Jeg har ikke så mye å anbefale av sykkel osv, men var i ganske lik situasjon i fjor. Henter dette fra en annen post jeg la ut her på forumet:
- Jeg hadde totalt 16 kjøretimer (45m, her inkludert trinnvurdering 2 og 3 og oppvarmingstimen til oppkjøring)
- Hvis vi tar med bane- og langkjøring hadde jeg ca 18 timer med rumpa på en motorsykkel da jeg møtte sensor
- Selve oppkjøringa kosta 5100kr(!) Dvs. oppvarmingstime, gebyr til VV, betaling til kjøreskole og førerkortgebyr. Glad jeg ikke visste prisen før jeg kjørte opp altså....
- Totalen ble 30.794kr

Da tar jeg med samtlige utgifter til kjøreskole, vegvesenet, obligatorisk kurs, teori og teoritentamen med kurs på nett. Ouch!

Jeg hadde aldri sittet på en moped engang når jeg kom til første time, men har kjørt mye bil i løpet av mine 10 år. Så jeg kunne trafikk, men overhode ikke noe MC. Kjørte kun med kjøreskolen, ikke noe privat.
Det verste med oppkjøring er etter min mening kjøregården og krypkjøring. Jeg fikk helt sjokk første time over hvor tung en MC faktisk er, også skal man putre på rundt noen kjegler. Hjelp! Men det ordnet seg for meg også, tross dunk borti kjegler flere ganger på oppkjøring. Som sensor sa til slutt: "Jeg syns vel du kunne gjort noe mer ut av den krypkjøringa di...." Men totalinntrykket var godt nok, så da ble det lappen likevel.
Jeg skrev en del på forumet her underveis og det er masse hyggelige og oppmuntrende mennesker her som både er og har vært i samme båt som oss nybegynnere! Dette går bra!