Mente ikke å kuppe denne gjennomførte tråden med en sånn diskusjon på siden
Men jeg synes nå dere overdriver veldig i begge retninger her
Jeg har kjørt en del rekkefirere, og jeg synes ikke de må jages i toppen før de leverer varene. Spesielt ikke S1000R, som jeg kjørte i 4 sesonger, og var på flere turer med.
Jeg har derimot ikke kjørt så mange sykler med boxermotor, men jeg er ikke enig i at de mister pusten så voldsomt. Med quickshifter er det en utrolig leken motor, spør du meg. Momentet kommer tidlig i turtallsregisteret, som også går relativt høyt. Det tar litt tid å bli vant med kardang og motorbrems, etter min mening, hvis man ikke er vant med det, for det er en veldig direkte følelse kontra å kjøre rekkefirer meg kjede.
Det finnes sikkert bedre videoer på nettet av R1200GSA som kjøres litt friskt og med høyt turtall. Men man kan jo sjekke ut denne
https://www.youtube.com/watch?v=xDQ1E_3CKeg
Tom i videoen her har vel kjørt mye "dirtbikes", i tillegg til sportssykler, og han eide en S1000RR på tidspunktet hvor han gjorde denne test-kjøringen. Han kjører med høyere turtall enn jeg som regel gjør med min boxermotor, men litt gøy å se noen "hoone" den rundt på denne måten. Det er en del pust og prust i toppen der også

EDIT: Kan gjerne hoppe et drøyt minutt ut i videoen.