Skulle gjerne hatt litt råd om korleis dette kan bli gjennomført, eventuelle kit som eksistera (har sjekka ut Magura men den manglar modellen min, men hadde GS750G meinar eg) eller generelle råd :) Setter pris på tilbakemelding

Har problem med at clutchen er ekstremt tung og muligens forårsake senebetennelse med tid. problemet kan sannsynligvis bli utbedra ved å bytte sliteplate og slitedelar i clutchen, men tenkte at å bygge om clutchen var ein bedre og permanent løysning.cannon skrev: 28 apr 2020, 18:22 Du finner slavepumpe for ombygging for noen hundrelapper på wish og andre steder. I tillegg må du ha ny hendel med masterpumpe, og en "bremseslange".
Jeg ville definitivt ikke gjort dette. Heller motsatt vei, om det hadde vært tema. Wire er enklere, lettere og billigere.
Det behovet skjønner jeg. Regner med at du har sjekket wire og smurt den grundig. Hvis den er slitt innvendig så vises det ikke, men den glir tregt, særlig under belastning.VoldemortTTV skrev: 28 apr 2020, 18:34Har problem med at clutchen er ekstremt tung og muligens forårsake senebetennelse med tid. problemet kan sannsynligvis bli utbedra ved å bytte sliteplate og slitedelar i clutchen, men tenkte at å bygge om clutchen var ein bedre og permanent løysning.cannon skrev: 28 apr 2020, 18:22 Du finner slavepumpe for ombygging for noen hundrelapper på wish og andre steder. I tillegg må du ha ny hendel med masterpumpe, og en "bremseslange".
Jeg ville definitivt ikke gjort dette. Heller motsatt vei, om det hadde vært tema. Wire er enklere, lettere og billigere.![]()
Den skjønner jeg ikke helt ..- billigere ja , koster jo litt med master etc men jeg konverterte til hydraulisk og det er vel en av de modsa jeg er mest fornøyd med. Lettere å engasjere , lite vedlikehold , bedre virkning ( hadde probl med å få sykkelen i fri pga drag ) og slipper å være bekymret for å slite vaier. Hadde aldri byttet tilbake ihvertfall.cannon skrev: 28 apr 2020, 18:22 Du finner slavepumpe for ombygging for noen hundrelapper på wish og andre steder. I tillegg må du ha ny hendel med masterpumpe, og en "bremseslange".
Jeg ville definitivt ikke gjort dette. Heller motsatt vei, om det hadde vært tema. Wire er enklere, lettere og billigere.
Forsåvidt enig, men både/og. Drag blir ikke nødvendigvis borte, kommer an på om master og slave passer perfekt sammen. Vedlikehold av wire er en årlig smørejobb. Aldri lekkasje og aldri slitte pakninger i pumper. Roadside fix er enklere med wire. Regner med at ombygging innebærer at utløsermekanismen/overføringen på motor beholdes som med wire?WikingTnT skrev: 28 apr 2020, 19:36Den skjønner jeg ikke helt ..- billigere ja , koster jo litt med master etc men jeg konverterte til hydraulisk og det er vel en av de modsa jeg er mest fornøyd med. Lettere å engasjere , lite vedlikehold , bedre virkning ( hadde probl med å få sykkelen i fri pga drag ) og slipper å være bekymret for å slite vaier. Hadde aldri byttet tilbake ihvertfall.cannon skrev: 28 apr 2020, 18:22 Du finner slavepumpe for ombygging for noen hundrelapper på wish og andre steder. I tillegg må du ha ny hendel med masterpumpe, og en "bremseslange".