Starter med en kort oppsummering av MC-livet mitt så langt. Tok A lappen som 22 -åring i 1992, men egen sykkel ble det ikke før i 1996.
Valget falt da på en VF1000F, overligger fra 86 som var førstegangsregistrert i 1988. Hadde denne noen sesonger, fikk med meg noen treff, og et par lengre turer sammen med et par kamerater.
En god sykkel å kjøre, med et solid dreiemoment og lite behov for å gire i tide og utide.Noe høyt bensinforbruk hadde den. Mener å huske at jeg aldri kom særlig lengre ned enn ca. 0,8 l/mil. Ikke nødvendigvis bare sykkelen sin feil

Høsten 98 ble sykkelen solgt, og MC karrieren lagt på is. Interessen hadde avtatt , og de fleste kompiser hadde også kuttet ut MC kjøringen.
Årene gikk, savnet etter sykkel var bortimot fraværende.
Ved en tilfeldighet , høsten 2017, kom jeg i snakk med en kollega, der det kommer frem at hans gamle Honda CX500C har stått i et skur i 10-12 år. Sykkelen ble satt bort pga. diverse problemer, og han hadde etter hvert innsett at han ikke kom til sette denne i stand igjen som planlagt.
Jeg fikk et infall om at dette kunne være et passende vinterprosjekt, og sputre om han kunne være interessert i å selge denne.
Det var han, og avtalen var at han skulle ta noen bilder av vidunderet. Jeg fikk bildene, og de avslørte at forfallet hadde kommet langt under årene i skuret. Må innrømme jeg ble litt i tvil, men prisen var god, og uken etter ble sykkelen hentet hjem Gjennom vinteren ble sykkel plukket i biter, og gått gjennom. Noen brukte deler ble innkjøpt , noen nye, og noe ble bare stelt til sånn noenlunde.
Resultatet ble en sykkel som var i bra teknisk stand, men ikke i noen utstillingsstand.
Kunne skrevet mye om denne prosessen, men den "korte" oppsummeringen min har allered blitt alt for lang ser jeg.
I juli 2018, kunne sykkelen endelig taes i bruk, nytt kjøreutstyr ble innkjøpt, da det gamle på mystisk vis hadde både krympet noe voldsomt og blitt utdatert. Synes til og med hjelmen var blitt en smule trang

Har kost meg på CXen i to sesonger og 10000 km, og virkelig gjennoppdaget gleden ved å kjøre motorsykkel.
Jeg vil våge å påstå at jeg har enda større glede av det nå en forrige gang. Samtidig har jeg følt at CXen har vært litt liten for meg, både motormessig, og ikke minst rent fysisk. Har tenkt en del på å oppgradere til sesongen 2020, gjerne med en sykkel som er litt mer egnet for lengre turer osv. For to uker siden ble den lagt ut på Finn.no nærmest som en impulshandling , og forrige søndag ble den hentet av ny eier.
Ny ,eller litt nyere sykkel er på gang, og om det går som jeg håper blir avtale ingått i løpet av uken. Blir spennende...