Skal ta av bakhjul på CB750K for innlevering til dekkskift.
Venstre hjulmutter står dønn fast, og den begynner å bli alvorlig slitt... 22 millimeter.
Trenger råd for å få av hjulet!
Ta av bakhjul CB750
-
- Motorsykkelen din: Honda CB750K 1981 eksos 4x4 og eikefelg
Ta av bakhjul CB750
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Re: Ta av bakhjul CB750
Skrudd til med for hardt moment eller rustet fast? Kanskje ikke så lett å si...
Har selv hatt god erfaring med FluidFilm spray som rustløsingsmiddel. Anbefaler derfor å prøve dette og la det virke en god stund.
Jeg har kjøpt mine spraybokser her: https://www.osloantirust.no/
Har selv hatt god erfaring med FluidFilm spray som rustløsingsmiddel. Anbefaler derfor å prøve dette og la det virke en god stund.
Jeg har kjøpt mine spraybokser her: https://www.osloantirust.no/

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
Tskk! Hadde jeg bare visst... Første gang jeg skal ta av hjulet, sist gang var på et MCverksted i Konows gste/Oslo for en god del år siden.
-
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
Er det hjulmutter på begge sider? Hvilket verktøy bruker du?
Rustløser og slagtrekker kan funke, men da må eksospotta bort.
Rustløser og slagtrekker kan funke, men da må eksospotta bort.
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Punkt 1: det der er hjulakslingen..-løsne andre siden og dunk bolten/akslingen gjennom hjulet fra høyre side.
Punkt 2: potta/ev begge sider må av -eller du må ta av støtdemperne og slippe hjulet ennå lengre ned(men det er vanskelig uten å bygge opp sykkelen.)
Punkt3: bruk kun 6-kant nøkler/piper.. 12 kant tåler ikke så mye belastning.
Dessuten er den akslingen sikkert rustet fast hvis de ikke har gjort jobben riktig med korrekt fett på hjulakslingen.
Punkt 2: potta/ev begge sider må av -eller du må ta av støtdemperne og slippe hjulet ennå lengre ned(men det er vanskelig uten å bygge opp sykkelen.)
Punkt3: bruk kun 6-kant nøkler/piper.. 12 kant tåler ikke så mye belastning.
Dessuten er den akslingen sikkert rustet fast hvis de ikke har gjort jobben riktig med korrekt fett på hjulakslingen.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
Ja, det er hjulakslingen og nå er'n på vei ut :-). Takk for hjelpen!
Senket hjulet ved å løsne demperne, og banker fra høyre side etter å ha løsnet mutteren der. Har brukt rustløser, og den sitter hardt. Trenger kanskje ny bolt, ihvertfall mutter (låsesporene til splinten er stort sett alle knekt). Hvem fører disse?
Hva slags fett bør brukes når dette skal sammen igjen?
Senket hjulet ved å løsne demperne, og banker fra høyre side etter å ha løsnet mutteren der. Har brukt rustløser, og den sitter hardt. Trenger kanskje ny bolt, ihvertfall mutter (låsesporene til splinten er stort sett alle knekt). Hvem fører disse?
Jeg bruker vanntett universal generisk fett som man får kjøpt overalt. Har funket for meg i flere år. Var det første jeg fant og bruker den samme boksen fortsatt.
- gsx750_80
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Kontakt:
Har bestilt noe småtteri i forbindelse med skifte av kjede og drev fra Fowlers Parts (UK). Gikk veldig raskt.Esp1Holm skrev: 29 apr 2020, 10:12 Ja, det er hjulakslingen og nå er'n på vei ut :-). Takk for hjelpen!
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
-
- Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006
MC Oslo eller annen Honda-forhandler er naturlig for deler til denne sykkelen.Esp1Holm skrev: 29 apr 2020, 10:12 Ja, det er hjulakslingen og nå er'n på vei ut :-). Takk for hjelpen!
En tube med universalfett fra for eksempel Biltema er godt å ha til sånt.
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Molybdensulfidfett er fine greier hvis det blir sittende mange år av gangen.
Men alt fett er bedre enn ikke fett. Smør inn aksel og alle hull den går gjennom.
Men alt fett er bedre enn ikke fett. Smør inn aksel og alle hull den går gjennom.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
Bakhjul er påmontert igjen og aksling innsatt med marinbt fett (det var det jeg hadde). Nye dekk, god opplevelse! Takk for gode tips!