Driftsmeldinger: Server restartes 4. oktober 2013
- Dexter
- Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Driftsmeldinger: Server restartes 4. oktober 2013
Forumet har vært utilgjengelig i noen timer i dag grunnet strømbrudd. Serveren står naturligvis på UPS så den har ikke blitt berørt, men en router som kobler serveren til internet har ikke tålt alle strøm-"blinkene".
Dexter
Tech
Dexter
Tech
Sist redigert av Dexter den 04 okt 2013, 17:56, redigert 6 ganger totalt.
Det er det samme for skylda hvem som har den...
- Dexter
Re: Driftsmeldinger: Restart Core server
Pga. oppdateringer på Core-server, blir det en restart i dag kl. 1700. Nedetid vil være ca. 5 minutter
Dexter
Tech
Dexter
Tech
-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Ok...Dexter skrev:Pga. oppdateringer på Core-server, blir det en restart i dag kl. 1700. Nedetid vil være ca. 5 minutter
Dexter
Tech
og jeg som var redd for at hele greia falt ut og ville bli liggende da jeg logget meg på...

Men så er jo alt i orden

Yes!

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Dexter
Ja, glemte jeg å si at det ligger en "AJ" felle som på et tilfeldig login sletter hele forumet? 

-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Ha-ha-ha...Dexter skrev:Ja, glemte jeg å si at det ligger en "AJ" felle som på et tilfeldig login sletter hele forumet?

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Dexter
Se dær ja, laga en testversjon som tok ned forumet i noen minutter når du nå skulle inn igjen... skjønner du ikke tegninga

Men klokka var kvart over sytten og jeg var midt i et innlegg, eller var det en avstemming? som jeg måtte vente med.......
Heldigvis for meg åpner jeg MC-forumet og nye innlegg i tabs, så hadde litt å lese på mens forumet var nede!

Heldigvis for meg åpner jeg MC-forumet og nye innlegg i tabs, så hadde litt å lese på mens forumet var nede!
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
- Dexter
Kortversjon: kræsj i vmware-disk-oppsettet til Produksjonsserveren som kjører virtuelt. Med fare for datatap ble nå rekonstruksjonen en anelse langvarig. Årsak: "Snapshot" kræsja.
Nedetiden var ikke planlagt. Det skulle kun oppgraderes fra 1 til 2 cpu på Produksjonsserveren for økt ytelse. Før alle slike endringer kjører vi noe som kalles for et "Snapshot" som skal sikre oss muligheten til å "spole tilbake" dersom noe går galt... Denne gangen var det selve "snapshoten" som tryna... dette har vi ikke opplevd før og vi vet heller ikke årsaken.
Vi beklager for nedetiden. Dette var som sagt ikke planlagt. Vi ser som en følge av dette at vi må endre noen av våre rutiner både på drift og backup.
Nedetiden var ikke planlagt. Det skulle kun oppgraderes fra 1 til 2 cpu på Produksjonsserveren for økt ytelse. Før alle slike endringer kjører vi noe som kalles for et "Snapshot" som skal sikre oss muligheten til å "spole tilbake" dersom noe går galt... Denne gangen var det selve "snapshoten" som tryna... dette har vi ikke opplevd før og vi vet heller ikke årsaken.
Vi beklager for nedetiden. Dette var som sagt ikke planlagt. Vi ser som en følge av dette at vi må endre noen av våre rutiner både på drift og backup.
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
En nedetid på 5 minutter er da ikke noe å snakke om.. :[-o<
Jeg har slitt med en depressiv nedetid i tiår,og det er banna bein sikkert at bl.a. dere her
på MCsiden,som jeg ikke engang kjenner,er en del av en helhet som hjelper meg i nede-tider.
Og dette er dønn sannhet,asse !!

Jeg har slitt med en depressiv nedetid i tiår,og det er banna bein sikkert at bl.a. dere her
på MCsiden,som jeg ikke engang kjenner,er en del av en helhet som hjelper meg i nede-tider.

Og dette er dønn sannhet,asse !!

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Dexter
Øh, denne siste nedetida varte i noen timer... det er IKKE greit...
Dexter ->
<- AJ
Dexter ->

Da er du blant de heldige som ikke i tillegg har datavegring, som alt for mange mennesker lider av. Jeg har stor tro på at nettsamfunn som dette og andre nettbaserte interessefellesskap kan hjelpe mot "depressiv nedetid" og da ofte mot svært uheldig isolasjon som følge av depresjonen. :-)Intruder skrev:En nedetid på 5 minutter er da ikke noe å snakke om.. :[-o<
på MCsiden,som jeg ikke engang kjenner,er en del av en helhet som hjelper meg i nede-tider.![]()
![]()
Og dette er dønn sannhet,asse !!![]()
![]()
![]()
![]()
Sist redigert av Godtvoksen den 24 feb 2010, 09:52, redigert 1 gang totalt.
- Dexter
hm?Godtvoksen skrev:utgått
Jeg har ikke noe sletteknappDexter skrev:hm?Godtvoksen skrev:utgått