Tur for unge og gamle 26 April | 12:00 | Tyrigrava
- niko
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Re: Tur for unge og gamle 26 April | 11:00 | Shell Skårer ved Metrosenteret
Står over. Tar nok en tur, men sånn i ro og fred for meg sjøl denne helga.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Har pådratt meg en mild forkjølelse og tenker det er best å holde meg hjemme i morra. Kanskje en liten tur i nærområdet, men altså ingen langtur.
Likevel kan jeg komme med et et turforslag til.
Samme rute fra Metro, Skårer, mot Fetsund og videre derfra til Skjønhaug og svinge til høyre mot Askim her i stedet for til venstre mot Hemnes, Høland.
Innom Solbergfoss kraftstasjon, selvfølgelig, om er en severdighet i seg selv. Fortsette derfra videre nordover igjen mot Flateby, Rælingen og Lillestrøm.
Vanligvis fine veier på begge siden av Øyeren, men vet ikke hvordan de er nå med tanke på telehiv og andre dekkeskader.
Uansett, god tur til dere som tar turen
.
Likevel kan jeg komme med et et turforslag til.
Samme rute fra Metro, Skårer, mot Fetsund og videre derfra til Skjønhaug og svinge til høyre mot Askim her i stedet for til venstre mot Hemnes, Høland.
Innom Solbergfoss kraftstasjon, selvfølgelig, om er en severdighet i seg selv. Fortsette derfra videre nordover igjen mot Flateby, Rælingen og Lillestrøm.
Vanligvis fine veier på begge siden av Øyeren, men vet ikke hvordan de er nå med tanke på telehiv og andre dekkeskader.
Uansett, god tur til dere som tar turen

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Kjørte Øyeren rundt på tirsdag.
Veiene var fine uten telehiv, men mye støv og dritt på veien da bøndene er midt i våronna.
Fra Fjerdingby og utover mot Enebakk er det mye 50-60 sone nå pga veiarbeid.
Veiene var fine uten telehiv, men mye støv og dritt på veien da bøndene er midt i våronna.
Fra Fjerdingby og utover mot Enebakk er det mye 50-60 sone nå pga veiarbeid.
Vi utsetter til neste søndag?
-
- Motorsykkelen din: MV AGUSTA BRUTALE DRAGSTER 800 RR
Er med å ta turen i morgen uansett om noen Joiner
Kan kanskje ta å kjøre rundt tyrigrava?
- erik m
- Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Kjørte omtrent den ruta med en kompis i går. Flotte veier! Men OBS! Droppa headover og ullstillongs for det sto 10-13 grader på YR, og holdt på å fryse av meg både det ene og det andre! Temperaturen var grei, men en iskald nordavind klemte kraftig til i åpne områder.
Burde jo ha lært at det ikke holder å bare sjekke tempen, men vinden også. Hadde jeg i tillegg til merinoundertrøya og fleecejakka tatt headover og merinolongs ville turen vært bare kos.
Burde jo ha lært at det ikke holder å bare sjekke tempen, men vinden også. Hadde jeg i tillegg til merinoundertrøya og fleecejakka tatt headover og merinolongs ville turen vært bare kos.
- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Det ble litt mange ting på kalenderen for i morgen så kjøretur utgår for min del, men uansett bra initiativ. Skal prøve å være med neste gang :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Noen andre som blir med og kjører rundt Tyrigrava? Enn meg og Sahand?
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: Tur for unge og gamle 26 April | 12:00 | Tyrigrava
Ble det noen tur på noen av dere i dag?
Det var vel litt surt og kaldt store deler av dagen som antakelig dempet kjørelysten hos en del...
Det var vel litt surt og kaldt store deler av dagen som antakelig dempet kjørelysten hos en del...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Jeg og Sahand var ute og kjørte i litt over 3 timer. Var en kjempe tur rundt Tyrigrava i starten og endel rundt, Ski, Ås, Kråkstad. Veldig fine veier.
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Bra at noen tok turen selv om temperaturen ikke var all verdens... I hvert fall ikke her jeg bor.Shir0 skrev: 27 apr 2020, 20:03 Jeg og Sahand var ute og kjørte i litt over 3 timer. Var en kjempe tur rundt Tyrigrava i starten og endel rundt, Ski, Ås, Kråkstad. Veldig fine veier.
Enig! Fine veier i området dere kjørte

Satser på at vi sees igjen flere ganger denne sesongen. Første møtet og kjøreturen forrige helg var en veldig positiv opplevelse

Alltid hyggelig å bli kjent med nye trivelige MC-folk

- Mattis
- Motorsykkelen din: Yamaha xsr 900 2000, Suzuki SFV650A Glad
Ai, denne fikk jeg desverre ikke tid til. Er Med ved neste anledning. En fin tur jeg ofte kjører er gamle mossevei fra Oslo via Drøbak, Son så runden rundt Larkollen. Nydelig landskap og morsomme, bilfrie veier. Det kan jo være et turtips til en senere anledning.
Vi får se hvordan været er til neste Søndag, skal noen til Tyrigrava nå på Onsdag?