1. mai 2020, offisiell sesongstart. Bilder og inntrykk fra årets 1. maiturer.
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 6970
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Sted: Molde
- Kontakt:
1. mai 2020, offisiell sesongstart. Bilder og inntrykk fra årets 1. maiturer.
1. mai pleier over det meste av landet og markeres som offisiell start på sesongen med en mengde fellesturer, både arrangerte og tilfeldige. Denne våren er spesiell, denne type markering er på grensen av å være innenfor myndighetenes retningslinjer for coronatiltak.
Hvordan har dette gått i dag, er årets første store utfartsdag annerledes enn den pleier å være?
Her hos meg er det litt både/og. Det har vært mye sykler på veien, og det har også vært mange større grupper (20+) Jeg har også sett store ansamlinger ved de faste stoppestedene (bensinstasjoner ol.)
Den faste fellesturen arrangert av NAF MC M&R "Tingvollfjorden rundt" ble i år avlyst. MC Klubben Tynwald MC Nordmør pleier å invitere til MC kafè i sitt klubbhus på Tingvoll denne dagen, dette ble tidlig avlyst i år pga. coronasituasjonen.
Jeg sitter nå i styret i NAF MC M&R, og etter at vi hadde avlyst årets tur bestemte vi oss for at vi i styret skulle ta en tur sammen uten å arrangere noe som helst. Vi møtte opp i halv 11 tiden i dag på Kviltorp Camping som vi pleier 1. mai. Men det var det jammen mange andre som gjorde også. Det var ca.15 sykler som kjørte derfra kl. 11, gjennom tunellen til Skåla, via Sølsnes fergekai innover nordsida av fjorden til Eidsvåg. Ved YX i Eidsvåg var det antakelig rundt 50 sykler.. Av en eller annen grunn kjørte også vi inn der. Det var da så fullt at det var nok ikke mange muligheter for en bil å komme inn for å fylle tanken. Her ble det nok strykkarakter for coronatiltak
Men vi sto ikke der lenge. Vi 15 fra Molde bestemte oss for å kjøre til Eikesdal i stedet for å følge stimen østover og stoppe på CircleK i Sunndalsøra sammen med ennå mange flere.
Alt i alt, jeg er litt spent på hva avisene kommer til å skrive om årets MC-slipp på 1. mai. Det er nok mange som har sett dette og ikke er imponert over oss
Hvordan har dette gått i dag, er årets første store utfartsdag annerledes enn den pleier å være?
Her hos meg er det litt både/og. Det har vært mye sykler på veien, og det har også vært mange større grupper (20+) Jeg har også sett store ansamlinger ved de faste stoppestedene (bensinstasjoner ol.)
Den faste fellesturen arrangert av NAF MC M&R "Tingvollfjorden rundt" ble i år avlyst. MC Klubben Tynwald MC Nordmør pleier å invitere til MC kafè i sitt klubbhus på Tingvoll denne dagen, dette ble tidlig avlyst i år pga. coronasituasjonen.
Jeg sitter nå i styret i NAF MC M&R, og etter at vi hadde avlyst årets tur bestemte vi oss for at vi i styret skulle ta en tur sammen uten å arrangere noe som helst. Vi møtte opp i halv 11 tiden i dag på Kviltorp Camping som vi pleier 1. mai. Men det var det jammen mange andre som gjorde også. Det var ca.15 sykler som kjørte derfra kl. 11, gjennom tunellen til Skåla, via Sølsnes fergekai innover nordsida av fjorden til Eidsvåg. Ved YX i Eidsvåg var det antakelig rundt 50 sykler.. Av en eller annen grunn kjørte også vi inn der. Det var da så fullt at det var nok ikke mange muligheter for en bil å komme inn for å fylle tanken. Her ble det nok strykkarakter for coronatiltak
Men vi sto ikke der lenge. Vi 15 fra Molde bestemte oss for å kjøre til Eikesdal i stedet for å følge stimen østover og stoppe på CircleK i Sunndalsøra sammen med ennå mange flere.
Alt i alt, jeg er litt spent på hva avisene kommer til å skrive om årets MC-slipp på 1. mai. Det er nok mange som har sett dette og ikke er imponert over oss
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 1. mai 2020, offisiell sesongstart. Bilder og inntrykk fra årets 1. maiturer.
Her har MC'en fått stå parkert i dag...
Så hvordan oppmøtet har vært på de faste stedene i distriktet vet jeg ingenting om i år - i motsetning til i fjor hvor det var mange som tok turen i det flotte 1. mai været vi hadde da.
