Hvordan har dette gått i dag, er årets første store utfartsdag annerledes enn den pleier å være?
Her hos meg er det litt både/og. Det har vært mye sykler på veien, og det har også vært mange større grupper (20+) Jeg har også sett store ansamlinger ved de faste stoppestedene (bensinstasjoner ol.)
Den faste fellesturen arrangert av NAF MC M&R "Tingvollfjorden rundt" ble i år avlyst. MC Klubben Tynwald MC Nordmør pleier å invitere til MC kafè i sitt klubbhus på Tingvoll denne dagen, dette ble tidlig avlyst i år pga. coronasituasjonen.
Jeg sitter nå i styret i NAF MC M&R, og etter at vi hadde avlyst årets tur bestemte vi oss for at vi i styret skulle ta en tur sammen uten å arrangere noe som helst. Vi møtte opp i halv 11 tiden i dag på Kviltorp Camping som vi pleier 1. mai. Men det var det jammen mange andre som gjorde også. Det var ca.15 sykler som kjørte derfra kl. 11, gjennom tunellen til Skåla, via Sølsnes fergekai innover nordsida av fjorden til Eidsvåg. Ved YX i Eidsvåg var det antakelig rundt 50 sykler.. Av en eller annen grunn kjørte også vi inn der. Det var da så fullt at det var nok ikke mange muligheter for en bil å komme inn for å fylle tanken. Her ble det nok strykkarakter for coronatiltak

Men vi sto ikke der lenge. Vi 15 fra Molde bestemte oss for å kjøre til Eikesdal i stedet for å følge stimen østover og stoppe på CircleK i Sunndalsøra sammen med ennå mange flere.
Alt i alt, jeg er litt spent på hva avisene kommer til å skrive om årets MC-slipp på 1. mai. Det er nok mange som har sett dette og ikke er imponert over oss