oivindgs BMW R1200R (2011)
- oivindg
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
Re: oivindgs BMW R1200R
Da var første tur med øvingskjøring ferdig! Var ute sammen med naboen i et par timer og telleren stoppet på 84 kilometer. Kongsberg - Hvittingfoss - Eidsfoss - Sundhaugen - Basserudåsen - Kongsberg, for dem som er kjent. Utrolig gøy! Og motorsykkel og utstyr fungerte 100%.
-
- Motorsykkelen din: BMW R1250 RS 2020 Modell
Gratulerer! Stoppet dere på Eidsfoss, eller er det stengt der også? Meget MC-vennlig sted, når det ikke er corona-restriksjoner.
Historikk
- 2020 BMW R1250RS
X Yamaha Xmax 300
X 2012 Triumph 1050 Sprint GT
X 2007 Honda CBF1000S
X 1992 Suzuki GSX1100F
X 1984 Honda VF1000F
X 1984 Suzuki GSX750ES
- 2020 BMW R1250RS
X Yamaha Xmax 300
X 2012 Triumph 1050 Sprint GT
X 2007 Honda CBF1000S
X 1992 Suzuki GSX1100F
X 1984 Honda VF1000F
X 1984 Suzuki GSX750ES
- oivindg
Vi kjørte bare forbi. Var så morsomt å kjøre. :) Sto et par sykler og noen biler der, så jeg fikk inntrykk av at det var åpent.The-Stig skrev:Gratulerer! Stoppet dere på Eidsfoss, eller er det stengt der også? Meget MC-vennlig sted, når det ikke er corona-restriksjoner.
- Geiroe
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Vi kjørte bare forbi. Var så morsomt å kjøre. :)

