Tilbakemeldinger, spørsmål, ønsker og forslag fra folket
Re: Tilbakemeldinger, spørsmål, ønsker og forslag fra folket
Når jeg skriver poster, så er det noen bevegelige smileys til venstre for tekstfeltet.
Er det mulig å få byttet disse til noen mindre bevegelige? Det hakker voldsomt når jeg skal skrive inn tekst.
Det er kun litt irriterende, teksten min kommer fortsatt med når jeg skriver likevel.
Er det andre som opplever det samme, eller er det bare meg og mine terminalservere/internettlinjer?
Opplever ikke dette på andre forum som har et mindre antall bevegelige smileys på venstresiden, og heller lagt de under "se flere smil"
Er det mulig å få byttet disse til noen mindre bevegelige? Det hakker voldsomt når jeg skal skrive inn tekst.
Det er kun litt irriterende, teksten min kommer fortsatt med når jeg skriver likevel.
Er det andre som opplever det samme, eller er det bare meg og mine terminalservere/internettlinjer?
Opplever ikke dette på andre forum som har et mindre antall bevegelige smileys på venstresiden, og heller lagt de under "se flere smil"
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Jeg kan forstå at dette er forstyrrende og kanskje ogå et problem for enkelte.
Men før jeg gjør noen endringer kunne jeg gjerne tenke meg flere synspunkter fra andre også; er det for mange smiley på postsiden?
For mange bevegelige smileys?
Hvort mange bør det være totalt og hvor mange bevegelige bør det være og i så fall hvilke?
Fint om flere kommer med innspill.
Men før jeg gjør noen endringer kunne jeg gjerne tenke meg flere synspunkter fra andre også; er det for mange smiley på postsiden?
For mange bevegelige smileys?
Hvort mange bør det være totalt og hvor mange bevegelige bør det være og i så fall hvilke?
Fint om flere kommer med innspill.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Baron von Waffel
- Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Jeg liker disse små gule. Så jeg setter pris på at de er der. Og at de brukes.
For min del kunne det godt være flere. Men alle trenger jo ikke være synlige. Legg gjerne flere på den utvidede smil-siden. Og om flere ergrer seg over de som vises fast, så må du gjerne redusere det feltet. Men la det være igjen noen.
For min del kunne det godt være flere. Men alle trenger jo ikke være synlige. Legg gjerne flere på den utvidede smil-siden. Og om flere ergrer seg over de som vises fast, så må du gjerne redusere det feltet. Men la det være igjen noen.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125
Smågnageren -Honda Varadero 125
-
- Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Gjør at det blir vår, jeg vil kjøre mc nå pronto. Sitter her å mimre om hvor kjekt det føles å kjøre Mc.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Har endret litt på rekkefølgen og fjernet den mest spastiske av 'gulingene'. Ikke noe endelig oppsett, dette. Men prøver dette først.Onsløv skrev:Når jeg skriver poster, så er det noen bevegelige smileys til venstre for tekstfeltet.
Gi gjerne tilbakemelding på hvordan det ser ut hos deg, Onsløv.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bimma
- Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
- Kontakt:
Jeg har aldri opplevd dette.Onsløv skrev:Når jeg skriver poster, så er det noen bevegelige smileys til venstre for tekstfeltet.
Synes det er hyggelig med bevegelige smileys AJ.

Livet består av øyeblikk - nyt dem !
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km
BLOGGEN MIN: mc-tourer.com
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Bimma skrev: Jeg har aldri opplevd dette.
Synes det er hyggelig med bevegelige smileys AJ.

Jeg også

Skal vi se.... Joda, like gærent ennå... Men har fått testet litt mer igår kveld og idag, det er KUN når jeg sitter på jobb.AJ skrev:Onsløv skrev:Har endret litt på rekkefølgen og fjernet den mest spastiske av 'gulingene'. Ikke noe endelig oppsett, dette. Men prøver dette først.
Gi gjerne tilbakemelding på hvordan det ser ut hos deg, Onsløv.

Hadde ikke noe problem hjemme, så jeg tror nok det har med oppsettet på jobb, til dels har det med oppløsningen å gjøre ser jeg.

Du får bare ha så mange bevegelige "gulinger" du ønsker på venstresiden. (Venstresiden, er ikke de røde da?)
This case is now closed.
Mvh
Kristian
Kristian
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Synes det er artig med gulinger jeg,og tar meg tilogmed
tid til å prøve å få dem i samsvar med teksten !