Så hvordan oppmøtet har vært på de faste stedene i distriktet vet jeg ingenting om i år - i motsetning til i fjor hvor det var mange som tok turen i det flotte 1. mai været vi hadde da.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: 1. mai 2020, offisiell sesongstart. Bilder og inntrykk fra årets 1. maiturer.
Ingen tur i år, tok heller en biltur ned på Hurumlandet. Fine mc-veier der, men så overraskende få motorsyklister langs veien egentlig.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 293
- Registrert: 20 mai 2018, 10:19
- Motorsykkelen din: -
1. mai 2020, offisiell sesongstart. Bilder og inntrykk fra årets 1. maiturer.
-
Sist redigert av Sattphalat den 05 feb 2022, 06:25, redigert 1 gang totalt.
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
- Sted: Trondheim
- Kontakt:
Re: 1. mai 2020, offisiell sesongstart. Bilder og inntrykk fra årets 1. maiturer.
Dårlig med bilder, men noen inntrykk kan jeg bidra med...
Startet på CK Klett (sør for Trondheim, der E39 starter), vi ble en liten gruppe på fire med fra 15 til 150HK som bestemte oss for å kjøre den tradisjonelle 1.mai turen rundt Trollheimen. Bare 4 grader på Oppdal, men møtte "Ride the Bean" noe som varmet skikkelig. De planlegger å kjøre til sørspissen av Afrika, opprinnelig i høst men nå vet de ikke. Se mer av dem på Youtube-kanalen.
Det fine med å kjøre via Oppdal først, er at vi i løpet av 20 minutter etter avgang derfra "møter våren" - fra 4 grader på Oppdal og ned til 10-12 grader i Sunndalen. På Sunndalsøra var det ikke helt stappe fullt som det bruker å være, men en god del motorsykler var det. Så også andre grupper som stoppet andre (uvanlige) steder underveis, så det kan virke som mange kjører men unngår de antatt store forsamlingene.
Planen var å kjøre Fv70 via Tingvoll, men tunnelen var stengt. Vi "orket ikke" å finne ut hvor lenge og hvorfor, men tok heller en liten omvei på andre siden av fjorden og fikk kjørt Fv 666
Retur via E39 til Klett igjen, totalt rundtur på 42 mil - omtrent like langt som Trondheim til Minnesund
Sesongen er i gang folkens
Startet på CK Klett (sør for Trondheim, der E39 starter), vi ble en liten gruppe på fire med fra 15 til 150HK som bestemte oss for å kjøre den tradisjonelle 1.mai turen rundt Trollheimen. Bare 4 grader på Oppdal, men møtte "Ride the Bean" noe som varmet skikkelig. De planlegger å kjøre til sørspissen av Afrika, opprinnelig i høst men nå vet de ikke. Se mer av dem på Youtube-kanalen.
Det fine med å kjøre via Oppdal først, er at vi i løpet av 20 minutter etter avgang derfra "møter våren" - fra 4 grader på Oppdal og ned til 10-12 grader i Sunndalen. På Sunndalsøra var det ikke helt stappe fullt som det bruker å være, men en god del motorsykler var det. Så også andre grupper som stoppet andre (uvanlige) steder underveis, så det kan virke som mange kjører men unngår de antatt store forsamlingene.
Planen var å kjøre Fv70 via Tingvoll, men tunnelen var stengt. Vi "orket ikke" å finne ut hvor lenge og hvorfor, men tok heller en liten omvei på andre siden av fjorden og fikk kjørt Fv 666
Retur via E39 til Klett igjen, totalt rundtur på 42 mil - omtrent like langt som Trondheim til Minnesund
Sesongen er i gang folkens
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
- FredrikE24
- Innlegg: 4732
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: 1. mai 2020, offisiell sesongstart. Bilder og inntrykk fra årets 1. maiturer.
Hadde en snartur ned til Særp for å levere en strømkabel til en McIntosh. Flådde E6en nedover med lite trafikk og tjukkeste Østfold oppover igjen. Fin tur igrunn. Gikk av vakt på jobben 1600, så fikk henta BMWen på jobben 1700 og flådde avsted.
- rolf-arne
- Innlegg: 2137
- Registrert: 20 aug 2018, 20:28
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Sted: Nordvågen,Nordkapp
- Kontakt:
Re: 1. mai 2020, offisiell sesongstart. Bilder og inntrykk fra årets 1. maiturer.