For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
- MaGr
- Motorsykkelen din: KTM SuperDuke R 1290
Kroa på Eidsfoss trur jeg er stengt, men landhandleriet ved bensinpumpene er åpent, eller var iallfall det i går 🏍
Min MC historikk:
82’ Suzuki GSX 750/1100, 84’ Honda VF 750F, 86’ Kawasaki GPZ 1000RX, 96’ Kawasaki ZX-7R Ninja,
98’ Suzuki TL 1000R, 98’ Honda CBR 900RR, 98’ Boom Trike, 98’ Honda CBR 900RR, 02’ Honda CBR 954RR,
04’ Aprilia RSV 1000R og nå 14’ KTM SuperDuke R 1290
82’ Suzuki GSX 750/1100, 84’ Honda VF 750F, 86’ Kawasaki GPZ 1000RX, 96’ Kawasaki ZX-7R Ninja,
98’ Suzuki TL 1000R, 98’ Honda CBR 900RR, 98’ Boom Trike, 98’ Honda CBR 900RR, 02’ Honda CBR 954RR,
04’ Aprilia RSV 1000R og nå 14’ KTM SuperDuke R 1290
- oivindg
Ble en tur i dag også. Fra Kongsberg via Darbu og gamleveien til Mjøndalen før vi tok 283 og 282 til Drammen trafikkstasjon å Lierstanda. Holdt på en times tid i kjøregården før vi returnerte hjem til Kongsberg via Lerberg/Hokksund. Til sammen drøyt ni mil.
Moro å prøve seg i kjøregården. Tror det skal være mulig å få til med litt trening.
Instruktøren/svogeren min sa forøvrig noe sånt som at han kunne se på kroppspråket mitt at jeg koste meg på sykkelen. Det synes jeg var litt artig. Jeg koser meg glugg i hjel, og vil bare kjøre mer. :)
Moro å prøve seg i kjøregården. Tror det skal være mulig å få til med litt trening.
Instruktøren/svogeren min sa forøvrig noe sånt som at han kunne se på kroppspråket mitt at jeg koste meg på sykkelen. Det synes jeg var litt artig. Jeg koser meg glugg i hjel, og vil bare kjøre mer. :)
- oivindg
Ble drøye ti mil i går, nesten 30 mil til sammen i påsken. Kongsberg - Bolkesjø - Gransherad - Notodden - Kongsberg. Begynner å bli bedre på rundkjøringer og kryss. Bremsing, giring og gassing går mer av seg selv. Begynner å få tak på å slå av blinklys uten å gi ufrivillig gass også.
I går var det mye vind. Sol for det meste, men overskyet innimellom. På det kaldeste var det 8.5 grader uten sol. Hanskene fungerer utmerket. Har ikke vært kald på fingrene en eneste gang. Selv om jeg ikke har varmeholkene på. Bukse og jakke fungerer strålende også. Jeg har lange underbukser type superundertøy under kjørebuksa. På overkroppen hadde jeg i går ei tynn ull-tskjorte, langarmet supertrøye og en tynn fleecegenser. Godt og varmt hele tida. Støvlene er også gode og varme med et par tynne sokker i. Ikke noe antydning til at jeg blir svett på føttene når det er sol og varmt heller.
Jeg trives utrolig godt med sykkelen. Elsker brumminga fra bokseren. Godt med dreiemoment, så den er veldig lettkjørt. Girkassa er veldig enkel å ha med å gjøre også. En liten tå på pedalen og neste gir er på plass. Eneste sak jeg har lagt merke til er at jeg må trille sykkelen litegrann for å få den fra fri til førstegir, men det regner jeg med er normalt?
I går var det mye vind. Sol for det meste, men overskyet innimellom. På det kaldeste var det 8.5 grader uten sol. Hanskene fungerer utmerket. Har ikke vært kald på fingrene en eneste gang. Selv om jeg ikke har varmeholkene på. Bukse og jakke fungerer strålende også. Jeg har lange underbukser type superundertøy under kjørebuksa. På overkroppen hadde jeg i går ei tynn ull-tskjorte, langarmet supertrøye og en tynn fleecegenser. Godt og varmt hele tida. Støvlene er også gode og varme med et par tynne sokker i. Ikke noe antydning til at jeg blir svett på føttene når det er sol og varmt heller.
Jeg trives utrolig godt med sykkelen. Elsker brumminga fra bokseren. Godt med dreiemoment, så den er veldig lettkjørt. Girkassa er veldig enkel å ha med å gjøre også. En liten tå på pedalen og neste gir er på plass. Eneste sak jeg har lagt merke til er at jeg må trille sykkelen litegrann for å få den fra fri til førstegir, men det regner jeg med er normalt?
- FredrikE24
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Normalt det.
Kan gjerne bare slippe clutchen litt ut så girene får rørt seg på plass. Når motor går vel og merke.
Kan gjerne bare slippe clutchen litt ut så girene får rørt seg på plass. Når motor går vel og merke.
- oivindg
Bra tips! Det hadde jeg ikke tenkt på.FredrikE24 skrev: 13 apr 2020, 11:15 Normalt det.
- oivindg
Da fikk motorsykkelkjøringen en pause. Hadde en fin tur i går, ca. åtte mil. Kongsberg - Sundhaugen - Eidsfoss - Hanekleiva - Sande - Drammen - Lierstranda. Kjempefine forhold og bra flyt på kjøringa. Hadde sett litt på YouTube om svingkjøring og fikk prøvd å bruke overkroppen mer aktivt fram og inn i svingene, noe som gjorde at svingene gikk (enda) lettere enn før. Magisk følelse når alt stemmer!
Stoppet hos Vegvesenet på Lierstranda for å trene i kjøregård. Fokuserte på kjøring i lavest mulig fart. Begynte å finne balansen skikkelig på sykkelen og følte at jeg nesten kunne stå stille uten å sette føttene i bakken. Så, ut av det blå når jeg skulle sette i gang fra stillestående og gjøre en venstresving, så tippet sykkelen. Det gikk så fort at jeg ikke rakk å gjøre noen ting. Fordi jeg hadde vridd hodet og overkropp mot venstre for "å se dit jeg skulle" klarte jeg å lande på venstre skulder og kjente at kravebeinet knakk. Det var ikke noen krefter involvert, bare uflaks. Ikke et merke på jakke, bukse eller hjelm. På sykkelen ble det noen små skrapemerker på motordeksel, clutchhåndtak og toppboks. Ellers var alt i orden. Sykkelen ble kjørt hjem av svogeren min etterpå uten noen tegn til problemer.
Brukte ettermiddagen i går på legevakt og akuttmottak. Det ble fastslått brudd i kravebeinet. Ikke noe de trenger å operere, så det blir bare å ta det med ro og ta smertestillende en stund fremover. Føles helt dustete å ha havnet i en sånn situasjon, men bortsett fra det er det vel ikke den verste tida å ta pause fra kjøringa. Så lenge jeg har svoger og nabo som gjerne kjører med meg er det forsåvidt ikke noe veldig hast med å få tatt lappen.
Stoppet hos Vegvesenet på Lierstranda for å trene i kjøregård. Fokuserte på kjøring i lavest mulig fart. Begynte å finne balansen skikkelig på sykkelen og følte at jeg nesten kunne stå stille uten å sette føttene i bakken. Så, ut av det blå når jeg skulle sette i gang fra stillestående og gjøre en venstresving, så tippet sykkelen. Det gikk så fort at jeg ikke rakk å gjøre noen ting. Fordi jeg hadde vridd hodet og overkropp mot venstre for "å se dit jeg skulle" klarte jeg å lande på venstre skulder og kjente at kravebeinet knakk. Det var ikke noen krefter involvert, bare uflaks. Ikke et merke på jakke, bukse eller hjelm. På sykkelen ble det noen små skrapemerker på motordeksel, clutchhåndtak og toppboks. Ellers var alt i orden. Sykkelen ble kjørt hjem av svogeren min etterpå uten noen tegn til problemer.
Brukte ettermiddagen i går på legevakt og akuttmottak. Det ble fastslått brudd i kravebeinet. Ikke noe de trenger å operere, så det blir bare å ta det med ro og ta smertestillende en stund fremover. Føles helt dustete å ha havnet i en sånn situasjon, men bortsett fra det er det vel ikke den verste tida å ta pause fra kjøringa. Så lenge jeg har svoger og nabo som gjerne kjører med meg er det forsåvidt ikke noe veldig hast med å få tatt lappen.
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Huffda. Fort gjort dette. Slike ting kommer helt ut av det blå, når du aller minst venter det.
Godt du kom såpass heldig ut av det. Dette er nok grodd før svv har åpnet for oppkjøring igjen uansett
Godt du kom såpass heldig ut av det. Dette er nok grodd før svv har åpnet for oppkjøring igjen uansett

- oivindg
Satser på det!

- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Trassige greier, oyvindg...
Men får si det samme som man ser stadig flere steder langs veiene her i distriktet nå om dagen - Alt blir bra.
Det ordner seg nok sånn at store deler av sesongen kan nytes, tross dette uforutsette tilbakeslaget.
Så... stå på
! Husk; alt blir bra
.
Men får si det samme som man ser stadig flere steder langs veiene her i distriktet nå om dagen - Alt blir bra.
Det ordner seg nok sånn at store deler av sesongen kan nytes, tross dette uforutsette tilbakeslaget.
Så... stå på

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- oivindg
Bruddet i kragebeinet var mer komplisert enn det først så ut til å være, så på torsdag ble jeg operert. Må holde armen veldig i ro i 4-6 uker for å unngå at bruddet går opp igjen, så det blir stort sett tv-titting elller soving. Er litt misunnelig på dere som er ute og kjører nå, men jeg vet at jeg kommer sterkere tilbake, så det går bra. :) Kos dere på tur!
Det var synd! Rett å slett uflaks... God bedring, rekker fortsatt mye av sesongen når du kommer deg utpå igjen 

BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992