Svar på Overskriften :
Tja.. Må vel kunne si at jeg begynner å bli litt små-bekymret får 2020-sesongen, ihvertfall i forhold til hva man er vant til når det gjelder mc-turer og hvordan disse vanligvis foregår.
Når Verdens Helseorganisasjon nå erklærer Europa som episenteret i denne situasjonen som har oppstått
(Altså ikke Østen/Kina, og vi vet jo hvordan tilstandene er/har vært der..) , så har vi vel ikke noe annet valg enn at vi må ta inn over oss at dette er ganske alvorlige saker. Og med prognosene i forhold til varighet før dette roer seg (kanskje mange måneder), og alle restriksjoner som nå alt er innført, så har man jo tenkt tanken om at dette også vil påvirke mc-livet i 2020.
Feks. så er ikke jeg den som ligger i telt på mine helge- og ferie-turer, da jeg helt klart foretrekker komforten med overnatting i hytter og evt. andre overnattingsplasser. (snakker da innenlands, utenlandsferie utgår i år) Og ser jo for meg at dette kanskje kan bli litt problematisk i verste fall i hele sommer hvis campingplasser og overnattingssteder må holde stengt.
Og reiserestriksjoner er det jo også da en mulighet for.
MEN er jo selvfølgelig lov å håpe og tro at situasjonen går over litt fortere enn disse antagelsene,
og at mc-sesongen ikke blir alt for påvirket.
Og hvis ikke, og det fortsetter å være bensin i pumpene og helsa er grei, får man evt. lure seg ut i "bushen" på ymse grusveier
Kanskje teltlivets "gleder" evt. må revurderes også ?