Idag storkoste jeg meg på motorsykkelen tross kjølig kjørevær. KTM'en kjennes nå ut som at den er i ferd med å endelig bli innkjørt.
Går så jevnt og fint. Gjelder ikke minst drivlinja, kjede og drev som nærmer seg 37K.
Virker slett ikke som at det er på tide å bytte.
Men en liten praktisk ting utover selve kjøringa ble gjort i dag. Dysa til Tutoro oljesmøreren til kjede og drev, ligger an mot bakdrevet og det betyr at denne plastdelen slites og må bytte ut innimellom.
Så i dag ble det ny dyse.
Og den lager jeg sjøl fra et passende plastrør jeg har for hånden, i dag fra denne, som passer helt perfekt:
Oljedyse 2.JPG
Kappe av i passe lengde, gjøre rein for avfettingsvæske for deretter å varme opp den ene enden med en fyrstikk et par-tre sekunder for så å presse enden forsiktig ned mot f.eks. fyrstikkesen slik at den myke oppvarmede plastrørenden former en låsering.
Deretter er det bare å finne fram et plastbeger med glohett vann før man tar bort den gamle dysen, putter enden på oljeslangen til oljesmøreren i det glohete vannet noen sekunder før den nye dysen med låseringenden på plass i slangen.
Dermed har man fått på plass en ny påføringsdyse, som sitter som et skudd:
Oljedyse.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.