Heller tafatt 1. mai - "snefritt" på veien igår , men brøytekantene kalver ut på veien så lite motivasjon til kjøring - brukete heller morran til å skru på vinterbilen - og kafe`tur for å prate sykkel og mye annet - men NÅ er man på tur ut til en venn "PAN" og ta en kafe`tur på sykkel.. Sola skinner og skal vist gjøre det frem til litt utpå ettermiddagen -- og vi er lovet 5 grader dæsken det skal bli varmt i dag
GOD HELG ALLE SAMMEN
GOD HELG ALLE SAMMEN
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
Re: 1. mai 2020, offisiell sesongstart. Bilder og inntrykk fra årets 1. maiturer.
Rakk en liten tur på kvelden i Drammen etter 65 mil transportetappe fra Trøndelag ( med sykkelen godt stroppet fast bak i bilen) Like greit egentlig siden turen nedover bød på regn, sludd, snø og ned til 1 grad... Ble passert av et lite følge før Berkåk som fikk slite med en LT reg lastebil helt til Soknadalen før de fikk luft under vingene igjen
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 1. mai 2020, offisiell sesongstart. Bilder og inntrykk fra årets 1. maiturer.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: 1. mai 2020, offisiell sesongstart. Bilder og inntrykk fra årets 1. maiturer.
hehe det er noe spesielt med den fargen ja!
-
- Innlegg: 293
- Registrert: 20 mai 2018, 10:19
- Motorsykkelen din: -
1. mai 2020, offisiell sesongstart. Bilder og inntrykk fra årets 1. maiturer.
-
Sist redigert av Sattphalat den 05 feb 2022, 06:23, redigert 1 gang totalt.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 1. mai 2020, offisiell sesongstart. Bilder og inntrykk fra årets 1. maiturer.
@Sattphalat:
Har planlagt og helt klart tenkt å gjennomføre tur i det området du har kjørt denne helga og gleder meg veldig til det.
Har også sett at andre rapporterer om gode veier i distriktet .
Med bra vær og god temp. skal dette bli en skikkelig fin tur i siste halvdel av juni !
Har planlagt og helt klart tenkt å gjennomføre tur i det området du har kjørt denne helga og gleder meg veldig til det.
Har også sett at andre rapporterer om gode veier i distriktet .
Med bra vær og god temp. skal dette bli en skikkelig fin tur i siste halvdel av juni !
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 293
- Registrert: 20 mai 2018, 10:19
- Motorsykkelen din: -
Re: 1. mai 2020, offisiell sesongstart. Bilder og inntrykk fra årets 1. maiturer.
Jeg var en tur over Suleskard og til Lysebotn i pinsen i fjor. Ordentlig drittvær,men før sauen var ute.AJ skrev:@Sattphalat:
Har planlagt og helt klart tenkt å gjennomføre tur i det området du har kjørt denne helga og gleder meg veldig til det.
Har også sett at andre rapporterer om gode veier i distriktet .
Med bra vær og god temp. skal dette bli en skikkelig fin tur i siste halvdel av juni !
Veiene der borte er nesten som å kjøre på en gochartbane. Smale, men veldig mye bra asfalt.
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
- lars_helgek
- Innlegg: 234
- Registrert: 02 aug 2013, 15:24
- Motorsykkelen din: Harley-Davidson 883 sportster 1999
Re: 1. mai 2020, offisiell sesongstart. Bilder og inntrykk fra årets 1. maiturer.
Fin start. Ved nydelige fv17 Saltstraumen
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Første sykkel; Yamaha FJ1100
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)
Andre sykkel ; Honda Shadow vt600
Nåværende sykkel : Harley-Davidson 883 hugger (99)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: 1. mai 2020, offisiell sesongstart. Bilder og inntrykk fra årets 1. maiturer.
Jeg kjørte også over Suleskard i fjor på Sør-Vest turen min og syntes veidekket var bra da.Sattphalat skrev: ↑03 mai 2020, 00:02 Jeg var en tur over Suleskard og til Lysebotn i pinsen i fjor. Ordentlig drittvær,men før sauen var ute.
Veiene der borte er nesten som å kjøre på en gochartbane. Smale, men veldig mye bra asfalt.
Lovende rapport fra deg om at det antakelig er like bra i år .
Men om jeg kommer til å kjøre der i år igjen er usikkert siden jeg har kjørt denne strekningen såpass mange ganger at andre (mulige... ) alternativer begynner å bli mer interessante... .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering