Men betyr ikke at ikke kan bruke penger om vil det og gudene skal vite jeg har brukt nok cash på diverse KTMer opp gjennom

For alle motarder og enduroer, er det første jeg gjør å kjøpe disse Hand guards. Disse er utrolig sterke, low sidet på Karlskoga i 100kmt, var bare faset litt i bøyen. Men bytt ut karroseriskruene for plasten men gjennomgående (bor opp hull).
Er Akraen kjøpt/montert hos forhandler, skal mapping være endret ifht dette så i utgangpunktet ikke behov for Power Commander hvis du synes den drar fint og jevnt. Ville bare sett om var fornøyd først. På 690en har nå byttet jeg til ikke-originalt pod-filter så regnet med at måtte mappe om, men den går så fint at rører ingenting...if it works don't fix it

Styredemper kan være kjekt, men igjen, prøv først (dyrt!). Noen synes ikke nødvendig mens andre ikke tør å kjøre uten. Jeg hører litt til siste kategorien, men er nok litt ekstra nervøs etter crash og brukket kragebein etter styreslag (riktignok ikke med 690).
Noen synes sete er forferdelig med komfort som en 2x4". Selv synes jeg helt OK, kjørt ukes turer uten problemer.
"Bobbins" og depot støtte er nesten obligatorisk, forenkler mye, alt fra kjedesmøring til hjulskift. Og bra for vinterlagring. Helst også depotstøtte foran (de går inn i groper under gaffelbeina).
Ikke ekstrautstyr men tips. Nå var det 690SMC jeg hadde så vet ikke om identiske dempere som 701SM. Men SMCen var stiv, egentlig væl stiv for norske veier med telehiv. Om dempere står på standard innstilling, prøv "Comfort" ihht users manual, lett å stille. På 990en bruker jeg comfort for landevei og sport for bane, standard bruker jeg ikke.