Hele greia med Facebook er at ALLE bruker det. (Mer eller mindre). Bestemor, bestafar etc. Om ikke dem bruker det aktivt har de fleste trolig en konto.
Ikke noe galt med MCsiden, men dette er en plattform som er mindre egnet til å kjapt dele opplevelser samt får tilbakemeldinger. Facebook har egen app som fungerer mer eller mindre sømløst og er mer strømlinjeformet.
Facebook vil aldri bli noen erstatning for et diskusjonsforum uansett slik jeg ser det. På forum kan man snakke om turen i etterkant, planlegge turen samt diskutere ting og tang rundt turen og selvsagt legge inn bilder etter turen og skrive om den etc. Når det gjelder og gi kjappe beskjeder underveis samt kanskje chatte litt for å få litt fortgang etc. Så vil en lukket facebook gruppe fungere bedre.
Snapchat er jo en kanal hvor man kun deler bilder.
Når det gjelder det å dele personlig informasjon og de som frykter dette så skal man ikke gjøre dette. Jeg mener alikevel at jeg foretrekker å kjøre samens med folk jeg vet navnet på. Jeg vil vite sånn ca. Hvem som møter meg. Jeg trenger ingen politirapport, men jeg mener at hvis man ikke tør å si hva man heter, eller hvor gammel man er eller hva man driver med til daglig etc. Så blir jeg litt skeptisk. Man vil jo gjerne dra på tur med noen som er sånn noenlunde oppegående. De fleste er jo det selvsagt, men dere forstår sikkert tegninga.
Jeg har truffet noen på tur (skal ikke nevne navn og det er ingen herfra) som jeg ikke akkurat ville bedt i bryllupet for å si det sånn. Jeg har også truffet folk jeg vil betegne som drittsekker. Heller ingen herfra, bare så det er sagt. Jeg ante nemlig svin på skogen før jeg traff dem, da jeg fikk et godt førsteinntrykk via facebook profilen dems. Derfor kunne jeg legge en plan B før jeg traff dem. For jeg KUNNE jo ta feil, noe jeg ikke gjorde.
Men selvsagt, la meg slippe å ramle over nakenbilder. Da melder jeg pass!