Service: Selger sier den går som en klokke, uten noen feil eller mangler, så det hørtes jo bra ut.. men han har ikke servicehefte, kvitteringer på servicer eller noe som helst, fordi han nylig overtok sykkelen fra et familiemedlem. Medlemmet hadde heller ingen dokumentasjon. Går det bra tror dere? Tenker både på standen av sykkelen og med tanke på videresalg seinere - det er vel vanlig for potensielle kjøpere å spørre om dette?
Effektanlegg: Ninja 250R skal egentlig bare ha 24W (33hk), men denne har da 42. Jeg vet iiingenting om trimming eller effektanlegg o.l., men selger sa at han har putta på lovlig effektanlegg som gir litt "mer hester og bedre lyd". Har prøvd å lese meg litt opp på dette.. og er det 100% lovlig dersom det er E-merket (ser man dette på anlegget eller må jeg spørre om dokumentasjon?)? Har både lest at effektøkningen må meldes til statens vegvesen og fås inn på vognkortet, og at det ikke er nødvendig - jeg titta på sykkelens vognkort og det står hvertfall det originale 24w-33hk. I alle fall må det rapporteres inn til forsikringen, fordi forsikringsprisen øker med antall hestekrefter.
En annen ting, er effektanlegg noe som er enkelt å fjerne dersom jeg ønsker det, eller må det gjøres på et verksted (isåfall dyrt?)? Har ennå ikke skjønt om det er noe som erstatter en original del eller bare monteres på..
Det ble litt mange spørsmål.. men håper noen har anledning til å hjelpe. Jeg hadde vært super-takknemlig!