På det du spør om her vil du antakelig får mange svar siden det er mange MC-klær produsenter.
Alt fra det rimelige til det ekslusive.
Welldone, Sharkspeed og Bullfighter må vel kunne sies å være i det rimelige prissjiktet, men Rukka og Klim befinner eg den andre enden.
Scott er et kjent og, såvidt jeg vet, solid merke med gode priser, som man finner i mange MC-butikker.
Selv brukte jeg rimelige Sharkspeed klær av merkene "Rescue" og "Alive" de første årene etter at jeg gjenopptok MC-interessen i 2006.
I dag er merkenavnet deres "ATA" og mye av det de lager ser ganske fancy ut.
Bjerknez her inne har flere ganger kommet med lovord på Sharkspeed klærne han kjøpte for et eller to år siden.
Min erfaring med sise klærne er noe blandet. Noe er bra, mens andre ting ikke har vært særlig slitesterkt.
Det jeg faktisk er mest fornøyd med fra Sharkspeed er Dobbelt D-ring tekstilbeltene deres. Skikkelig solide saker

.
haakeik her på forumet vet jeg har brukt kjøreklær fra Dane, som han synes å være fornøyd med.
Merker som Lindstrands, Jofama og Hallvarssons er det også mange som bruker. Mulig disse tre merkene nå er slått sammen til et, til Lindstrands. Usikker på dette siden jeg selv ikke kjenner merkene så godt.
Selv har hatt kjøreklær fra tyske Held, både skinn og tekstil og har så langt vært romelig fornøyd med det.
Held er heller ikke blant de dyreste merkene.
Som med hjelmer så er det også lurt å prøve kjøreklær før man kjøper. Og samtidig kanskje vurdere om man strengt tatt trenger bukse og jakke med påkostet vanntettmembran. Alternativ med lett regndress som tar liten plass kan ofte være en bedre løsning.
Uansett så finnes det mange kles- og hjelmmerker der ute, nærmest en liten jungel det kan være litt vanskelig og tidkrevende å navigere seg gjennom til man finner det utstyret man finner seg best til rette med.