bruk. Men på sykkelen min som av og til blir presset opp mot 14000 rpm så vil jeg være sikker på at det smører, kjøler og renser, og når jeg betaler under 500,- for en 4 liter Castrol Power 1 racing ser jeg ingen grunn til å ikke bruke denne.
Nå er vedlikeholdet ferdig for denne gang, nye bremseklosser er montert foran Ny frostvæske er fylt på, ble byttet siden radiatoren ble tatt av. Deretter ble det ny olje og oljefilter, og til slutt nytt bakdekk. Nå er det bare og vente på våren

Jeg har aldri brukt BT oljer på noen av MCene mine, jeg har riktignok brukt BT oljer på andre motorer og ikke hatt noen problemer med det.
Oljene skal tross alt oppfylle spec som står på kanna, og hadde sikkert vært mer enn godt nok for mitt bruk. Men på sykkelen min som av og til blir presset opp mot 14000 rpm så vil jeg være sikker på at det smører, kjøler og renser, og når jeg betaler under 500,- for en 4 liter Castrol Power 1 racing ser jeg ingen grunn til å ikke bruke denne.
Nå er vedlikeholdet ferdig for denne gang, nye bremseklosser er montert foran Ny frostvæske er fylt på, ble byttet siden radiatoren ble tatt av. Deretter ble det ny olje og oljefilter, og til slutt nytt bakdekk. Nå er det bare og vente på våren

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Yamaha YZF R1
KTM 690 SMC
Suzuki GSX750R
Kawasaki GPZ500S
KTM 690 SMC
Suzuki GSX750R
Kawasaki GPZ500S
Re: Blyraua gjør ting han sikkert ikke kan
Nei, Power Pilot. Jeg har kjørt på dette i 2019 og syntes det har fungert fint, :) forøvrig samme type dekk som sykkelen ble levert med når den var ny.
Yamaha YZF R1
KTM 690 SMC
Suzuki GSX750R
Kawasaki GPZ500S
KTM 690 SMC
Suzuki GSX750R
Kawasaki GPZ500S
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Blyraua gjør ting han sikkert ikke kan
Hvilken R1 årsmodell kjører du?
Re: Blyraua gjør ting han sikkert ikke kan
2006 modell førstegangsregistrert i 2007, 5vy og RN12 er vel modelbetegnelsen
Yamaha YZF R1
KTM 690 SMC
Suzuki GSX750R
Kawasaki GPZ500S
KTM 690 SMC
Suzuki GSX750R
Kawasaki GPZ500S
Re: Blyraua gjør ting han sikkert ikke kan
Ser likheten

Yamaha YZF R1
KTM 690 SMC
Suzuki GSX750R
Kawasaki GPZ500S
KTM 690 SMC
Suzuki GSX750R
Kawasaki GPZ500S
Re: Blyraua gjør ting han sikkert ikke kan

Helt enig,

Yamaha YZF R1
KTM 690 SMC
Suzuki GSX750R
Kawasaki GPZ500S
KTM 690 SMC
Suzuki GSX750R
Kawasaki GPZ500S
Re: Blyraua gjør ting han sikkert ikke kan
Siden R1en hadde vært snill
hele sesongen, så kom julenissen med nye frame sliders
Et produkt en helst ikke får brukt for
, men better safe than sorry 


Et produkt en helst ikke får brukt for


Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Yamaha YZF R1
KTM 690 SMC
Suzuki GSX750R
Kawasaki GPZ500S
KTM 690 SMC
Suzuki GSX750R
Kawasaki GPZ500S