mc-nybegynneren skrev: 13 apr 2020, 17:07
Heia!

Jeg er en 20 år gammel jente som nettopp har oppdaget den fantastiske verdenen av motorsykler. Jeg trengte bare å sitte på en eneste tur før jeg visste at jeg måtte skaffe meg en sykkel. Hepp.
Jeg er ikke gammel nok til å ta lappen på A, så da er det A2 som er aktuelt. Jeg har fått en god avtale på en Kawasaki Ninja 250R som er min om jeg bare melder ifra. I den forbindelse lurte jeg på om det er noen som hadde hatt lyst til å øvelseskjøre med meg? Jeg kan mer enn gjerne betale for bryet
I mellomtiden driver jeg og prøver meg bittelitt på A1, for å lære meg litt basics. Jeg holder til i Oslo-området, men er ofte borti Fredrikstad også, så jeg er fleksibel
Hei og velkommen hit, det er en god start
Jeg skulle mer enn gjerne stilt opp som ledsager for deg jeg, men det er dessverre for langt unna.
Et par ting som er viktig. Du må ha tatt MC-kurset som er et obligatorisk grunnkurs for å få lov å til å øvelseskjøre. Dette er jo litt problematisk å få tatt nå, da trafikkskolene foreløpig ikke har lov til å gjennomføre disse kursene. Men har du tatt det, så er det fritt fram å øvelseskjøre. En annen ting er at det kun er godkjente trafikkskoler som har lov å kjøre sammen med deg som ledsager mot betaling. Men hvem som betaler bensin og kaffe underveis sier reglene ingenting om
Lykke til med opplæring, lappe osv, så håper jeg du fortsetter å benytte forumet