Var ute i garasjen nå nettopp og "go'snakket" med KTM'en samtidig som jeg så på den bortimot skyfrie maihimmelen før natten siger på for fullt, og tenkte at... du verden! hvor heldig jeg er

!
En kjempemessig tursykkel i garasjen og muligheter for å legge ut på tur akkurat når det passer denne sesongen.
Ikke minst denne i slutten av juni i år, som jeg ser veldig fram til :) !
Og som antakelig blir den siste før nytt dekkbytte , nok en gang blir det Mitas Terra Force-R, som jeg er storfornøyd med etter å ha fått testet de skikkelig ut på bl.a. fjorårets Kystriksveitur med
niko her inne på MCsiden.no.
Også er det nok slik at kjede og drev synger på siste verset i juni/juli i år med drøye 40K.
Sjekket kjedet nå nettopp og det ser fortsatt veldig bra ut. Jevn slitasje etter avstanden mellom kjedeleddene å dømme.
Det samme med strekktesten på kjedet fra kl. 15:00 posisjonen på bakdrevet.
Bakdrevet ser bra ut, mens framdrevet har en svak, men likevel tydelig haitannslitasje. Dog langt fra kritisk.
Alle X-ringene i kjedet er fortsatt inntakt og ser ut til å bli godt oljesmurt av den automatiske Tutoro kjedesmøreren.
Det blir et mellom-serviceintervallene-olje-og-filter-skift før junituren og med det så bør sykkelen være klar til avmarsj.
Også satser jeg på at kjørekompis
niko blir med, evt. flere som vil slå følge på hele eller deler av turen, og at været blir det beste sommer-Norge har å by på

.