Hva gjør du akkurat nå?
- E-strom
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Kontakt:
Re: Hva gjør du akkurat nå?
Nja...
- ferge er vel en av ingrediensene i en "skikkelig tur", er det ikke?

- dessuten er det fint å røre kroppen av og til

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle

Ned til svelekiosken ja

Neida, fergepause kan være fint avbrekk det. Har faktisk aldri tatt ferge med motorsykkel. Men har aldri kjørt mc nord for Trondheim heller. Akkurat Randsfjordferga blir litt kuriøs, står ved at det stort sett er bedre å kjøre rundt der :)
- E-strom
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS og DRZ400S
- Kontakt:
Da har du mange svele-muligheter foran deg - mener det er 7 ferger langs E39 fra Stavanger til Trondheim, og 7 videre langs Kystriksveien (Fv17) til Bodø - og ennå har du ikke kommet deg over til Lofoten...pekle skrev: 03 mai 2020, 16:51Ned til svelekiosken ja![]()
Neida, fergepause kan være fint avbrekk det. Har faktisk aldri tatt ferge med motorsykkel. Men har aldri kjørt mc nord for Trondheim heller. Akkurat Randsfjordferga blir litt kuriøs, står ved at det stort sett er bedre å kjøre rundt der :)
Jeg har kjørt både E39 og Fv17, og kommer helt sikkert til å gjøre det igjen - anbefales

- men du kan gå lei av svele underveis...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------

-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Hjemmelaga (sto det håndskrevet på plakaten, i hvert fall...) bacalao ble servert til en helt grei pris på denne fergestrekningen i fjor da niko og jeg kjørte Kystriksvegen:E-strom skrev: 03 mai 2020, 17:15 Jeg har kjørt både E39 og Fv17, og kommer helt sikkert til å gjøre det igjen - anbefales
Smakte godt, ja :) .
Svele har jeg aldri spist på noen av fergeturene mine... Og de er det blitt ganske mange av etterhvert.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- niko
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Svele, så vidt jeg veit fantes de opprinnelig først og fremst på sunnmørsfergene. Rett på meg om jeg tar feil. I gamle, gamle dager, da jeg studerte i Volda så måtte vi til Ålesund for å gå på polet. Helt sant. Da var det fast takst med svele og kaffe hjem på turen mellom Solevågen og Festøy. Ikke brunost, men sukker og smør. Vel og merke hvis vi nådde Polet som stengte kl ett. Harde tider.
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Mulig det startet på Sunnmøre, men dette ble varemerket til MRF (Møre og Romsdal Fylkesbåtar), fergeselskapet i Møre og Romsdal fram til man la fergetrafikken ut på anbud for et par tiår siden. Men her i fylket har tradisjonen med sveler blitt tatt godt vare på. MRF-biff kalles den på folkemunne.niko skrev: 03 mai 2020, 17:45 Svele, så vidt jeg veit fantes de opprinnelig først og fremst på sunnmørsfergene. Rett på meg om jeg tar feil. I gamle, gamle dager, da jeg studerte i Volda så måtte vi til Ålesund for å gå på polet. Helt sant. Da var det fast takst med svele og kaffe hjem på turen mellom Solevågen og Festøy. Ikke brunost, men sukker og smør. Vel og merke hvis vi nådde Polet som stengte kl ett. Harde tider.
En lokal underholdningsartist, Kjell Bigset/Klypa har skapt en figur som er matros i Fjord1, ett av de senere fergeselskap her i fylket. Her en video om nettopp svelerøre.
- rolf-arne
- Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
- Kontakt:
E-strom skrev: 03 mai 2020, 17:15Da har du mange svele-muligheter foran deg - mener det er 7 ferger langs E39 fra Stavanger til Trondheim, og 7 videre langs Kystriksveien (Fv17) til Bodø - og ennå har du ikke kommet deg over til Lofoten...pekle skrev: 03 mai 2020, 16:51Ned til svelekiosken ja![]()
Jeg har kjørt både E39 og Fv17, og kommer helt sikkert til å gjøre det igjen - anbefales

Det jeg nå har merket meg er at Tysfjordferga kostet mer enn de 5 fergene i vesterland til sammen... nå med alle fakturaene fremfor meg.

Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Jeg har akkurat de samme erfaringene. Stadig flere ferger har avviklet kioskdriften og erstattet den med kaffemaskin og snopautomat.rolf-arne skrev: 04 mai 2020, 10:28E-strom skrev: 03 mai 2020, 17:15Da har du mange svele-muligheter foran deg - mener det er 7 ferger langs E39 fra Stavanger til Trondheim, og 7 videre langs Kystriksveien (Fv17) til Bodø - og ennå har du ikke kommet deg over til Lofoten...pekle skrev: 03 mai 2020, 16:51Ned til svelekiosken ja![]()
- men du kan gå lei av svele underveis...![]()
![]()
må nok skuffe svele elskere og de som vil strekke på beina(kanskje et unntak for oss på sykkel) - tok 5 av de omtalte vestlands fergene for litt siden -- i bilen - da var ordren sitt i bilen under overfarten på alle fergene , ingen kafe/kiosk åpen
![]()
Det jeg nå har merket meg er at Tysfjordferga kostet mer enn de 5 fergene i vesterland til sammen... nå med alle fakturaene fremfor meg.![]()
- Geiroe
- Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sitter å venter på sola som er lovet idag.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Nå skal jeg få ryddet opp i Koronasveisen.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Tar en kaffepause og innser jeg er litt tynnkledd for mc-tur i dag
-
- Motorsykkelen din: `08 BMW K1200S
Nettopp returnert fra en liten tur på Biltema for å kjøpe arbeidslys til garasjen. På mc såklart. Litt heldig med at laser kom opp etter min passering på Flyplassvegen
Grunnmaling av hagebenk
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
-
- Motorsykkelen din: Din MC her
Satte meg nettopp ned på terrassen etter jobb. Optimist, fordi sola skinte, så fyrte jeg opp grillen. Nå finnes det ikke en blå flekk igjen på himmelen her
Burger kan heldigvis nytes innendørs!

Burger kan heldigvis nytes innendørs!