Honda cb750 1983 går bare på 3 cylindere
-
- Innlegg: 26
- Registrert: 22 mai 2018, 15:14
- Motorsykkelen din: Honda CB750K 1981 eksos 4x4 og eikefelg
Re: Honda cb750 1983 går bare på 3 cylindere
Holder til i Oslo.
-
- Innlegg: 26
- Registrert: 22 mai 2018, 15:14
- Motorsykkelen din: Honda CB750K 1981 eksos 4x4 og eikefelg
Re: Honda cb750 1983 går bare på 3 cylindere
Hele sykkelen burde få litt overhaling.
-
- Innlegg: 26
- Registrert: 22 mai 2018, 15:14
- Motorsykkelen din: Honda CB750K 1981 eksos 4x4 og eikefelg
Re: Honda cb750 1983 går bare på 3 cylindere
Holder til i Oslo.
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Honda cb750 1983 går bare på 3 cylindere
Hvordan er det med ventilklaringer og kompressjon?
har den vært sånn lenge/brått/kjøpt sånn/ombygget/endret?
har den vært sånn lenge/brått/kjøpt sånn/ombygget/endret?
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 26
- Registrert: 22 mai 2018, 15:14
- Motorsykkelen din: Honda CB750K 1981 eksos 4x4 og eikefelg
Re: Honda cb750 1983 går bare på 3 cylindere
Jeg må rett og slett svare: Jeg vet ikke.
Jeg har hatt den i 29 år (US import/Udnes Motoe) og ikke gjort annet enn å skifte clutch- og chokewire og et par blinklys... og smurt kjede, skiftet plugger, olje, -filter og luftfilter og dekk - slike gjør-det-selv ting. Har alltid startet og gått, men i fjor slo den seg vrang med denne ene sylinderen. Temmelig original sykkel!
https://photos.app.goo.gl/sDp7AL1sP5Q1HRzA7
Jeg har hatt den i 29 år (US import/Udnes Motoe) og ikke gjort annet enn å skifte clutch- og chokewire og et par blinklys... og smurt kjede, skiftet plugger, olje, -filter og luftfilter og dekk - slike gjør-det-selv ting. Har alltid startet og gått, men i fjor slo den seg vrang med denne ene sylinderen. Temmelig original sykkel!
https://photos.app.goo.gl/sDp7AL1sP5Q1HRzA7
- FredrikE24
- Innlegg: 5011
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: Honda cb750 1983 går bare på 3 cylindere
Få justert ventiler og sjekk kompresjon på alle fire. Verktøy til å måle kompresjon som funker ok til hobbybruk får man på Biltema.
Siden den går fint på tre, så ville jeg utelukket tenninga inntil videre. Jeg regner med at det sitter to stifter på denne, en stift til to sylindre. Om det er stifter på den da.. Sjekka stiftene noen gang i så tilfelle?
Siden den går fint på tre, så ville jeg utelukket tenninga inntil videre. Jeg regner med at det sitter to stifter på denne, en stift til to sylindre. Om det er stifter på den da.. Sjekka stiftene noen gang i så tilfelle?
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Honda cb750 1983 går bare på 3 cylindere
Sykkelen har CDItenning og to coiler.
1 - 4 0g 2-3 cylinder på hver av coilene.
1 - 4 0g 2-3 cylinder på hver av coilene.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Honda cb750 1983 går bare på 3 cylindere
Jeg slet noe veldig med det på min forrige sykkel (CBF 600)
Den tente bare sporadisk på sylinder 1, og ga elendig ytelse ved gasspådrag.
Viste seg å være korrodert leder i tennpluggledningen (hadde kontinuitet)
Tråden er her : viewtopic.php?f=16&t=13003
Den tente bare sporadisk på sylinder 1, og ga elendig ytelse ved gasspådrag.
Viste seg å være korrodert leder i tennpluggledningen (hadde kontinuitet)
Tråden er her : viewtopic.php?f=16&t=13003
-
- Innlegg: 26
- Registrert: 22 mai 2018, 15:14
- Motorsykkelen din: Honda CB750K 1981 eksos 4x4 og eikefelg
Re: Honda cb750 1983 går bare på 3 cylindere
Takk, godt innspill. Selv om jeg har gnist kan dette være tilfelle? Bytte pluggledning med annen sylinder kan kanskje gi svar?
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Honda cb750 1983 går bare på 3 cylindere
På en fire-sylindret mc skal gjerne pluggene gi gnist til ulike tider. Det bør tas i betraktning dersom du ikke løsner ledningen i begge ender, og flytter den riktig.Esp1Holm skrev: 01 apr 2020, 20:35 Takk, godt innspill. Selv om jeg har gnist kan dette være tilfelle? Bytte pluggledning med annen sylinder kan kanskje gi svar?
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
-
- Innlegg: 26
- Registrert: 22 mai 2018, 15:14
- Motorsykkelen din: Honda CB750K 1981 eksos 4x4 og eikefelg
Re: Honda cb750 1983 går bare på 3 cylindere
Ja, det var meningen det.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Honda cb750 1983 går bare på 3 cylindere
Firesylindret MCgsx750_80 skrev: 01 apr 2020, 21:06 På en fire-sylindret mc skal gjerne pluggene gi gnist til ulike tider. Det bør tas i betraktning dersom du ikke løsner ledningen i begge ender, og flytter den riktig.

Dét skulle tatt seg ut


Bare tuller...

Håper problemet løser seg

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Honda cb750 1983 går bare på 3 cylindere
Du kan bytte 1 og 4, eller 2 og 3 og se om problemet flytter seg til et annet cylinder. Bare å bytte om på plugghettene ( og ledningene)Esp1Holm skrev: 01 apr 2020, 20:35 Takk, godt innspill. Selv om jeg har gnist kan dette være tilfelle? Bytte pluggledning med annen sylinder kan kanskje gi svar?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
- Innlegg: 26
- Registrert: 22 mai 2018, 15:14
- Motorsykkelen din: Honda CB750K 1981 eksos 4x4 og eikefelg
Re: Honda cb750 1983 går bare på 3 cylindere
Takk, will do i morgen eller helgen 
-
- Innlegg: 26
- Registrert: 22 mai 2018, 15:14
- Motorsykkelen din: Honda CB750K 1981 eksos 4x4 og eikefelg
Re: Honda cb750 1983 går bare på 3 cylindere
Hei! Byttet om kabel på plugg 2 og 3. Virket som den da gikk på alle 4 sylindre. Så kanskje bare det å bytte rundt gjorde noe.
Tenker det er like greit å investere i nye kabler og plugger.
Hvor kjøper jeg dette til en grei pris/kvalitet?
Tenker det er like greit å investere i nye kabler og plugger.
Hvor kjøper jeg dette til en grei pris/kvalitet?