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Ja, ikke sant! Og det hender du får en innertier ogsåIntruder skrev:Synes det er artig med gulinger jeg,og tar meg tilogmed![]()

- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Da har anviseren eventuelt fått sand i aua.... 

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Det henger litt på jobb her også...kan ta 5-6sekunder før det jeg skriver kommer på skjermen..synd vi ikke har matpause samtidig som rådhuset... 

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
To spørsmål denne gang:
1: Er det på en eller annen måte mulig å "melde seg utav" bestemte tråder? Er noen tråder som for meg er helt unyttige som jeg ikke gidder å se på engang, som jeg kunne ha tenkt meg å ikke ha med på "Se nye innlegg", og som bare forbigår i det stille.
2: I "brukerkontrollpanelet" er det en knapp det står "venner" på og man kan legge til folk fra forumet. Har denne noen nyttig funksjon utover at hvis du blir dement og har glemt hvem som har dine venner kan gå inn her og kikke?
1: Er det på en eller annen måte mulig å "melde seg utav" bestemte tråder? Er noen tråder som for meg er helt unyttige som jeg ikke gidder å se på engang, som jeg kunne ha tenkt meg å ikke ha med på "Se nye innlegg", og som bare forbigår i det stille.

2: I "brukerkontrollpanelet" er det en knapp det står "venner" på og man kan legge til folk fra forumet. Har denne noen nyttig funksjon utover at hvis du blir dement og har glemt hvem som har dine venner kan gå inn her og kikke?

Mvh
Kristian
Kristian
- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Se nye innlegg tar ikke hensyn til hva du vil og ikke vil følge med på. Nye innlegg er nye innlegg. Om dette kan justeres i fremtidige versjoner vet jeg ikke.Onsløv skrev:To spørsmål denne gang:
1: Er det på en eller annen måte mulig å "melde seg utav" bestemte tråder? Er noen tråder som for meg er helt unyttige som jeg ikke gidder å se på engang, som jeg kunne ha tenkt meg å ikke ha med på "Se nye innlegg", og som bare forbigår i det stille.![]()
Denne måtte jeg tygge litt på. På hjemmesidene til phpbb står det følgende: 5.3.4. Friends and FoesOnsløv skrev: 2: I "brukerkontrollpanelet" er det en knapp det står "venner" på og man kan legge til folk fra forumet. Har denne noen nyttig funksjon utover at hvis du blir dement og har glemt hvem som har dine venner kan gå inn her og kikke?
TODO: (Not sure if this deserves its own section yet. For 3.0 this does not have much of an influence on the overall forum experience, this might change with 3.2, so leaving it here for now.) Write a detailed explanation about what Friends and Foes are and how they affect the forum like hiding posts of foes, adding users to the friends list for fast access / online checks, and so forth.
Pr. i dag så bruker jeg funksjonen for lettere å legge til mottakere i PM'er. Venner får en egen "Legg til" knapp i vennelista. Det er godt mulig andre har sett flere bruksområder til dette.
Det er det samme for skylda hvem som har den...
OK. Det går jo an å svarteliste poster fra bestemte brukere. Men jeg ville svarteliste bestemte tråder, får sende det inn som et forslag til PhPBBDexter skrev:Se nye innlegg tar ikke hensyn til hva du vil og ikke vil følge med på. Nye innlegg er nye innlegg. Om dette kan justeres i fremtidige versjoner vet jeg ikke.Onsløv skrev:To spørsmål denne gang:
1: Er det på en eller annen måte mulig å "melde seg utav" bestemte tråder? Er noen tråder som for meg er helt unyttige som jeg ikke gidder å se på engang, som jeg kunne ha tenkt meg å ikke ha med på "Se nye innlegg", og som bare forbigår i det stille.![]()

