Lurte på om noen hadde peiling på cross her

Har et problem med min kawasaki 450kf 2008
Kommer litt hvit olje ut av en slange, er ikke vann i mototolje og det er ikke overflod fra motor, se bilde
Takket meget for hjelp
Hei, og velkommen til oss her på MCsiden.no, SkeieSkeie skrev: 18 feb 2020, 14:02 Hei!
Lurte på om noen hadde peiling på cross her![]()
Kommer litt hvit olje ut av en slange, er ikke vann i mototolje og det er ikke overflod fra motor, se bilde
Takket meget for hjelp![]()
Oioi, blei noe feil der, er bilde nåAJ skrev: 18 feb 2020, 14:06Hei, og velkommen til oss her på MCsiden.no, SkeieSkeie skrev: 18 feb 2020, 14:02 Hei!
Lurte på om noen hadde peiling på cross her![]()
Takket meget for hjelp![]()
!
"Se bilde", skriver du.
Hvilket bilde...![]()
Var kanskje ikkje beste forklaringaBjerknez skrev: 18 feb 2020, 15:22 Er det bare jeg som ikke ser noen hvit olje som kommer ut av noen slange på bildet over?
Tror jeg er enig med deg der, derfor det kommer hvit olje ut, men olja har jo ikke noe der å gjøre?Bjerknez skrev: 18 feb 2020, 17:26 Nå er ikke jeg noen maskiningeniør, men er ikke dette kjøleveske?
Takk for detFrodes skrev: 18 feb 2020, 18:52Hei
Det der må være veivhus avluftingen. På ett eller annet tidspunkt har du hatt vann/fukt i oljen.
Og det øverste hullet mangler et lokk.
Vannet fordamper når oljen blir varm og blander seg med oljedampen, det vil da skape denne hvite guffen. Enkelt forklart.
Så lenge du her ren og pen olje nå og ikke mister vann, så er det nok bare å kjøre videre, men følg gjerne med på oljefargen og vann nivå.![]()