jhn skrev:E det noen som har prøvd Nolan sitt system n.com eller noe sånn heter det visst ?
Hei ! Ja jeg har NOLAN N 103 hjelm med N-COM system. Helt supert system, knall lyd, enkelt og koble opp mot tlf'n. Et skikkelig plundre arbeid og montere det, men alt passer perfekt i hjelmen. Bare trangt, og god tid kreves.
Nolan har flere hjelmer som dette systemet passer til, og du kan velge om du vil ha blåtann eller kabel .Velger du b.tann, koster systemet med Basic Kit, i overkant av 2500,- + hjelm, men en skal vel ha en hjelm i noen år, så...
Og lyden, for meg som kjører og den som hører i andre enden, er helt rå. Når du spiller musikk eller hører radio og, men da bruker jeg kabel som hører til systemet. Info om dette ligger på nettsidene til erling.sande.no .
Tlf'n setter jeg på autosvar når jeg kjører, så da er det bare og kjøre og bable i vei. N-103 hjelmen er åpningsbar, og den har nok en anelse høyere susing og db invendig enn en vanlig hjelm, men det er ingen form for dårlig lyd av den grunn.
Eneste negative er standby tiden på batteriet, 10-13 timer sier de, men jeg er nå sikker på at det holder lenger. Det er vel kansje derfor lyden er såpass bra. Det går me no suppe hvis en kjører HOSS BOSS og !! Hehe.
Lykke til !