Flexen er en god maskin, men den blir som nevnt for stor og tung til mc bruk. Mest på grunn av størrelse på hodet. Men på store flater fungerer den jo fint selvsagt.
På båt er den gull. På båt ville jeg nesten vurdert en enda større maskin. Jeg hadde en 18 fots Askeladden daycruiser og der kunne jeg gjerne hatt en litt større maskin. Men den du har nå er en god allrounder, sett bort fra bruk på mc. Der er den i beste fall greit egnet.
Kjøp deg en flaske Scholl s17+ og noen pads med medium cut (middels hardhet). I 90% av oppgavene vil denne komboen gjøre susen :)
https://scandicshine.no/product/scholl- ... s17-250ml/
Og disse padsene (orange):
https://bilnerden.no/uber-140-mm-poleringsputer
TGR - Återfallsgubbe
Re: TGR - Om ting og tang....
LTen får stå litt i fred for en stund, selv om det er en del igjen som skal gjøres med den, før den er klar for veien.
Pri 1 nå er daycruiseren. Må komme meg på vannet, dit kan man jo dra uansett hvordan situasjonen på landjorda utvikler seg utover våren
Kjøpte den i fjor, på henger, uten motor, hang på en flett ny Honda 50 hk, og rett på vannet. Er nok en stund siden den har fått noe pleie under vannlinja, ligger noen årganger her. Så da blir det skraping inn til beinet, slipe, prime med 2 komp epoxy, og så stoffe.
Og så litt maskinpolering naturligvis
Pri 1 nå er daycruiseren. Må komme meg på vannet, dit kan man jo dra uansett hvordan situasjonen på landjorda utvikler seg utover våren

Kjøpte den i fjor, på henger, uten motor, hang på en flett ny Honda 50 hk, og rett på vannet. Er nok en stund siden den har fått noe pleie under vannlinja, ligger noen årganger her. Så da blir det skraping inn til beinet, slipe, prime med 2 komp epoxy, og så stoffe.
Og så litt maskinpolering naturligvis

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: TGR - Om ting og tang....
Du har mye godt arbeid der, ser jeg.TGR skrev: 08 apr 2020, 23:11 LTen får stå litt i fred for en stund, selv om det er en del igjen som skal gjøres med den, før den er klar for veien.
Pri 1 nå er daycruiseren. Må komme meg på vannet, dit kan man jo dra uansett hvordan situasjonen på landjorda utvikler seg utover våren![]()
Kjøpte den i fjor, på henger, uten motor, hang på en flett ny Honda 50 hk, og rett på vannet. Er nok en stund siden den har fått noe pleie under vannlinja, ligger noen årganger her. Så da blir det skraping inn til beinet, slipe, prime med 2 komp epoxy, og så stoffe.
Og så litt maskinpolering naturligvis![]()
IMG-2281.jpg
IMG-2283.jpg
Vil tro at den 50 hestern blir mindre tørst når du får bort 14 generasjoner med groing under vannlinja.

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: TGR - Återfallsgubbe
Ja, satser på at Hondaen får en litt enklere jobb 

-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: TGR - Återfallsgubbe
Når jeg ser slike bilder av båt så husker jeg hvorfor jeg ikke var lei meg når den siste båten ble solgt...
men deilig utpå når været er fint.



men deilig utpå når været er fint.


当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: TGR - Återfallsgubbe
Joda, akkurat det der er noe jeg gjerne skulle klart meg utenmekkern skrev: 09 apr 2020, 08:57 Når jeg ser slike bilder av båt så husker jeg hvorfor jeg ikke var lei meg når den siste båten ble solgt...![]()
![]()
men deilig utpå når været er fint.![]()
![]()

Men nå blir det slett og fint, med 2 k primer i bånn, så da blir det enklere noen år fremover. Bor 20 m fra sjøen, og kunne ikke tenke meg å være uten båt her
