Jakka er god, men har den svakheten at den mangler en trykknapp helt nederst i fronten.
Bretten over glidelåsen festes kun med borrelås med unntak av helt øverst. Burde absolutt vært en tilsvarende trykknapp nederst også.
Borrelåsen nederst på en hoftelang jakke som denne, får ekstra press på seg under kjøring pga. kjørestillingen som resulterer i at bretten over glidelåsen løsner fra borrelåsen.
Ingen stor sak, men jeg foretrekker at denne ekstrabeskyttelsen mot vær og vind, som bretten over glidelåsen er,holder seg på plass. Borrelåsen har også begynt å bli slit og dermed mistet mye av låseeffekten.
Derfor kjøpte jeg et trykkappsett i den lokale sydamebutikken i dag og satte på en ekstra trykknapp.
Enkelt verktøy fulgte settet og det eneste man strengt tatt trenger av eget verktøy er en hammer.
Resultatet ble helt greit, men etter at jobben var gjort seg jeg at jeg skulle ha plassert knappen mer midt på.
Men sånn detaljer er det nok bare jeg som legger merke til og irriterer meg litt over i starten.
Uansett ingen komplisert jobb på noen måte.
Så har man borelåser eller glidelåser som ikke virker lenger påkjøreutstyr som fortsatt er fullt brukbart, kan slike knapper være en billig og god løsning. Settet jeg kjøpte koster 95,- kr.: