Hva er grei last å kjøre med, denne løsningen?

Synes uansett pakkeløsningen min er hakket bedre enn denne...Ronning skrev: 25 mai 2020, 20:27 Så lenge sykkelen er kjørbar, og lasten sitter fast er det vel ikke noe problem. Ser litt sigøyner-camp ut, men noen ganger er det en del av sjarmen![]()
Din så litt bedre ut ja. At det andre der er ideelt skal jeg ikke påstå, men det kan funke i noen få tilfeller
Tyngdepunktet blir helt klart lavere og bedre på en sykkel som allerede i utgangspunktet har et ikke direkte lavt tyngdepunkt, for å si det slik...Snikendeugle skrev: 26 mai 2020, 11:54 De siste bildene ser rett så ryddig ut, AJ :)
Tyngdepunktet er vel kanskje merkbart at blir lavere også.
Ikke så rart man ikke skjønner dette når man er på en tur i sesongen og ikke overnatter i telt og lager sine egne måltider...Bjerknez skrev: 26 mai 2020, 13:41 Haha, jeg må si jeg humrer bra i skjegget hver gang jeg ser folk på sykkel som absolutt skal ha med seg hele huset på ferie. Jeg kommer nok aldri til å forstå det. :)
Hehe, jeg vet bare at hvis jeg hadde lagt så store planer som dette, så hadde jeg nok gått lei til slutt og heller dratt en AJ, og leid meg inn på luksushytteAJ skrev: 26 mai 2020, 14:07Ikke så rart man ikke skjønner dette når man er på en tur i sesongen og ikke overnatter i telt og lager sine egne måltider...Bjerknez skrev: 26 mai 2020, 13:41 Haha, jeg må si jeg humrer bra i skjegget hver gang jeg ser folk på sykkel som absolutt skal ha med seg hele huset på ferie. Jeg kommer nok aldri til å forstå det. :).
Og "hele huset på ferie" er faktisk ikke mer enn et passe romslig telt, sovepose, liggeunderlag, et lite bord og en stol man kan slappe av i utenfor teltåpningen, mens man virkelig nyter det å være på skikkelig god gammeldags motorsykkeltur.
Dette skulle du jammen prøve, Bjerknez![]()
Skjønner forsatt ikke helt den "hele huset" greia som du stadig vekk kommer drassende medBjerknez skrev: 26 mai 2020, 14:13 Neida, ingenting galt med å dra på slike turer som du nevner, men da hadde jeg evt. kjøpt meg sykkel som var egnet for mer bagasje og ikke stroppet hele huset på en S1000R![]()
"Hele huset" er selvsagt en ganske kalkulert overdrivelse og mer ett uttrykk jeg bruker når jeg ser en motorsykkel er overlesset med random bruk av stropper etc. Har man store sidevesker, toppboks, tankveske og ekstra plass på salen så kan man sikre bagasjen på en bedre måte og sykkelen blir dermed bedre egnet til å frakte mer bagasje.AJ skrev: 26 mai 2020, 14:19Skjønner forsatt ikke helt den "hele huset" greia som du stadig vekk kommer drassende medBjerknez skrev: 26 mai 2020, 14:13 Neida, ingenting galt med å dra på slike turer som du nevner, men da hadde jeg evt. kjøpt meg sykkel som var egnet for mer bagasje og ikke stroppet hele huset på en S1000R![]()
![]()
Bor du på en 10 kvadrater, Bjerknez![]()
![]()
Man skal ikke kimse av den løsningen kjellv. Pose og sekk kalles det :)kjellv skrev: 26 mai 2020, 16:30 Man kan jo gjøre som Bjerknes også, man sender et stort kolli med posten til basecamp før man drar
Sent fra min TA-1053 via Tapatalk
Mildt sagt imponerende! Jeg lurer på hvor mye "oomph" det var igjen i den GS310-motoren med alt det lasset+passasjerOlav K skrev: 26 mai 2020, 22:25 Her er et russisk par jeg møtte i Odda for ettpar somre siden.
Under bagasjelasset finnes en babyGS 310ccm.
De var på vei fra St.Petersburg, og skulle til Nordkapp, via Baltikum, Polen, Tyskland, Danmark og Sverige.
Traff dem igjen i Røros noen dager seinere.
Legg merke til tåppbåxen, hjemmelaget av 400mm ventilasjonskanal, lås/lukkemekanismen på sidene var laget av spennene på kasserte slalomsko.
Trenger ikke stå Touratech på greiene, man kommer langt med "himalaga" også :)Screenshot_20200526-221429_Gallery.jpg
Screenshot_20200526-221507_Gallery.jpg
Dem klarte nok trolig og holde følge med bobileneSnikendeugle skrev: 27 mai 2020, 07:57Mildt sagt imponerende! Jeg lurer på hvor mye "oomph" det var igjen i den GS310-motoren med alt det lasset+passasjerOlav K skrev: 26 mai 2020, 22:25 Her er et russisk par jeg møtte i Odda for ettpar somre siden.
Under bagasjelasset finnes en babyGS 310ccm.
De var på vei fra St.Petersburg, og skulle til Nordkapp, via Baltikum, Polen, Tyskland, Danmark og Sverige.
Traff dem igjen i Røros noen dager seinere.
Legg merke til tåppbåxen, hjemmelaget av 400mm ventilasjonskanal, lås/lukkemekanismen på sidene var laget av spennene på kasserte slalomsko.
Trenger ikke stå Touratech på greiene, man kommer langt med "himalaga" også :)Screenshot_20200526-221429_Gallery.jpg
Screenshot_20200526-221507_Gallery.jpg![]()