Ja det stemmer mekkern.
Superquadro motoren har ikke reimer, og den sitter i 859,899, 1199, 1299 osv.
Mens de fleste andre modellene av nyere dato bruker Testastretta 11 og den har fortsatt reimer, men betydelig lengre intervaller en forgjengeren.
Ducati pålitelighet
Re: Ducati pålitelighet
Jeg hadde en 2011 848, Det var regreimer hvert andre år. Tenkte å gjøre det selv helt til jeg leste i servicemanualen at man skulle slå på remma med stemmegaffel og sjekke frekvens med en mikrofon og tilhørende dataprogram :)
Ducati blir litt som å kjøpe Italiensk sportsbil. Det er han italieneren med brevvekt og tommestokk som har vunnet alle diskusjoner. Da blir det mer lett enn holdbart.
Om jeg angrer på at jeg solgte den sykkelen? JA. Om den var verdt alle penga det kosta ekstra? JA
Ducati blir litt som å kjøpe Italiensk sportsbil. Det er han italieneren med brevvekt og tommestokk som har vunnet alle diskusjoner. Da blir det mer lett enn holdbart.
Om jeg angrer på at jeg solgte den sykkelen? JA. Om den var verdt alle penga det kosta ekstra? JA
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39731
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Ducati pålitelighet
Blir litt som Alfa Romeo GT JTS 2.0, som jeg var heldig (bzzlink skrev: 23 mar 2020, 20:19 Jeg hadde en 2011 848, Det var regreimer hvert andre år. Tenkte å gjøre det selv helt til jeg leste i servicemanualen at man skulle slå på remma med stemmegaffel og sjekke frekvens med en mikrofon og tilhørende dataprogram :)
Ducati blir litt som å kjøpe Italiensk sportsbil. Det er han italieneren med brevvekt og tommestokk som har vunnet alle diskusjoner. Da blir det mer lett enn holdbart.
Om jeg angrer på at jeg solgte den sykkelen? JA. Om den var verdt alle penga det kosta ekstra? JA


Men at bilen var utrolig festlig å kjøre, var det ingen tvil om.
Likevel ble det til at jeg solgte den.
Om jeg angrer på det? Nei. Enkelt og greit.
Morsom bil å kjøre når alt virker som det skulle.
Men totalt sett kostet moroa mer enn det smakte...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Innlegg: 64
- Registrert: 26 jan 2017, 17:35
- Motorsykkelen din: Yamaha thunderace 1000
Re: Ducati pålitelighet
Skiftet regreimer på en monster i helgen. Ble overrasket over hvor enkelt det var. Brukte 1.5t inkl strammere (lager) og løpehjulene.FredrikE24 skrev: 14 mar 2020, 12:59 Uten å ha sett på det, så tenker jeg at det å bytte reg.reimer på disse er temmelig enkelt uansett?
Med 12k er det relativt ofte, men ikke verre enn at det gjøres hvert oljeskift.
Var også kjekt at kammer og veiv var såpass godt merket