De finske damene kan neppe tilby så mye politisk tyngde... så unge som de er
Ute og samler salt i dag Erik?
Den terginga må du ta et stykke lenger - her måke naboan frem feil bil - enda dem vet hvor demmes skulle ha stått ? Vi lar oss ikke terge - har det fint og varmt inne - og sykkelen har fått sitt dem og så , nei bare terg i vei - skal ta med litt sne til treffet i august
Du store hvite verdenKetil skrev: 26 jan 2020, 12:34 I grensen til mc-relatert kanskje, men dog en beltemotorsykkel i alle fall![]()
Ketil skrev: 26 jan 2020, 12:34 I grensen til mc-relatert kanskje, men dog en beltemotorsykkel i alle fall
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, det er en Skidoo Skandic 600 ace. En ren arbeidsmaskin, bredt og langt belte som bærer godt i snøen, og med lavgir for å kunne trekke tunge vedlass. Jeg bruker skuter nesten utelukkende til kjøring av ved, så for meg er det en ideel maskin til formålet. Finnes mye artigere skutere for de som bare vil leke seg i snøen, Yngstesønnen har en 600 totakter med 120 hk, låner den hvis jeg vil ha litt mer fartOlav K skrev: 29 jan 2020, 18:14Ketil skrev: 26 jan 2020, 12:34 I grensen til mc-relatert kanskje, men dog en beltemotorsykkel i alle fall
Sent from my iPhone using TapatalkHerrrrlig
![]()
Det er en Ski Doo du har der? Er ei stund siden jeg har vært ute med "raketten" min, har vært lite snø de siste vinterne her...
Men søster og svoger bor på fjellet, så har fått kjørt Sidewinderen hans littegran. Minuset er at min egen gamle skuter føles fryktelig treig etterpå![]()
Det er nok fordi vi er "enkle å ta" og vi er sjanseløse i en evt rettsak. Sånt blir det god statistikk av.FredrikE24 skrev: 29 jan 2020, 23:23 Er så synd vi her lenger sør får Politi i helikopter etter oss så fort en får skituppene på jernet ut i dagslys! Ødelegger naturen med spor i snøen sies det.
Interessant bilde.
Er det spesielle regler i Finnmark? At reindrift kan gi rett til visse "friheter" er forståelig, men for mannen i gata..?Olav K skrev: 29 jan 2020, 22:57 Har en gammel Yama RS Venture, som blir veldig lite brukt.
Men nå er det snakk om å overta mine foreldre sin hytte, og isåfall blir den kjekk å ha.
Misunnere dere finnmarkinger den friheten dere har med å bruke scooter![]()
Samme forbud mot motorferdsel i utmarka som resten av landet, men tillatt å kjøre på godkjente løyper. Det gjelder også barmrksløyper.gsx750_80 skrev: 01 feb 2020, 14:31Er det spesielle regler i Finnmark? At reindrift kan gi rett til visse "friheter" er forståelig, men for mannen i gata..?Olav K skrev: 29 jan 2020, 22:57 Har en gammel Yama RS Venture, som blir veldig lite brukt.
Men nå er det snakk om å overta mine foreldre sin hytte, og isåfall blir den kjekk å ha.
Misunnere dere finnmarkinger den friheten dere har med å bruke scooter![]()