På forgassersykler kan det fungere, men kjøreturen bør være langvarig. Med innsprut funker dette ofte dårlig. Bensinpumpe og elektronikk krever litt batterieffekt.BlåBil skrev: 18 mar 2020, 14:54 Kan du dytte den igang og så å kjøre en lengre tur for å lade den opp? Eller er det en dårlig strategi?
Flatt batteri etter vinteren
-
- Innlegg: 2264
- Registrert: 13 feb 2011, 15:43
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Re: Flatt batteri etter vinteren
Re: Flatt batteri etter vinteren
Jeg tok ikke sjansen. Det er en nedoverbakke utenfor innkjørselen som jeg ikke orket tanken på å dra den opp igjen hvis den ikke startetBlåBil skrev: 18 mar 2020, 14:54 Kan du dytte den igang og så å kjøre en lengre tur for å lade den opp? Eller er det en dårlig strategi?

Den startet også to dager etterpå, og da kjørte jeg i 45 min til en time. Forhåpentligvis fikk den ladet litt underveis der. Spennende å se ved neste tur igjen. Håper varmegradene holder seg

- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Flatt batteri etter vinteren
Hadde tatt sikte på å kjøpe et nytt.
Har brukt litt for mye tid med defekte batterier etter utlading og har funnet ut at det bare er å kaste.
Ja, det kan vel funke en stund, men brått står du der med en defekt celle.
Hadde dårlig batteri på Bimmern 2.sesongen. Funka helt fint, hadde lada det opp en gang gjennom vintern, men det virka litt slapt. Ikke utladet i mitt eie! Første oppstart gikk som smurt.
Brått sto jeg på Karl Johans gt. I Oslo med 300kg mellom bena som ikke fyra. Jeg klarte å skubbe meg bort til enden av Spikersuppa og fikk nok fart «ned» mot rådhuset. Gikk akkurat.
Brukte de få hundrelappene det kostet for et nytt.
Har brukt litt for mye tid med defekte batterier etter utlading og har funnet ut at det bare er å kaste.
Ja, det kan vel funke en stund, men brått står du der med en defekt celle.
Hadde dårlig batteri på Bimmern 2.sesongen. Funka helt fint, hadde lada det opp en gang gjennom vintern, men det virka litt slapt. Ikke utladet i mitt eie! Første oppstart gikk som smurt.
Brått sto jeg på Karl Johans gt. I Oslo med 300kg mellom bena som ikke fyra. Jeg klarte å skubbe meg bort til enden av Spikersuppa og fikk nok fart «ned» mot rådhuset. Gikk akkurat.
Brukte de få hundrelappene det kostet for et nytt.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Flatt batteri etter vinteren
Startbatterier tåler ikke dype utladninger. Du får dem ikke opp igjen slik de var. Kanskje opp til 60-70%. Da kan de funke på en god dag eller med varm motor, men etter noen få sekunder med startmotor er det ikke mer å hente. Slikt blir man veldig fort lei av, og dreper hele gleden med å kjøre sykkel.
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk