Held sier "powered by Hellite".
Er det samme vest i forskjellig brading?
For meg ser de helt like ut, bortsette fra at Held (3.600kr) [1] er billigere enn Hellite Turle Hi-wiz. (6.300kr) [2]
Ganske sikker på at disse to er så og si identiske.
HELD er kjent for å ha en lavprisprofil i forhold til mange andre MC-klærprodusenter uten at kvaliteten dermed er noe dårligere. Det er er i hvert fall min erfaring med HELD klærne jeg har og har hatt.
De har i hvert fall tidligere vært forhandler av HELD.
Jeg har hatt Held Turtle i tre år og er stort sett fornøyd. Noen ufarlige sømmer som rakner og gulfargen blir skitten etter langturer i Europa. Kjøpt i Tyskland, men ikke mye å spare i forhold til Norge. Jeg har etter 40000 km kun møtt to vestbrukere, en fransk prosjektmedarbeider som kjørte scooter i Paris og som satte meg på ideen, pluss en fransk politimann på MC-festivalen i Barcelonnette i alpene. Utenom dette har jeg kun lagt merke til en håndfull førere med airbag, men jeg har sett tallet 4% brukere nevnt i Frankrike, så det er nok mange som bruker svart airbag - som jo er vanskeligere å se.
Det ser for øvrig ut til at det kommer en ny generasjon vester nå, med eksplosiv utløser i stedet for CO2 og elektronisk trigger i stedet for snor. Jeg ser også at de store utstyrsleverandørene og MC-produsentene kommer med egne løsninger.
martinstaben skrev: 26 sep 2018, 16:03
For meg ser de helt like ut, bortsette fra at Held (3.600kr) [1] er billigere enn Hellite Turle Hi-wiz. (6.300kr) [2]
Er det noe jeg ikke forstår her? For meg ser prisen nesten lik ut, omtrent 400kr forskjell... (?)
martinstaben skrev: 26 sep 2018, 22:17
Oki, da høres det ut som om jeg bør velge Held. Bare dumt jeg ikke fant noen forhandlere av de i Oslo. Blir fort styr når man kjøper klær på nett, har jeg erfart.