også 33 og 42psi på 150-210kg.
Er personen som sitter på sykkelen vekta viser til sant? eller er det vekta på sykkelen?
Fylte førstnevnte 33 og 36, synest det virker litt lite når eg trakker nede på felgen med foten. Skal eg ha i litt mer montro

Høyere trykk gir mer slitasje midt på dekket, ikke mindre.Kjellrf skrev: 19 feb 2020, 15:44 Hva slags sykkel?
Generelt er det bedre å ha litt mye luft i dekkene, da går de litt kjøligere og det blir mindre slitasje, spesielt midt på bakdekket.
Om det er lurt å fylle litt mer, eller litt mindre luft en anbefalt er noe en selv må prøve seg fram til.cannon skrev: 19 feb 2020, 15:59Høyere trykk gir mer slitasje midt på dekket, ikke mindre.Kjellrf skrev: 19 feb 2020, 15:44 Hva slags sykkel?
Generelt er det bedre å ha litt mye luft i dekkene, da går de litt kjøligere og det blir mindre slitasje, spesielt midt på bakdekket.
Høyere trykk gir også mer varmeutvikling, og det er som regel positivt for grepet. Jeg anbefaler uansett å følge manualen.
....og dermed er vel ts totalt forvirret....![]()
Ooops...AJ skrev: 19 feb 2020, 17:30 Fra brukermanualen til KTM'en:
Dekktrykk.JPG
(understrekningen gjort av meg).
Det jeg stusset på da jeg sjekket dette nå nettopp er at det står ingenting om alternativt dekktrykk når man kjører med passasjer og bagasje.
Det gjør det vel i dekktrykktabellen på bilene vi kjører, gjør det ikke det, da?
Jeg kan garantere at lavere lufttrykk i bakdekket gir mer slitasje på midten.MaGr skrev: 19 feb 2020, 17:16Om det er lurt å fylle litt mer, eller litt mindre luft en anbefalt er noe en selv må prøve seg fram til.cannon skrev: 19 feb 2020, 15:59Høyere trykk gir mer slitasje midt på dekket, ikke mindre.Kjellrf skrev: 19 feb 2020, 15:44 Hva slags sykkel?
Høyere trykk gir også mer varmeutvikling, og det er som regel positivt for grepet. Jeg anbefaler uansett å følge manualen.
....og dermed er vel ts totalt forvirret....![]()
Jeg mener cannon gir feil opplysninger her. Med lavt trykk blir det mer bevegelse i gummien, dette gir mere varme. For de fleste vil nok dette gi bedre grep, men raskere slitasje.
Det at høyt trykk gir mer slitasje midt på dekket blir da også feil.
Men derimot på ett bildekk. Man ser det fort på ett bredt lavprofildekk, det vil bule på midten.