https://www.xlmoto.no/bensintank-skumgu ... lsrc=ds#?p
Teorien bak det tviler jeg ikke på. Det fungerer på akkurat samme måte som baffles (vet ikke hva det kalles på norsk) i tankene på alt fra skip og tankbiler til Formel 1 biler. Men jeg vil hevde at det er en relativt poengløs øvelse for MC til normal kjøring.ZZR-Erling skrev: 17 apr 2020, 08:01 Aldri hørt om, men tror nok jeg heller går for å beholde full tankkapasitet, og jeg hadde uansett aldri fortalt noen at jeg hadde hatt skumgummibiter i tanken for å redusere ulike "ustabile krefter", men dersom man har trua på det, er det jo bare å prøve.
:)
Nåhhh? Det raser jo massevis av "Power Rangers" rundt med knepucker som aldri har vært i nærheten av verken bane eller asfalt!simpson skrev: 17 apr 2020, 05:46 Som sakkle sier, dette brukes kun i Racing.
Så er nok ingen som bruker det på veien.
Jo sant nokKåreDump skrev: 17 apr 2020, 13:03Nåhhh? Det raser jo massevis av "Power Rangers" rundt med knepucker som aldri har vært i nærheten av verken bane eller asfalt!simpson skrev: 17 apr 2020, 05:46 Som sakkle sier, dette brukes kun i Racing.
Så aldri si aldri!![]()
![]()
Det der skum-greiene skal vel fungere som skvalpeskott i tanken. Ser ikke helt poenget for gatebruk, nei.
Har ikke vært plaga med manglende skvalpeskott siden jeg kjørte Mercedes tankbil med 18.000 liter stor tank på Balkan på tidlig 2000-tall.![]()
Så hvis man har brukte knepucker er det lov med skum i tanken?KåreDump skrev: 17 apr 2020, 13:03Nåhhh? Det raser jo massevis av "Power Rangers" rundt med knepucker som aldri har vært i nærheten av verken bane eller asfalt!simpson skrev: 17 apr 2020, 05:46 Som sakkle sier, dette brukes kun i Racing.
Så aldri si aldri!![]()
![]()
Det der skum-greiene skal vel fungere som skvalpeskott i tanken. Ser ikke helt poenget for gatebruk, nei.
Har ikke vært plaga med manglende skvalpeskott siden jeg kjørte Mercedes tankbil med 18.000 liter stor tank på Balkan på tidlig 2000-tall.![]()
Er jaggu litt usikker på de reglene. Er alt for lenge siden jeg kjørte fort-fort-sykkel.