Jaahh..har du fått lagt om nå?
Prøvd O7'erne på asfalt?
Får håpe du er heldigere med dine Mitas dekk enn det kaiu var da han skulle bytte til de samme som du har, på Hadeland MC for ikke lenge siden.
Fordekket slapp luft langs felgkanten på KTM'en han.
Ikke samme problem med Bridgestonedekket han valgte i stedet. Mitasbakdekket funket helt fint.
Dette med luftlekkasje er visst et problem flere har opplevd.
Selv har jeg ingen slike dårlige erfaringer med 90/10 dekket Mitas Terra Force-R.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Nå har jeg kjørt fra Pitlane på Eidsvoll og hjem til Holmlia, og lufta holdt på denne turen iallfall.
Men nå tror jeg ikke det trengs så mye luft i disse dekkene allikevel
Sykkelen ble mer levende på denne gummien, og traction controlen blinker når jeg drar på, samme åssen gear det går i, hehe.
Litt mer summing i fothvilerne, men ikke sjenerende. De synger en annen sang enn det Michelin Anakee Adventure-dekkene gjorde. Det er en litt dypere røst som synger om de dypeste skoger og smaleste stier. Med øreplugger hører jeg det nesten ikke. Men AA-fordekket var faktisk mye verre på støy, da det hadde en drone-lyd som overdøvet det meste.
Gjett om jeg gleder meg til tur på skauen i morgen
Hehe. Så stilig. Hvilket terreng snakker vi om? Jord? Sand? Singel? Grus?
Du har både rette sykkelen og dekkene nå ser jeg.
Elruts
____________________ LocaToWeb 2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge2020:Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019:100 km MC solgt 2018:2500 km 2017: 400 km2016:Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren2015:9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km)2014:5174 km2013:3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020
Slike dekk kler GSAen veldig godt.
Kompisen min stakk av med et sett TKC 80 idag, og de også får GSAen til å skinne.
Selv kjører jeg asfaltdekk om dagen, da det kommer 30-40 glade motorsyklister til oss imorgen, for gladgassing i Hardanger, grilling og øling.
Men neste helg tar jeg sikte på litt "me time," med knastedekk og åpent sinn :)
Elruts84 skrev: ↑20 mai 2020, 23:08
Hehe. Så stilig. Hvilket terreng snakker vi om? Jord? Sand? Singel? Grus?
Du har både rette sykkelen og dekkene nå ser jeg.
Elruts
Det vet jeg ikke Jeg får ta det som kommer.
Det blir vel mest grus av forskjellig kvalitet, for min del, så lenge jeg kjører alene.
Men prøver meg gjerne på litt vanskeligere stier etter hvert
Olav K skrev: ↑20 mai 2020, 23:15
Slike dekk kler GSAen veldig godt.
Kompisen min stakk av med et sett TKC 80 idag, og de også får GSAen til å skinne.
Selv kjører jeg asfaltdekk om dagen, da det kommer 30-40 glade motorsyklister til oss imorgen, for gladgassing i Hardanger, grilling og øling.
Men neste helg tar jeg sikte på litt "me time," med knastedekk og åpent sinn :)
Kult Husk å ta nok antibac før et sånt storinnrykk!
Da kom jeg akkurat hjem etter 10 timer på sykkelen. Kjørte mot Skotterud og starta på TET’en ved grensa, igjen, og fulgte ruta helt opp til Elverum.
Dekkene er helt fantastiske. Faktisk bedre på asfalt også enn Anakee Adventure, etter min mening. I dag hadde jeg godfølelse med dekk og underlag helt fra jeg startet.
Jeg har også lyst på en skau-sykkel! KTM 790 Adv R tror jeg hadde vært noe å dra på tur med!
Bjerknez - det så nesten så trivelig ut at du også kunne tenke deg en skau-sykkel?eller er jeg helt svimmel her nå??
Edit: kan melde at dekkene fortsatt holder på lufta. Skjønner ikke hvorfor de ikke skulle det har ikke lekket ut litt luft en gang her. De fikk ganske hard medfart i går, på pukk, steinete og hullete skogsveier enkelte steder, og et high-paced run fra Elverum og hjem. Virker som dekkene tar alt på strak arm! Veldig komfortable og forutsigbare. Spent på å kjøre de i regn på asfalt.
xyvind skrev: ↑22 mai 2020, 08:49
Jeg har også lyst på en skau-sykkel! KTM 790 Adv R tror jeg hadde vært noe å dra på tur med!
Jeg har sååå lyst selv, men det finnes ingen god logikk for at jeg skal eie det i tillegg til "gatesykkel" når jeg har så lite tid til rådighet generelt uansett
xyvind skrev: ↑22 mai 2020, 08:49
Jeg har også lyst på en skau-sykkel! KTM 790 Adv R tror jeg hadde vært noe å dra på tur med!
Jeg har sååå lyst selv, men det finnes ingen god logikk for at jeg skal eie det i tillegg til "gatesykkel" når jeg har så lite tid til rådighet generelt uansett
Fine bilder! Ser ut som drømmen
Mitt forslag er at du stryker alt annet på timeplanen og lager tid til å kjøre mer sykkel
Skau-tur er virkelig noe annet. Det gir en boost som man (i hvert fall jeg) blir helt avhengig av.
Kan se at en 790ADVR hadde vært det ultimate. En kollega kjøpte den på flekken etter å først ha nedgradert fra R1200GSA til F800GS. Han kjører kun off-road.
Men er R1200GSAen gjør jo alt annet så behagelig og bra også.
Jaahh..har du fått lagt om nå?
Prøvd O7'erne på asfalt?
Får håpe du er heldigere med dine Mitas dekk enn det kaiu var da han skulle bytte til de samme som du har, på Hadeland MC for ikke lenge siden.
Fordekket slapp luft langs felgkanten på KTM'en han.
Dette er jo BMW. Det skjer jo selvfølgelig ikke her
Det er ikke noen veien med GSAen nei. På en sånn her tur er den helt rå. Jeg har ikke mye erfaring med gruskjøring, men skulle gjerne prøvd en KTM 790 ADVR til sammenligning.
GSAen er veldig tung, og det breie 19-toms forhjulet gjør det ikke noe enklere å fly gjennom svingene på grus som ruller under dekka. Jeg føler det er fronten som er utfordringen, kombinert med vekta.
AJ skrev: ↑20 mai 2020, 17:58
Får håpe du er heldigere med dine Mitas dekk enn det kaiu var da han skulle bytte til de samme som du har, på Hadeland MC for ikke lenge siden.
Fordekket slapp luft langs felgkanten på KTM'en han.
Dette er jo BMW. Det skjer jo selvfølgelig ikke her
Vel...
Var neppe KTM felgen det var noe feil med siden dekk fra annet merke funket helt fint.
Så... neida. Det var Mitasdekket som var synderen .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering