BlåBil skrev: 22 mai 2020, 15:43
Ringeklokke skrev: 22 mai 2020, 11:34
Er det en nyere sykkel under garanti ville jeg kanskje brydd meg om servicehefte, ellers har man sanser man kan benytte for å få et godt bilde av hva slags tilstand sykkelen er i. For min del hadde jeg ikke vært spesielt opptatt av et papir, men heller motorsykkelen i seg selv.
FredrikE24 skrev: 22 mai 2020, 11:44
Litt det jeg også tenker
Dere må også ta i betraktning at det ikke er dere som skal kjøpe sykkel. OP er en fersk førstegangskjøper og det smarteste er som regel ikke å kjøre på med taktikken deres. Det at det ikke finnes noe som helst papirer, som i dette tilfellet, gjør det at sannsynligheten for at det kan bli et dårlig kjøp FOR OP er stort. Kanskje ikke for dere, men for mange.
Jeg holder med deg i at det tryggeste er å kjøpe noe som har dokumentasjonen i orden. Det skal sies at mye kan skje på et år (eller siden siste service), så jeg ville ikke sett meg blind på dette hverken den ene eller andre veien.
Denne interessen er for meg todelt, der å kjøre mc er den ene delen, og vedlikehold/"skruing" er den andre. -Jeg hadde nok ikke lært meg noe om å skru dersom jeg hadde begynt med en strøken sykkel. Om man bare vil kjøre uten å måtte tenke på det andre, så ville jeg egentlig anbefale å kjøpe fra forhandler og la dem ta seg av resten. -Enklere blir det ikke. Jeg har selv gått for denne løsningen denne sesongen, da tiden ikke strekker til for lange kvelder i garasjen.