Svært mange har hatt hjemmekontor de siste ukene. Selv har jeg jobbet aktivt ute i felten inntil nylig, men ferdigstilt alle jobbene på hjemmekontor de siste 10 årene.
Så her er koronakontoret mitt, med en rotete CD-samling på vegger og gulv... - Og en behagelig sofa :
KK6.JPG
KK7.JPG
KK8.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Loftstua ble tatt i bruk som dobbelt hjemmekontor, klasserom, SFO og barnehage en periode. Det kom såpass brått på at jeg måtte ta det jeg fant i garasjen for å rigge opp noe. Ble en hobbyplate 40x240 og noen IKEA ben. Ikke ideelt, men bedre enn ingenting. Nå brukes rommet kun av kona, da resten er tilbake i normal gjenge.
20200501_170219_50.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Med litt ommøblering kunne nok loftstua her hjemme gjort nytten som koronakontor også...
KK9.JPG
Har et hjemmekontor med fire 27toms skjermer to over, to under og Lenovo laptop i dockingstasjon. Ganske råflott, men føler meg ikke veldig produktiv hjemme. Drar helst på kontoret, drikker kaffe og reiser ut til kunder, programmerer litt, feilsøker litt og hjelper til med drift. Har i utgangspunktet kun samfunnskritiske kunder. Så de setter pris på 1.linje support året rundt. Enkelte kunder kan få fjernhjelp, men hos de fleste må man møte opp for tilgang. Har med sikkerhet å gjøre.
Vi opplever overveldende pågang for tiden. Mer enn det har vært på flere år. Det er aktivitet overalt og vi ansetter folk i disse tider. Privilegert å kunne ha det sånn i grunn.
Ikke noe "coronakontor" på meg. Jeg kjører til og fra jobb som vanlig og kontoret på jobben er som det alltid har vært. Er stort sett bare meg på jobb for tiden da resten er permitert, men bortsett fra det går dagene som dem pleier for min del.
Ikka har jeg barn heller, så jeg merker ikke noe særlig til disse tilltakene som blir satt. Joda, jeg må kjøpe snusen min i Norge, noe som gjør et litt ekstra innhogg i budsjettet, men til gjengjeld har jeg en jobb og gå til, så det kan jeg leve med.
Dessuten driver vi i skrivende stund og pusser opp kjøkken. Jævlig mye mer jobb enn jeg trodde, selv om vi leier inn proffesjonell hjelp til 90% av jobben. Til mandag kommer to snekkere som skal legge gulv, slå plater på veggen og slå opp nye takplater. 28.000 kroner tar dem for jobben. Så kommer elektrikeren og gjør krav på sine 36.000 for å legge helt nytt elanlegg til kjøkken med tre kurser og 25amp til platetopp.
Tar man med prisen av kjøkken og hvitevarer, så ser jeg at jeg skal prise meg lykkeleig over at jobben er i behold :)
Siden jobben min ikke er mulig å utføre hjemmefra så er det lite med "coronakontor"...
Men på jobb så er vi splittet opp i lag som igjen ikke skal smitte hverandre forhåpentligvis..
selv om lønna ikke er stort å skryte av i kommunal-"v/a gulvjobb" så er den der hver mnd uansett hva som skjer i arbeidsmarkedet, for det vi driver med MÅ virke..
Jobber med å få "data'n" til å gå rundt for spesialisthelsetjenesten i Midt-Norge, og vi merket en voldsom økning i bruk av VPN og virtuelle løsninger på veldig kort tid. Flytta på "gjemmekontor" 12. mars, og har etterhvert innfunnet meg med at det nok kan bli den nye normalen i lang tid fremover. Konemor er på hjemmekontor ca halve uka, og mine to tenårings "barn" har hjemmeskole.
Alle fire har hvert sitt kontor med doble skjermer, og vi deler husets 75/75 fiberlinje som har vist seg å holde utrolig bra - ingen feil siste 7 uker som vi mistenker å ha noe med nettet å gjøre.
Slik kan det se ut
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html