24 mil øvelseskjøring. Magisk!
Her stopp på Evje
Haugen+Honda Hornet =?
-
- Innlegg: 14
- Registrert: 22 aug 2019, 13:36
- Motorsykkelen din: Honda CB600 F Hornet (98)
Re: Haugen+Honda Hornet =?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- MortenL
- Innlegg: 143
- Registrert: 17 apr 2020, 07:34
- Motorsykkelen din: '85 Honda CB700SC Nighthawk S
- Bosted: Jæren!
Re: Haugen+Honda Hornet =?
Hekkan! Kunne ikke ha bedt om bedre vær, må ha vært en nydelig tur. :)
-
- Innlegg: 14
- Registrert: 22 aug 2019, 13:36
- Motorsykkelen din: Honda CB600 F Hornet (98)
Re: Haugen+Honda Hornet =?
Bestått! Fy f@$?!!!
Lengre avhandling kommer senere. Nå henge med kidsa!
Lengre avhandling kommer senere. Nå henge med kidsa!
- Atrox
- Innlegg: 254
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Re: Haugen+Honda Hornet =?
Grattis! Hadde trua hele veien! Antar jeg får besøk så fort tid og vær stemmer :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Haugen+Honda Hornet =?
Den støtta på de to syklene må jeg kjøpe meg. Bra saker

-
- Innlegg: 14
- Registrert: 22 aug 2019, 13:36
- Motorsykkelen din: Honda CB600 F Hornet (98)
Re: Haugen+Honda Hornet =?
Tirsdag 12.05.2020. Oppkjøringsdag
Startet dagen tidlig (våknet 05.00 og fikk ikke sove mer)
05.45 tok jeg en svipptur på noen løyper jeg visste kunne være aktuelle til oppkjøring.
Så var det innom jobb noen timer, for å møte på kjørebanen kl 11.
Gikk gjennom noen siste spm i forbindelse med sikkerhetspørsmål, og fikk sladret litt med kjørelærer for å roe nervene.
Så tok jeg en gjennomgang av alle baneøvelsene, dette gikk rimelig bra. Ble litt styr når banen var helt stappfull av andre elever, og mange helt ferske. Krypkjøring som nr. 5 i kø med ungdom foran som ruser og har bein over alt
Etter dette tok jeg en pause og spiste litt nøtter. Kl. 12.10 tok jeg litt mer øvelser, før jeg rundet av og ventet til oppkjøring 12.30.
På sikkerhetspørsmål så ble jeg spurt om hva er nyttelasten på denne sykkel? Jeg kjente at jeg ble litt skuffet, i den forstand at jeg har virkelig satt med inn i alle sikkerhetspm. Det gikk som en lek, og jeg forklarte godt på oppfølgingspm om hva man må tenke på når man laster en mc.
Deretter lot sensor meg ta daglig kontroll.
Deretter baneøvelsene, som gikk helt ok. Det hjalp når sensor "jagte" vekk alle andre på banen. Plutselig 10 andre i mc-lære som tilskuere.
Etter endte øvelser så var jeg ikke helt fornøud, unnamanøver kunne vært bedre. Kryp var ikke det beste, men til mitt forsvar var det heftige vindkast som ikke jeg har opplevd tidligere.
Deretter ut i trafikken. Etter litt så skjønte jeg ruten som var plukket og følte det gikk ok.
Når vi da er ferdig, så fikk jeg spm om hva jeg syns. Jeg sa at jeg følte i noen rundkjøringer så var det litt knot, spesielt når andre biler ikke aktivt (bruker blinklys) viser hvor dem skal. Videre hadde jeg en forbikjøring på landeveien (bil foran lå 30 under i 60 sone og vinglet, jeg mistenker ekstrem alder eller fyllekjøring).
Så sier bare sensor, vet du hva.. Dette var veldig bra kjøring. Så kom positiv tilbakemelding nr 1, nr 2, nr 3 osv osv.
Jeg skjønte jeg har bestått, og lufta gikk totalt ut av meg. 20kg lettere kjørte jeg så ned til kjørelærer som også var happy!
Igår rakk jeg ikke å ut å kjøre, men i ettermiddag skal jeg ut en liten tur. Jeg er ydmyk på at jeg er langt fra ferdig, men blir digg å kunne "øve aleine"
tbc..
Startet dagen tidlig (våknet 05.00 og fikk ikke sove mer)
05.45 tok jeg en svipptur på noen løyper jeg visste kunne være aktuelle til oppkjøring.
Så var det innom jobb noen timer, for å møte på kjørebanen kl 11.
Gikk gjennom noen siste spm i forbindelse med sikkerhetspørsmål, og fikk sladret litt med kjørelærer for å roe nervene.
Så tok jeg en gjennomgang av alle baneøvelsene, dette gikk rimelig bra. Ble litt styr når banen var helt stappfull av andre elever, og mange helt ferske. Krypkjøring som nr. 5 i kø med ungdom foran som ruser og har bein over alt




Etter dette tok jeg en pause og spiste litt nøtter. Kl. 12.10 tok jeg litt mer øvelser, før jeg rundet av og ventet til oppkjøring 12.30.
På sikkerhetspørsmål så ble jeg spurt om hva er nyttelasten på denne sykkel? Jeg kjente at jeg ble litt skuffet, i den forstand at jeg har virkelig satt med inn i alle sikkerhetspm. Det gikk som en lek, og jeg forklarte godt på oppfølgingspm om hva man må tenke på når man laster en mc.
Deretter lot sensor meg ta daglig kontroll.
Deretter baneøvelsene, som gikk helt ok. Det hjalp når sensor "jagte" vekk alle andre på banen. Plutselig 10 andre i mc-lære som tilskuere.
Etter endte øvelser så var jeg ikke helt fornøud, unnamanøver kunne vært bedre. Kryp var ikke det beste, men til mitt forsvar var det heftige vindkast som ikke jeg har opplevd tidligere.
Deretter ut i trafikken. Etter litt så skjønte jeg ruten som var plukket og følte det gikk ok.
Når vi da er ferdig, så fikk jeg spm om hva jeg syns. Jeg sa at jeg følte i noen rundkjøringer så var det litt knot, spesielt når andre biler ikke aktivt (bruker blinklys) viser hvor dem skal. Videre hadde jeg en forbikjøring på landeveien (bil foran lå 30 under i 60 sone og vinglet, jeg mistenker ekstrem alder eller fyllekjøring).
Så sier bare sensor, vet du hva.. Dette var veldig bra kjøring. Så kom positiv tilbakemelding nr 1, nr 2, nr 3 osv osv.
Jeg skjønte jeg har bestått, og lufta gikk totalt ut av meg. 20kg lettere kjørte jeg så ned til kjørelærer som også var happy!
Igår rakk jeg ikke å ut å kjøre, men i ettermiddag skal jeg ut en liten tur. Jeg er ydmyk på at jeg er langt fra ferdig, men blir digg å kunne "øve aleine"
tbc..
- Bjerknez
- Innlegg: 24576
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Haugen+Honda Hornet =?
Grattis med førerkortet!
Jeg kjenner følelsen. Den er til å ta og føle på
Men ikke glem at du har rett i en ting. Det er nå læringen begynner. Det tar noen tusen kilometer før man føler seg skikkelig hjemme på sykkelen og før man er "varm i trøya".
Kjør som om ingen bilister ser deg overhodet, så er du langt på vei. Også må du ikke glemme å gladgasse litt på slettene


Jeg kjenner følelsen. Den er til å ta og føle på

Men ikke glem at du har rett i en ting. Det er nå læringen begynner. Det tar noen tusen kilometer før man føler seg skikkelig hjemme på sykkelen og før man er "varm i trøya".

Kjør som om ingen bilister ser deg overhodet, så er du langt på vei. Også må du ikke glemme å gladgasse litt på slettene

- oivindg
- Innlegg: 885
- Registrert: 20 nov 2019, 21:45
- Motorsykkelen din: BMW R1200R (2011)
- Bosted: Kongsberg
Re: Haugen+Honda Hornet =?
Gratulerer! Gøy å høre om hvordan opplevelsen var. Lykke til med videre kjøring!
-
- Innlegg: 14
- Registrert: 22 aug 2019, 13:36
- Motorsykkelen din: Honda CB600 F Hornet (98)
Re: Haugen+Honda Hornet =?
Status
Igår justerte jeg slakk på gassen, og gikk fra ca. 10-11mm til 4mm. (haynes sier 2-6mm)
For en fantastisk forbedring bare med denne justering.
Ikveld har jeg hatt av fremre drev deksel og rengjort 1kg med "guffe". Videre har jeg renset kjedet, og smurt på nytt.
Tilslutt monterte jeg givi boksen, da i morgen blir det en liten mini-tur til en kamerat på pils. Retur lørdag.
Igår justerte jeg slakk på gassen, og gikk fra ca. 10-11mm til 4mm. (haynes sier 2-6mm)
For en fantastisk forbedring bare med denne justering.
Ikveld har jeg hatt av fremre drev deksel og rengjort 1kg med "guffe". Videre har jeg renset kjedet, og smurt på nytt.
Tilslutt monterte jeg givi boksen, da i morgen blir det en liten mini-tur til en kamerat på pils. Retur lørdag.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.