gsx750_80 skrev: 08 des 2019, 17:01
simpson skrev: 24 jul 2019, 22:57
Bjerknez skrev: 21 jul 2019, 21:26
Hehe, blir nok ny sykkel ja. Men hva det blir er ikke bestemt ennå. Men har tre i kikkerten.
Triumph Bonneville Bobber, Triumph Speed Triple RS og Yamaha XSR900.
Hovedgrunnen til sykkelbytte er nok sittestillingen. XSR har den desidert beste sittestillingen av disse tre. Ryggen er desverre ikke 100% så merker jeg må prioritere sittestilling.
Speed Triple RS er nok den beste «pakken» og bobbern er med hvis det skulle bli en cruiser igjen...
Så langt har jeg ikke bestemt meg overhodet. :)
Skjønner hvorfor du har vært veldig positivt til MT09 i andre tråder da XRS er en ren MT09 med annet utseende.
Håper den er av bedre kvalitet og ikke er en ren budskjedtsykkel som MT 09:
Da blir du skuffet som kommer fra premium til en rema tusen sykkel
"Budsjettsykkelen" MT09 er i følge Bike nr. 10 ('19) velprøvd og en sykkel som har klart seg godt i Motorrads tester. "Den kan til og med skryte av en eliteplassering i den prestisjefylte 50.000 kilometers testen", som det heter i Bike.
At en budsjettsykkel gjør det bra på tester betyr jo ingenting. At en sykkel er laget med tanke på lavest mulig pris går ikke på kvaliteten men på bruk av rimelige komponenter som bremser, demper, gaffel osv.
Ingen som har sagt at MT09 er en dårlig sykkel, men pga av sykkelens egenskaper er det helt klart begrensninger på denne type sykler.
Nettop derfor får du nå b.l.a. MT09 nå i oppgraderte versjoner med bedre komponenter, men til samme pris som konkurrentene. Så det er jo opplagt at b.l.a. Yamaha ser at budsjettsykler selger, men mange ønsker bedre egenskaper enn det de rimeligste tilbyr.