Det var jaggu en av de bedre rødfargene.. Nydelig sykkel.vim skrev: 12 mar 2020, 23:29 I dag ble det en runde med lett polish (Menzerna IP2100) og keramisk forsegling med Gtechniq EXOV4.
Ganske fornøyd, men kunne nok ha gått enda litt hardere til verks med polishen. Er litt redd for å tære for mye på den tynne Ducatilakken, så det får være strøkent nok for i år.
Og alle vedleggene ble liggende ja - stilig![]()
MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
- gsx750_80
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Kontakt:
Re: MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
Takker. Det er på alle måter guttedrømmen med en Ducati - inkludert fargen :)Det var jaggu en av de bedre rødfargene.. Nydelig sykkel.
I dag har jeg brukt 1/2 time på å montere en SW-Motech Engage tankbag, samt 2 timer på å demontere/remontere venstre kåpe. Skulle se om jeg kunne få bort den 4mm. glippen som er på spissen der kåpa ligger inntil frontlykten. Det ble en stri øvelse, med to skruer som nektet å treffe gjenger (gjenget på nytt), påviste et knekt feste på kåpa (nå limt og 100% strøkent), og generelt knot som jeg alltid synes jobbing med plastdeler er. Hører kloke stemmer si "vent til det er vamt i været med å jobbe på plast", men jeg mestrer dessverre ikke den ventesporten særlig godt :)
Resultat av en hel kvelds innsats?
4 mm. glippe fortsatt

Får vel bare innse at det er sånn det er da, og prøve å finne roen. Finnes vel bare ett eneste menneske i verden som legger merke til det...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- E-strom
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Kontakt:
Jeg bestilte forrige onsdag og hentet skiltene på tirsdag, så "en ukes tid" kan være et greit estimatgsx750_80 skrev: 26 mar 2020, 21:51 Aktivert forsikring og bestilt nytt skilt, siden det etterhvert ble klart at det gamle ikke kunne hentes på den lokale trafikkstasjonen på en lang stund. Håper derfor å kunne ta en tur på 2 hjul om en ukes tid eller så.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

- oivindg
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Jeg har justert vinkelen på armen til venstre speil. Og så har jeg sitti på sykkelen og drømt om å kjøre.
-
- Motorsykkelen din: `08 BMW K1200S
Idag blir det nyttekjøring med mcen for å hente samboers bil på verkstedet. Min bil står på bukker da eg "bare" skulle skifte hjullager, alt satt fast, bolter rundet og bremseskjold bortrustet. Venter på deler...
-
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Det er helt ok å gjøre enkelte ting selv med egen MC.oivindg skrev: 27 mar 2020, 07:28 Jeg har justert vinkelen på armen til venstre speil. Og så har jeg sitti på sykkelen og drømt om å kjøre.
Justering av speilvinkel, særlig på venstre side, skal definitivt overlates til autorisert verksted. Jeg mener dette er i samme kategori som fjerning av fluer fra lykt, overhaling av bremsesystem og ventiljustering.
Sitte på sykkel, i stengt garasje, er så vidt innafor.....

Jeg bestilte på tirsdag og venter i spenninggsx750_80 skrev: 26 mar 2020, 21:51 Aktivert forsikring og bestilt nytt skilt, siden det etterhvert ble klart at det gamle ikke kunne hentes på den lokale trafikkstasjonen på en lang stund. Håper derfor å kunne ta en tur på 2 hjul om en ukes tid eller så.
- oivindg
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Tror justering av speilvinkel er ok så lenge man holder seg til grader og ikke radianer.cannon skrev:Det er helt ok å gjøre enkelte ting selv med egen MC.oivindg skrev: 27 mar 2020, 07:28 Jeg har justert vinkelen på armen til venstre speil. Og så har jeg sitti på sykkelen og drømt om å kjøre.
Justering av speilvinkel, særlig på venstre side, skal definitivt overlates til autorisert verksted. Jeg mener dette er i samme kategori som fjerning av fluer fra lykt, overhaling av bremsesystem og ventiljustering.
Sitte på sykkel, i stengt garasje, er så vidt innafor.....
- gsx750_80
- Kontakt:
Jeg tror det er slik at det ikke går an å få skilter uten å ha aktiv trafikkforsikring. Så snart det er i orden kan man bestille skilter.Hikkas skrev: 27 mar 2020, 11:31Jeg bestilte på tirsdag og venter i spenninggsx750_80 skrev: 26 mar 2020, 21:51 Aktivert forsikring og bestilt nytt skilt, siden det etterhvert ble klart at det gamle ikke kunne hentes på den lokale trafikkstasjonen på en lang stund. Håper derfor å kunne ta en tur på 2 hjul om en ukes tid eller så.. Sykkelen står fortsatt som avreg i bil og henger appen. Blir den automatisk reg når de sender skiltet?
(Man vil ikke få skilt(er) uten at obligatorisk forsikring er på plass).
Jeg aktiverte forsikringen innen jeg bestilte skilt. Jeg benyttet nettopp "tid for periodisk kontroll"-siden til Vegvesenet.
En Kawasaki jeg har står som uregistrert siden november 2019. Hondaen , som jeg nå venter på skilter for, står tilsynelatende som
registrert, på nevnte webside. Når skiltet dukker opp, er det bare å skru det på Hondaen og kjøre..
Hva er status for sykkelen din om du sjekker her?:
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og ... trollfrist
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
Aktiverte forsikring på mandag, bestilte skilt på tirsdag og fikk melding på Digipost kl 1600 i dag at det lå en pakke på posten til meg. Og det var skiltetgsx750_80 skrev: 27 mar 2020, 14:25
Jeg tror det er slik at det ikke går an å få skilter uten å ha aktiv trafikkforsikring. Så snart det er i orden kan man bestille skilter.
Jeg aktiverte forsikringen innen jeg bestilte skilt. Jeg benyttet nettopp "tid for periodisk kontroll"-siden til Vegvesenet.
En Kawasaki jeg har står som uregistrert siden november 2019. Hondaen , som jeg nå venter på skilter for, står tilsynelatende som
registrert, på nevnte webside. Når skiltet dukker opp, er det bare å skru det på Hondaen og kjøre..
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og ... trollfrist