Mvh
Kristian
Kristian
- Snill Vaffel
- Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Jeg har ikke noen problmer med de små gule, kan ikke fjærne de[img]http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-sad014.gif[/img]
Snill Vaffel
Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.
2011 Suzuki GSXR 1000
Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.
2011 Suzuki GSXR 1000
- Twister
- Motorsykkelen din: for få....
Hei... jeg er jo helt fersk her inne.. men det er kanskje det som gjør at jeg bare lurer på en ting:
I endel andre forum jeg er på, kommer alltid siste innlegg opp først... DVS; en ser da siste nytt og blar seg utover i sidene for å se eldre innlegg...
Er det er god grunn jeg ikke ser til at dere har lagt opp dette anderledes?
PS; Vet ikke om dette har væt oppe før...)
Hilsen Erik
I endel andre forum jeg er på, kommer alltid siste innlegg opp først... DVS; en ser da siste nytt og blar seg utover i sidene for å se eldre innlegg...
Er det er god grunn jeg ikke ser til at dere har lagt opp dette anderledes?
PS; Vet ikke om dette har væt oppe før...)
Hilsen Erik
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
-
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Twister
hei mekkern... jo det er jo slik på forsiden.
Men når man åpner en tråd, kommer første innlegget opp, og ikke det som er siste svar tråden...
Kan jo bare være en (u)vane fra andre steder.. men syntes det er veldig lett å følge tråden på den måten...
Triver her inne uansett jeg da :-)
Men når man åpner en tråd, kommer første innlegget opp, og ikke det som er siste svar tråden...
Kan jo bare være en (u)vane fra andre steder.. men syntes det er veldig lett å følge tråden på den måten...
Triver her inne uansett jeg da :-)
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
-
Ah... slik ja...hvis du trykker på det "arket" bak navnet til den som sist svarte, så kommer du til enden...eventuelt trykke på siste sidenr..
Sist redigert av mekkern den 06 sep 2010, 11:06, redigert 1 gang totalt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Twister

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Hei!
Jeg er faktisk ikke helt sikker på hva du er ute etter...
På dette forumet kan du i all hovedsak bruke 2 linker/knapper for å oppnå ønsket effekt. Dersom du er på portalforsiden så har du under din egen avatar flere alternativer. To av disse er de som blir aktuelle for deg. De er henholdsvis "Se nye innlegg" og "Uleste innlegg".
"Se nye innlegg" lar deg bla i de emnene som har vært aktive i den siste perioden basert på forumet generelt uavhengig av bruker.
"Uleste innlegg" baserer seg på de emner DU har lest, eller ikke lest. For at dette skal fungere optimalt bør du trykke på "Marker forumene som lest" først. Deretter vil alle nyskrevne innlegg listes opp i stigende rekkefølge når du trykker på "Uleste innlegg". Så kan du i tillegg bruke de knappene som pilene peker på. Den røde går til nyeste innlegg (som du ikke har lest). Den hvite går til siste innlegg i emnet. Disse knappene brukes på samme måte uansett hvor du finner dem. I forumhovedsiden står de litt annerledes plassert.
Var dette beskrivende nok?
Jeg er faktisk ikke helt sikker på hva du er ute etter...
På dette forumet kan du i all hovedsak bruke 2 linker/knapper for å oppnå ønsket effekt. Dersom du er på portalforsiden så har du under din egen avatar flere alternativer. To av disse er de som blir aktuelle for deg. De er henholdsvis "Se nye innlegg" og "Uleste innlegg".
"Se nye innlegg" lar deg bla i de emnene som har vært aktive i den siste perioden basert på forumet generelt uavhengig av bruker.
"Uleste innlegg" baserer seg på de emner DU har lest, eller ikke lest. For at dette skal fungere optimalt bør du trykke på "Marker forumene som lest" først. Deretter vil alle nyskrevne innlegg listes opp i stigende rekkefølge når du trykker på "Uleste innlegg". Så kan du i tillegg bruke de knappene som pilene peker på. Den røde går til nyeste innlegg (som du ikke har lest). Den hvite går til siste innlegg i emnet. Disse knappene brukes på samme måte uansett hvor du finner dem. I forumhovedsiden står de litt annerledes plassert.
Var dette beskrivende nok?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- evike
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Kontakt:
Hukommelse ville vært en fin ting....
Skal se om jeg klarer å huske denne regla:
Velg Brukerprofilen din (Brukerkontrollpanel - helt øverst i bildet her, rett under MC-24-reklamen hos meg) - Innstillinger - Innleggsvisning - og så velg dato SYNKENDE (2 forskjellige steder).
Da får du det som du vil, nemlig at det nyeste står øverst i trådene. ALLTID.
Skal se om jeg klarer å huske denne regla:
Velg Brukerprofilen din (Brukerkontrollpanel - helt øverst i bildet her, rett under MC-24-reklamen hos meg) - Innstillinger - Innleggsvisning - og så velg dato SYNKENDE (2 forskjellige steder).
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Sist redigert av ToreLo den 15 sep 2010, 18:46, redigert 1 gang totalt.
- Twister
hmmm: manns minne er ca 15 minutter... men dere er jo heldigere stilt slik.. :-)evike skrev:Hukommelse ville vært en fin ting....
Da har jeg forandret innstillingene og fått det akkurat slik jeg ville!! :=D>
Takk for rask og god respons alle sammen !!!
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87