Jeg har puttet alt for mye penger inn i denne hobbyen...
På biler bruker jeg for det meste DA (Dual Action), da jeg er redd for å cutte for mye for fort om man er uheldig og kanter med en roterende. Kjørespor (hologrammer) er også veeeeldig lett å lage med roterende på billakk.
På båt bruker jeg for det meste roterende. Da kan man kjøre på med ull og compound for å få spist bort det oksiderte laget. Lettere å avslutte pent på gelcoat med roterende enn på billakk. Det er forresten mer behagelig å jobbe lenge med roterende pga. vibreringen fra DA. Dette har forøvrig blitt mye bedre de siste årene, men ikke helt roterende enda.
Det blir også billigere om man kan håndtere en roterende da man kan benytte mange forskjellige bakplatestørrelser. Om det er noe i veien så gjør at maskinen ikke kommer helt inntil kan man også bruke extension på akselen.
De fleste (det er unntak) DA maskiner vil kun ha en bakplate størrelse for å gjøre maskinen så balanser som mulig. Derfor anbefaler Rupes for eks kun å bruke deres puter for å unngå å gjøre maskinen ubalansert. Pga. denne mangelen ender man fort opp med en del Ruper maskiner om man vil ha dekket alle områdene man kan komme over