Så det er montert jeg har vært ute og kjørt

Raskt levert vil jeg si
Men står fortsatt som avregistrert.......

- E-strom
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Kontakt:
Ja - jeg tegnet forsikring og sendte epost for å bestille skilt forrige onsdag. Senere samme dag var mc'ene registrert (dvs; linjen med avregistrert var fjernet)Hikkas skrev: 27 mar 2020, 11:31Jeg bestilte på tirsdag og venter i spenninggsx750_80 skrev: 26 mar 2020, 21:51 Aktivert forsikring og bestilt nytt skilt, siden det etterhvert ble klart at det gamle ikke kunne hentes på den lokale trafikkstasjonen på en lang stund. Håper derfor å kunne ta en tur på 2 hjul om en ukes tid eller så.. Sykkelen står fortsatt som avreg i bil og henger appen. Blir den automatisk reg når de sender skiltet?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

- gsx750_80
- Kontakt:
Bestilte skilt torsdag ettermiddag, forrige uke. En bekjent som bestilte kort tid før, fikk melding via digipost,Hikkas skrev: 27 mar 2020, 18:43Aktiverte forsikring på mandag, bestilte skilt på tirsdag og fikk melding på Digipost kl 1600 i dag at det lå en pakke på posten til meg. Og det var skiltetgsx750_80 skrev: 27 mar 2020, 14:25
Jeg tror det er slik at det ikke går an å få skilter uten å ha aktiv trafikkforsikring. Så snart det er i orden kan man bestille skilter.
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og ... trollfrist![]()
Så det er montert jeg har vært ute og kjørt![]()
Raskt levert vil jeg si
Men står fortsatt som avregistrert.......![]()
og kunne hente sitt i nærbutikken i går kveld.
Jeg har ikke hørt noe selv, så langt. Jeg har ikke digipost bruker.
Noen som vet om posten benytter sms for å melde om pakke, eller om det kommer brev i posten, i et slikt tilfelle?
Hadde håpet å få rulle en tur snart, men nå er det kommet snø, så..
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Skulle hatt en snøscooter si 

- gsx750_80
- Kontakt:
Det ble til at jeg ringte Posten, som kunne fortelle meg at en pakke adressert til meg hadde ankommet mitt lokale postkontor i dag.gsx750_80 skrev: 03 apr 2020, 13:57Bestilte skilt torsdag ettermiddag, forrige uke. En bekjent som bestilte kort tid før, fikk melding via digipost,Hikkas skrev: 27 mar 2020, 18:43Aktiverte forsikring på mandag, bestilte skilt på tirsdag og fikk melding på Digipost kl 1600 i dag at det lå en pakke på posten til meg. Og det var skiltetgsx750_80 skrev: 27 mar 2020, 14:25
https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Eie+og ... trollfrist![]()
Så det er montert jeg har vært ute og kjørt![]()
Raskt levert vil jeg si
Men står fortsatt som avregistrert.......![]()
og kunne hente sitt i nærbutikken i går kveld.
Jeg har ikke hørt noe selv, så langt. Jeg har ikke digipost bruker.
Noen som vet om posten benytter sms for å melde om pakke, eller om det kommer brev i posten, i et slikt tilfelle?
Hadde håpet å få rulle en tur snart, men nå er det kommet snø, så..
Dermed kunne jeg stikke og hente skiltet.
Hadde jeg ikke foretatt meg noe ville jeg ha fått melding i postkassa, antakelig over helga. (Ingen opplysninger jeg fikk tydet
på at jeg ville ha fått beskjed via sms eller epost).
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Ingenting. Absolutt ingenting har jeg gjort med mcn i dag. Den står fortsatt på vinterlager, og det skal mye til at jeg får henta den til påske. Men skiltet står i det minste på 

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk

Sent fra min TA-1053 via Tapatalk